Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek beschrijft het onderwijs vanuit verschillende invalshoeken. Vanuit het kijken naar kinderen, het leren kennen van hun ontwikkelingsfase(n) en het spel als centrale activiteit wordt besproken hoe jonge kinderen zich ontwikkelen en leren. Zowel de theorie als de praktijk komen aan bod.
Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- lerarenopleiding --- 101470.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Basisonderwijs --- Didactiek --- 101469.jpg --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- onderwijspraktijk
Choose an application
Op elke pabo komt opvoeding van en onderwijs aan het jonge kind aan de orde. Jonge kinderen leiden en begeleiden vraagt om specifieke bekwaamheden van de leerkracht. Door middel van spel leren jonge kinderen de wereld waarin ze leven steeds beter kennen en gaan ze zich thuis voelen in die wereld. Dit boek geeft een helder en concreet antwoord hoe je dat in de praktijk brengt. De tweede druk is sterk gewijzigd en vernieuwd. De auteurs spelen in op de specialisatie 'jonge kind', die op elke Pabo zijn beslag krijgt. Zij doen dit door grote aandacht te schenken aan de ontwikkelingspsychologische aspecten waarop het 'leven en leren' van jonge kinderen gebaseerd is. De inrichting van hoeken met een breed scala aan ontwikkelingsmaterialen geeft invulling aan het begrip 'rijke speel- en leeromgeving'. Ook komen o.a. opbrengstgericht werken, kindvolgsystemen, VVE, visies op taalontwikkeling en de betekenis hiervan voor jonge kinderen (gekoppeld aan het spelend leren) aan de orde. De website www.onderwijsjongekind.nl biedt een schat aan informatie gekoppeld aan de inhoud in dit boek. Ook is er een instructieve film opgenomen over de gang van zaken in vier verschillende onderbouwgroepen.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of Kindergarten --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- kleuterdidactiek --- lerarenopleiding --- 471.4 --- Basisonderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- Kleuteronderwijs --- Hoekenwerk --- Leren --- ontwikkeling kinderen --- onderwijspraktijk --- cognitieve ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Didactiek
Choose an application
DVD bij het gelijknamige boek.
Kleuteronderwijs --- Didactiek --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 471.4 --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Basisonderwijs --- 101469.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- 101470.jpg --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of Kindergarten --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- onderwijspraktijk --- kleuterdidactiek --- lerarenopleiding
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Telactiviteiten voor kleuters ondersteunt de (aankomende) leerkracht bij het vormgeven van rekenonderwijs in het kleuteronderwijs. Het accent ligt daarbij op het stimuleren en inspireren van het bewustzijn van de kinderen. Met uitgewerkte suggesties voor groepsgewijze telactiviteiten. De troeven van deze uitgave: aandacht voor het sociale aspect van leren - sterke balans theorie en praktijk - praktische richtlijnen en handvatten
Voorbereidend rekenen. --- Tellen : kleuteronderwijs --- 471.42 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- tellen --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- Tellen --- Wiskundige initiatie --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Cognitieve opvoeding --- Kleuteronderwijs : didactiek --- Kleuters : cognitieve ontwikkeling --- Rekenen --- 472.2
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|