Narrow your search

Library

DocAtlas (3)

VIVES (2)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UCLL (1)

UGent (1)


Resource type

book (5)

digital (1)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2020 (1)

2018 (1)

2016 (1)

2013 (1)

2010 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Een Europees talenpaspoort : op reis in het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9074220282 9789074220286 Year: 2001 Publisher: Alkmaar : Europees platform voor het Nederlandse onderwijs,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verslag van een experimenteel project voor registratie van de taalvaardigheid van leerlingen in groep 7 en 8 in het basisonderwijs.


Book
Boekenbendes: Draaiboek naschoolse leesclubs
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Stichting Lezen/Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In samenwerking met Sardes is een draaiboek voor het opzetten van naschoolse boekenclubs uitgewerkt. Het draaiboek is bedoeld voor alle geïnteresseerden en in het bijzonder voor bibliothecarissen die een Boekenbende willen organiseren in samenwerking met een school. De special is vanuit dit perspectief geschreven. De special bestaat uit drie delen: algemene informatie, een stappenplan voor het opzetten van een Boekenbende, een gedeelte met praktische informatie.


Book
Speel digiwijs! : samen aan de slag met media voor jonge kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9789048714308 Year: 2013 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opvoeders van nu zijn niet opgegroeid in de digitale wereld waarin jonge kinderen tegenwoordig opgroeien. Jonge kinderen komen volop in aanraking met smartphones, tablets en laptops en gaan er vaak al handig mee om. Speel Digiwijs! helpt ouders en professionals een mening te vormen over mediaopvoeding. In dit boek staan de belangrijkste feiten en inzichten over media en jonge kinderen, praktische tips om hiermee om te gaan en leerzame opdrachten om met kinderen uit te voeren. Het is een praktisch doeboek voor iedereen die er klaar voor is om kinderen aan de hand te nemen in een digitale wereld vol uitdagingen!


Digital
Hoe betrek je als organisatie ook mannelijke opvoeders? : handreiking vaderbetrokkenheid
Authors: --- ---
Year: 2018 Publisher: Utrecht Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vooral mannelijke opvoeders worden nogal eens vergeten in de communicatie over de opvoeding en het kind. Dat gaat meestal niet bewust. Ook in Nederland zijn het nog steeds vaak moeders die door instanties als eerstverantwoordelijke voor de verzorging en opvoeding van jonge kinderen worden gezien. Veel vaders voelen zich daardoor niet gelijkwaardig behandeld. Om organisaties bewust te maken van de rol van de vader heeft Sardes een handreiking Vaderbetrokkenheid gemaakt. Hij bevat achtergrondinformatie en veel praktische tips en voorbeelden.


Book
Dubbelslag: Taalstimulering in vaklessen
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Utrecht Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dubbelslag is een handreiking met adviezen om de taalontwikkeling van leerlingen in vaklessen te stimuleren. De tips zijn geschikt voor vormen van onderwijstijdverlenging, zoals de verlengde schooldag of in de zomerschool, en ook voor vaklessen in de reguliere onderwijstijd, zoals sport, techniek en muziek. De handreiking bestaat uit drie onderdelen: Theorie over effectieve taalstimulering, Handvatten voor de vakleerkracht, Handvatten voor de taalcoördinator. De handreiking is te downloaden voor geinteresseerden.


Book
Peuterlab Toolkit ontdekkend leren : 50 ontdekkaarten voor peuters en kleuters
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789081805858 Year: 2020 Publisher: Gorinchem Het Kleine Avontuur

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze toolkit bestaat uit 50 Peuterlab ontdekkaarten. Iedere kaart start met een alledaags materiaal dat uitdagend wordt klaargelegd. Kinderen krijgen de ruimte om dit materiaal te verkennen, te manipuleren en ermee te spelen. Ze maken hun eigen ontdeksporen. De kaarten geven tips hoe je deze ontdeksporen kunt begeleiden. Stapsgewijs volg je het spel, voeg je taal en materialen toe aan het proces en verrijk je met ontdekvragen. Als afsluiter worden ervaringen gekoppeld aan de 'echte wereld'.

Keywords

Listing 1 - 6 of 6
Sort by