Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Ongewenst seksueel gedrag in het voortgezet onderwijs is inmiddels een bekend verschijnsel. Maar hoe vaak komt het voor? Wat zijn de gevolgen? Wat kan een school er aan doen om het te voorkomen? Dit boek geeft een overzicht van de belangrijkste kennis op het terrein van seksuele intimidatie op school. Deze informatie is gebaseerd op verschillende studies naar ongewenst seksueel gedrag in het voortgezet onderwijs die de afgelopen jaren door onderzoekers van het Universitair Centrum Genderstudies (Rijksuniversiteit Groningen) zijn uitgevoerd. De onderzoeksresultaten geven antwoord op veel gestelde vragen: Wat is het voor soort gedrag, komt ongewenst seksueel gedrag op elke school voor?; Hoe omschrijven de jongeren het zelf?; Maken meisjes en jongens het even vaak mee?; Gebeurt het in het openbaar of is het juist verborgen?; Is er verschil tussen het ongewenst seksueel gedrag door een docent of een leerling?; Hoe reageren jongeren op het gedrag?; Heeft het gevolgen voor hun welbevinden of hun functioneren op school?; Wat houdt het overheidsbeleid in?; Wat kunnen scholen doen aan de bestrijding en preventie van seksuele intimidatie? (Bron: covertekst)
030264.jpg --- Ongewenste intimiteiten ; onderwijs ; Nederland --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy --- Teaching --- Secondary education --- Netherlands --- seksuele intimidatie --- ongewenst seksueel gedrag --- Education --- Government policy --- Sexual intimidation --- Book
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|