Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
volwasseneneducatie --- leertheorieën --- didactische processen --- Adult education. Lifelong learning --- Sociology of cultural policy --- leerpsychologie --- volwassenenonderwijs --- 374.7 --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Volwasseneneducatie --- leren --- 159.95 --- 375 --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenenen
Choose an application
Veel professionals houden zich bezig met het beïnvloeden van anderen. Voor hen is het belangrijk om leer- en veranderprocessen bij anderen en bij zichzelf te begrijpen en erop in te kunnen spelen. Leren wordt vaak nog alleen geassocieerd met het leren vanuit een onderwijssituatie, terwijl veel leren niet zo bewust gebeurt. Leren wordt sterk beïnvloed door de eigen omgeving en cultuur. Dat leidt tot grote verschillen tussen mensen en wat zij beschouwen als vanzelfsprekende opvattingen en gedragingen.In Leren en veranderen komen zowel verschillende vormen van spontaan leren aan de orde, als het leren op school, in stages en in werksituaties. Het boek besteedt veel aandacht aan de invloed van cultuur en subculturen op leren en hoe je kunt leren omgaan met (sub)culturele verschillen. Ook wordt besproken welke leercompetenties voor verschillende vormen van leren nodig zijn en hoe je met verschillende leervoorkeuren kunt omgaan. Het boek sluit af met een reeks theoretische perspectieven op leren waarnaar in eerdere hoofdstukken is verwezen. Elk hoofdstuk bevat opdrachten die uitdagen tot verwerking en verbinding met eigen ervaringen.(http://www.coutinho.nl)
Cognitive psychology --- leren --- informeel leren --- zelfontdekkend leren --- probleemgestuurd leren --- emoties --- Social psychology --- incidenteel leren --- actief leren --- samenwerkend leren --- Leren --- Werkplekleren --- Leerprocessen --- Motivatie --- Leercompetenties --- Leerpsychologie --- PXL-Central Office 2019 --- leermethoden --- leerstrategieën --- competentiegericht leren --- competentiemanagement
Choose an application
Mensen leren voortdurend. Niet alleen op school, maar veel meer nog daarbuiten. Soms is leren een geleidelijke verandering, soms is het een ingrijpende herziening van opvattingen en handelwijzen. De ene keer gaat leren en veranderen bijna onopgemerkt, dan weer is het een zeer bewust ondernomen activiteit.Dit boek gaat in op de vraag wat leren nu eigenlijk is, welke manieren van leren er zijn, hoe eerdere leerprocessen de capaciteit en de motivatie beïnvloeden en welke invloed de sociaal-culturele omgeving op de lerende heeft. Bij de bespreking van deze thema's verwijst de auteur steeds naar diverse leertheorieën. Zo worden nieuwe ideeën over leren en veranderen verbonden met eerder verworven inzichten. Ook de recente inzichten met betrekking tot informeel leren zijn in het boek verwerkt, evenals die op het gebied van contacten tussen verschillende (sub)culturen.Leren en veranderen bij volwassenen is ten eerste bestemd voor hen die in hun werk mensen motiveren en begeleiden bij leren en veranderen: opleiders, docenten en trainers. Een tweede groep bestaat uit personeelsconsulenten, managers beoordelaars bij assessment en bemiddelaars bij bijvoorbeeld arbeidsbureaus of outplacementbureaus. Een derde, deels overlappende groep bestaat uit managers, organisatieadviseurs en opleidingshoofden die hun beleid willen baseren op een visie op leren en veranderen bij volwassenen.
volwasseneneducatie --- veranderingsmanagement --- leren --- Adult education. Lifelong learning --- Sociology of cultural policy --- leertheorieën --- didactische processen --- Leerpsychologie --- #PBIB:2004.2 --- 415.4 --- leerpsychologie --- levenslang leren --- 159.95 --- Cultuur --- Leren --- Onderwijsleerprocessen --- 374.7 --- Veranderingsprocessen --- Volwassenen --- Hogere geestelijke functies --- 450.8 --- leerprocessen --- methodiek --- personeelsbeleid --- volwassenen --- Methodiek van het studeren --- Volwasseneneducatie
Choose an application
sociaal-cultureel werk, vrouwen --- vrouwen --- vrouwenemancipatie --- volwassenenonderwijs --- Women --- -Women --- -Feminism --- -Adult education of women --- Emancipation of women --- Feminist movement --- Women's lib --- Women's liberation --- Women's liberation movement --- Women's movement --- Social movements --- Anti-feminism --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- 374.7 --- 396 --- 375 --- Education --- -Education --- Emancipation --- -374.7 --- -sociaal-cultureel werk, vrouwen --- Adult education of women --- Feminism --- Education of women --- Women's education
Choose an application
Mensen leren voortdurend. Niet alleen op school, maar veel meer nog daarbuiten. Soms is leren een geleidelijke verandering, soms is het een ingrijpende herziening van opvattingen en handelwijzen. De ene keer gaat het leren en veranderen bijna onopgemerkt, dan weer is het een heel bewust ondernomen activiteit. Het boek gaat verder in op de vraag wat leren nu eigenlijk is, welke manieren van leren er zijn, hoe eerdere leerprocessen de capaciteit en de motivatie beïnvloeden en welke invloed de sociaal-culturele omgeving op de lerende heeft. Bij de bespreking van deze thema's verwijst de auteur steeds naar bekende leertheorieën en in alle hoofdstukken staan opdrachten. Zo worden nieuwe ideeën over leren en veranderen verbonden met eerder verworven inzichten en met de praktijk. In deze 3de, herziene druk zijn nieuwe inzichten verwerkt, vooral op het gebied van informeel leren.Verkorte inhoudsopgave: Verschillende leerprocessen - Leren en (sub)cultuur - Van georganiseerd leren naar werkleren - Leervermogen - Achtergrond: leertheorie - Literatuur
leren --- leertheorieën --- werkplekleren --- didactische processen --- Educational psychology --- competentiemanagement --- levenslang leren --- Stages Stages --- 100733.jpg --- Volwasseneneducatie --- Levenslang leren --- Leerpsychologie. --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- 415.4 --- leerpsychologie --- onderwijspsychologie --- psychologie --- 450.7 --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leren --- Volwassenen --- leerprocessen --- methodiek --- personeelsbeleid --- stage --- volwassenen --- Pedagogie --- didactiek --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- Opleiding en bijscholing --- 371.3
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Veel professionals houden zich bezig met het beïnvloeden van anderen. Dan is het belangrijk om te begrijpen hoe mensen leren en daarmee betekenis geven aan zichzelf en de wereld om hen heen. Leren en veranderen maakt duidelijk dat menselijk gedrag en denken emotioneel zijn geworteld en gekleurd door de sociale omgeving. Afhankelijk van die omgeving - cultuur, sociaaleconomische klasse, generatie en sekse - hebben we allemaal onze eigen 'vanzelfsprekendheden' aangeleerd. Dat referentiekader is heel krachtig en wordt mede in stand gehouden door menselijke valkuilen in gedrag en denken. Voor professionals is dit alles essentieel om zowel het eigen leren als dat van anderen te begrijpen. Daarbij gaat het niet alleen om leren in educatieve settings, maar heel vaak juist daarbuiten: op de werkplek en in het persoonlijk leven. Leren en veranderen bespreekt leren als betekenisgeving, waarbij (sub)culturen als blauwdruk dienen. Betekenisgeving vindt allereerst spontaan, weinig bewust plaats. Daarnaast zijn er meer doelgerichte, kritische en zelfs transformatieve en creatieve vormen van leren, die bewuste aandacht vragen. De uitgave bespreekt welke leercompetenties voor verschillende vormen van leren nodig zijn en hoe met verschillende leervoorkeuren om te gaan. Het boek sluit af met een reeks theoretische perspectieven op leren waarnaar in eerdere hoofdstukken is verwezen. In elk hoofdstuk vindt de lezer opdrachten die uitdagen tot verwerking en verbinding met eigen en elkaars ervaringen. Verschil met de vorige editie Deze vierde herziene druk is volledig geactualiseerd. De emotionele en deels onbewuste aard van menselijk gedrag en denken worden onderbouwd vanuit de nieuwste inzichten uit de gedragswetenschappen (zoals neurowetenschappen en gedragsbiologie). De valkuilen in menselijk gedrag en denken zijn vanuit die nieuwe inzichten beter te begrijpen. Ook het leren omgaan met (sub)culturele verschillen wordt uitgebreid besproken. Andere nieuwe paragrafen gaan over emotie, motivatie en veranderen, en over creatief en onderzoekend leren. Tenslotte is het theoriehoofdstuk aangevuld met onder andere de positieve psychologie en de nieuwe gedragswetenschappen.
Cognitive psychology --- Social psychology --- actief leren --- samenwerkend leren --- probleemgestuurd leren --- emoties --- informeel leren --- leren --- incidenteel leren --- zelfontdekkend leren
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|