Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (2)

KU Leuven (1)


Resource type

dissertation (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2017 (1)

2012 (2)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Visualisatie van het onderwijs : Digitale fotobewerking
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Vorselaar Katholieke Hogeschool Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen worden steeds meer begeleid in het maken van samenvattingen en in hoe ze het best kunnen studeren om de beste resultaten te behalen. Uit verschillende onderzoeken is al gebleken dat afbeeldingen helpen om de leerlingen leerstof beter te laten onthouden. Hierin zagen wij meteen de mogelijkheid om verder door te gaan op wat reeds onderzocht werd en om een onderzoek te voeren over wat de leerlingen nog meer ondersteuning kon bieden in het efficiënt studeren. Dit onderzoek heeft dit jaar de kans nog niet gehad om getest te worden, hiervoor is wel het alternatief voorzien om dit theoretisch zo ver mogelijk uit te werken. Om dit te realiseren zijn er twee handleidingen en een synthesevoorbeeld over zowel Paint als PhotoFiltre ontworpen. In deze synthesevoorbeelden krijgen de leerlingen een stappenplan aangereikt dat ze moeten volgen. Indien dit gebeurt zoals het hoort, zijn de leerlingen in staat om op basis van de handleiding en het stappenplan zelf een samenvatting te maken aan de hand van deze fotobewerkingsprogramma's.

Keywords


Dissertation
Visualisatie van het onderwijs : Digitale fotobewerking
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Vorselaar Katholieke Hogeschool Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen worden steeds meer begeleid in het maken van samenvattingen en in hoe ze het best kunnen studeren om de beste resultaten te behalen. Uit verschillende onderzoeken is al gebleken dat afbeeldingen helpen om de leerlingen leerstof beter te laten onthouden. Hierin zagen wij meteen de mogelijkheid om verder door te gaan op wat reeds onderzocht werd en om een onderzoek te voeren over wat de leerlingen nog meer ondersteuning kon bieden in het efficiënt studeren. Dit onderzoek heeft dit jaar de kans nog niet gehad om getest te worden, hiervoor is wel het alternatief voorzien om dit theoretisch zo ver mogelijk uit te werken. Om dit te realiseren zijn er twee handleidingen en een synthesevoorbeeld over zowel Paint als PhotoFiltre ontworpen. In deze synthesevoorbeelden krijgen de leerlingen een stappenplan aangereikt dat ze moeten volgen. Indien dit gebeurt zoals het hoort, zijn de leerlingen in staat om op basis van de handleiding en het stappenplan zelf een samenvatting te maken aan de hand van deze fotobewerkingsprogramma's.

Keywords


Dissertation
Moderne vormen van martelaarschap en het conflict-escalatiemodel: een Delphi-studie
Authors: --- ---
Year: 2017 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds 9/11 worden we opnieuw meer geconfronteerd met martelaarschap in onze maatschappij. Het doel van deze masterproef is het opentrekken van het onderzoeksdomein rond martelaarschap. Meer specifiek willen we onderzoek doen naar niet-religieuze moderne vormen van martelaarschap binnen de Westerse maatschappij en dit binnen een organisatiecontext. Vertrekkende vanuit het conflict-escalatiemodel wordt gekeken naar dit martelaarschap. Dit is de focus van deze masterproef. Zo kan de wisselwerking tussen de moderne martelaar en zijn opponent gezien worden als een conflict dat zich situeert in een ultiem stadium van escalatie. De psychologische mechanismen die bij dit soort conflicten in werking treden spelen dus mogelijk ook een grote rol bij het ontstaan en/of de instandhouding van martelaarschap. Tevens wordt ook onderzocht of persoonlijkheidskenmerken een rol spelen en wordt gekeken naar de plaats van de martelaar in onze maatschappij. Deze factoren worden breder gekaderd in het 7-i model van Euwema en Giebels, om hen op een systematische manier te onderzoeken. Het onderzoek vond plaats onder de vorm van een Delphi-studie waarbij gebruik werd gemaakt van een Engelstalige vragenlijst. Een internationaal panel van 40 zorgvuldig uitgekozen experten werd gecontacteerd en 21 van hen namen ook werkelijk deel. De resultaten tonen aan dat er onder de experten onvoldoende consensus bestaat over welke van de 32 in de vragenlijst opgenomen constructen een grote rol spelen bij martelaarschap in organisaties. Deels valt dit te verklaren door het feit dat de meest voorspelbare en voor de hand liggende factoren vanuit de theorie werden weggelaten. Dit was een bewuste keuze van de onderzoekers. Anderzijds door het feit dat de respondenten slechts in één beweging bevraagd werden. Een tweede en derde bevragingsronde zouden eventueel vruchtbaar kunnen blijken voor dit onderzoek.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by