Narrow your search

Library

KU Leuven (8)

UCLL (8)

Hogeschool Gent (6)

Odisee (2)

UAntwerpen (2)

VIVES (2)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UGent (1)

VUB (1)


Resource type

book (12)


Language

Dutch (11)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2000 (2)

1999 (3)

1998 (1)

1997 (2)

1989 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Taalonderwijs in ontwikkeling: het ontwerpen van onderwijs op basis van specifieke kenmerken van het taalleervermogen in het kader van ontwikkelingsonderzoek voor taal
Author:
ISBN: 9075142102 Year: 1998 Publisher: Heeswijk-Dinther Esstede

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Woordenschatontwikkeling: opleidingsdidactiek woordenschatontwikkeling voor leerlingen van 10-14 jaar op basis van educatief ontwerpen met inzet van de computer
Author:
ISBN: 9075142307 Year: 2000 Publisher: Heeswijk-Dinther Esstede

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Educatief ontwerpen. 3 : De zaak meester, een bijdrage tot onderwijsverbetering vanuit de basis.
Author:
Year: 1988 Publisher: Enschede SLO (Stichting leerplanontwikkeling)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Tekst verwerken. 4 : Van begrijpend naar studerend lezen
Authors: ---
ISBN: 900500875X 9005008806 9005008717 Year: 1997 Publisher: Groningen Groningen Wolters-Noordhoff Educatieve Partners Nederland (EPN)


Book
Tekst verwerken. 8 : Van begrijpend naar studerend lezen.
Authors: ---
ISBN: 9005008792 9005008849 Year: 1997 Publisher: Groningen Groningen Wolters-Noordhoff Educatieve Partners Nederland (EPN)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Functionaliseren van taalonderwijs : beschouwen, bedacht zijn, beginnen.
Authors: ---
ISBN: 902761394X Year: 1989 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor de functionaliseren van het taalonderwijs. Functionaliseren van het taalonderwijs is in essentie het streven, passende leerstof zodanig aan te bieden dat de kinderen het leren op school ervaren als een zinvolle bijdrage aan hun eigen leefomstandigheden, levensverwachtingen en persoonlijke mogelijkheden. Het boek geeft achtergronden, schetsen, kritische beschouwingen en probleemanalyses die duidelijk moeten maken dat de functionaliseringsgedachte niet uit de lucht komt vallen. Daarbij komt nadrukkelijk aan de orde dat het functionaliseren van het taalonderwijs geen kwestie is van alles of niets. Het is heel goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs. De essentie van functioneel taalonderwijs is het onderwijs zo in te richten, dat kinderen steeds meer gevoel krijgen dat ze met dingen bezig zijn die voor henzelf belangrijk zijn. Funcionaliseren van taalonderwijs op de basisschool is geen kwestie van alles of niets. Het is goed mogelijk om geleidelijk over te stappen naar functioneler onderwijs.


Book
Tekst verwerken. 7 : Van begrijpend naar studerend lezen
Authors: ---
ISBN: 9005008830 9005008741 9005008784 Year: 1999 Publisher: Groningen Groningen Wolters-Noordhoff Educatieve Partners Nederland (EPN)


Book
Tekst verwerken. 6 : Van begrijpend naar studerend lezen
Authors: ---
ISBN: 9005008822 9005008733 9005008776 Year: 1999 Publisher: Groningen Groningen Wolters-Noordhoff Educatieve Partners Nederland (EPN)


Book
Tekst verwerken. 5 : Van begrijpend naar studerend lezen
Authors: ---
ISBN: 9005008814 9005008725 9005008768 Year: 1999 Publisher: Groningen Groningen Wolters-Noordhoff Educatieve Partners Nederland (EPN)


Book
Driehonderdmaal taal
Authors: ---
ISBN: 9020845047 Year: 1986 Publisher: Den Bosch Malmberg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by