Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Dyslexpert : the development and evaluation of an expert system for the diagnosis of reading and spelling problems : Thèse = thesis
Authors: ---
Year: 1997 Publisher: Groningen Rijksuniversiteit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Dyslexie : zorg van ons allemaal
Authors: --- --- ---
ISBN: 9044120077 Year: 2006 Volume: 14 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Masterplan Dyslexie heeft een werkelijke ontwikkeling op gang gebracht voor de verbetering van het onderwijs aan leerlingen en studenten met dyslexie. Aan de hand van protocollen kunnen scholen nu vormgeven aan de aanpak van dyslexie.In de toekomst mag het geen verschil meer maken op welke school de leerling/student zit, in welke regio hij woont, welke leeskliniek hem behandelt, hoeveel geld er in hem wordt gestoken om hem zo ver mogelijk te krijgen in het leren lezen en spellen. Dat droombeeld komt almaar dichterbij als op de scholen professionals aanwezig zijn die vertrouwen hebben in de mogelijkheden van een deskundige behandeling van dyslexie. Dit boek biedt informatie voor deze professionals-in-wording: leerkrachten, begeleiders, hulpverleners,


Dissertation
Dyslexpert : the development and evaluation of an expert system for the diagnosis of reading and spelling problems
Authors: ---
Year: 1997 Publisher: Nijmegen NICI

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
SWPBS : schoolbreed gedragsvraagstukken aanpakken in het voortgezet onderwijs : preventief werken aan een positief schoolklimaat
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789088504808 Year: 2014 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds 2009 is Fontys OSO in samenwerking met een aantal Nijmeegse VO-scholen , een regionaal expertisecentrum en het Samenwerkingsverband VO-ROC gestart met School Wide Positive Behavior Support (SWPBS). De scholen ontwikkelden binnen het raamwerk van SWPBS hun eigen aanpak van gedragsvraagstukken met als doel de leermogelijkheden binnen de scholen te vergroten en tot minder schooluitval te komen. Op de scholen is gewerkt met de volgende onderdelen:1. De waarden als fundamentLeerlingen betrekken bij de waarden en gedragsverwachtingen. Schoolwide Positive Behavior Support in een Nederlands Rebound jasje.2. PBS lessenDe didactische benadering van gewenst gedrag. Een verkenning voor onder- en bovenbouw op het Kandinsky College.3. Een positieve benadering van leerlingenHoe verhoudt waarderen zich tot negeren en het geven van negatieve consequenties. De SWPBS-ervaringen van Notre Dame des Anges.4. Sturen op dataEén van de basisingrediënten van SWPBS. Ervaringen van het Flex College, Kandinsky College en Notre Dame des Anges.5. Coachen van teamleden in het voortgezet onderwijs op de SWPBS-manier.In deze uitgave zijn de opbrengsten van de ontwikkelde praktijken en de mogelijkheden om SWPBS teambreed te implementeren helder en praktisch voor alle VO-ROC scholen uiteengezet. Elk hoofdstuk in dit boek bevat naast voorbeelden uit de praktijk een theoretische inleiding, interviews met teamleden en verwerkingsopdrachten. Het is een toegankelijk en bruikbaar boek voor scholen die met PBS aan de slag willen, voor leden van PBS teams en voor bachelor en master studenten van Educatieve opleidingen en studenten van PBS opleidingen.


Book
Met andere ogen : denken en doen in praktijkgestuurd onderzoek
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463711449 Year: 2019 Publisher: Oud-Turnhout/'s-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktijkgestuurd onderzoek helpt het werk in de praktijk van jeugdzorg en onderwijs te verbeteren, beter te onderbouwen en beter te verantwoorden. Dit boek geeft hiervoor een denk- en doekader. Via het doorlopen van een praktijkonderzoekscyclus maakt de lezer kennis met de methodologische richtlijnen voor het conceptualiseren, inrichten en uitvoeren van onderzoek. Door bij het toepassen van deze richtlijnen rekening te houden met de eigen wensen en (on)mogelijkheden én die van de praktijkcontext, krijgt de lezer houvast om het eigen onderzoek een passende vorm te geven, die ?goed genoeg? is voor het verkrijgen van wetenschappelijk verantwoorde en praktisch relevante kennis. Deze interactie tussen de onderzoekcyclus, de persoon van de onderzoeker en de praktijkcontext is het centrale thema van het boek en maakt het onderscheidend.Het boek richt zich zowel op in de praktijk werkzame psychologen, pedagogen, leraren, intern begeleiders, sociaal werkers en andere beroepskrachten in het sociale domein, als op degenen die hiervoor in opleiding zijn.Bron: https://gompel-svacina.eu/product/met-andere-ogen/


Book
PBS praktijkboek : bouwen aan een waarde(n)volle school
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789493336032 Year: 2023 Publisher: Huizen Pica uitgeverij Windesheim

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

PBS is een schoolbrede aanpak gericht op het creëren van een positief, veilig en voorspelbaar schoolklimaat. Er is al veel geschreven over wat PBS inhoudt en welke resultaten ermee geboekt kunnen worden. Maar dit boek is anders: het vertelt hoe je PBS in je eigen praktijk kunt toepassen, of het nu in je klas is, schoolbreed, of in alle scholen van je bestuur. (bron: covertekst)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by