Narrow your search

Library

SL (2)

UGent (2)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

RoSa (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

English (4)


Year
From To Submit

2012 (1)

2011 (2)

2004 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Mockingbird passing : closeted traditions and sexual curiosities in Harper Lee's novel
Author:
ISBN: 1283239329 9786613239327 1572338008 9781572338005 9781572337497 1572337494 Year: 2011 Publisher: Knoxville University of Tennessee Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How often does a novel earn its author both the Presidential Medal of Freedom, awarded to Harper Lee by George W. Bush in 2007, and a spot on a list of "100 best gay and lesbian novels"? Clearly, To Kill a Mockingbird, Lee's Pulitzer Prize-winning tale of race relations and coming of age in Depression-era Alabama, means many different things to many different people. In Mockingbird Passing, Holly Blackford invites the reader to view Lee's beloved novel in parallel with works by other iconic American writers-from Emerson, Whitman, Stowe, and Twain to James, Wharton


Book
Children's Literature and Culture : Myth of Persephone in Girls' Fantasy Literature
Author:
ISBN: 0203804899 0415895413 113664427X 1136644288 1138793493 1283442698 9786613442697 Year: 2011 Publisher: Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
The myth of Persephone in girls' fantasy literature
Author:
ISBN: 9780415895415 Year: 2012 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Out of this world: why literature matters to girls
Author:
ISBN: 0807744662 Year: 2004 Publisher: New York Teachers College Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Romans, sprookjes, sciencefiction en griezelverhalen hebben allemaal één ding gemeen voor hun lezers, je wordt meegenomen naar een andere wereld. Je maakt kennis met allerlei fictieve personages die van alles beleven, ze slepen je mee in hun avonturen of belevingswereld. Maar hoe werkt zo'n identificatie precies voor meisjes? Volgens een gangbare leestheorie vereenzelvigen wij ons meestal met het hoofdpersonage van een boek. Als je meisjes wil emanciperen, laat ze dan een boek lezen met sterke, competente meisjes/vrouwen als hoofdpersonage zou je hieruit kunnen concluderen. In dit boek wordt deze stelling nader bekeken. De auteur ondervroeg meisjes van 8-16 jaar naar hun leesgedrag. Meisjes identificeren zich met verschillende personages en niet enkel met de vrouwelijke. Het leesplezier is juist de ervaring om het verhaal vanuit verschillende invalshoeken te lezen. Meisjes lezen in de eerste plaats een goed verteld verhaal. Verhalen die weinig of niets met hun eigen leven te maken hebben genieten de voorkeur.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by