Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Video and installation artist Pierre Bismuth uses the play between language and image to morph rational ideas into absurd situations, and vice versa. This volume charts the artist's development with a retrospective text, an interview, an analytical essay, and 150 illustrations. Bismuth has exhibited his work extensively throughout Europe and North America. At his solo exhibition at the Kunstmuseum Thun in Switzerland in April 2005, he presented old and new works, including the first part of an ongoing collaboration with Michael Gondry entitled "The All Seeing Eye (The Easy Teenage Version)".Bismuth is the first contemporary artist to receive an academy award for coauthoring the 2004 Oscar-winning Best Original Screenplay Eternal Sunshine of a Spotless Mind.
Installation-art --- Vidéo --- Performance
Choose an application
One Man Show (2002) a pour matériau le film de Buster KEATON The Playhouse (1921), dont l'action est basée sur l'idée de symétrie et qui a été ici manipulé pour créer deux écrans : une image de la partie droite de l'écran et une image miroir de la partie gauche. Pierre BISMUTH utilise la pratique artistique comme moyen d'examiner notre perception de la réalité, notamment dans notre relation aux productions culturelles. Son travail tente avec humour et un minimum de moyens de déstabiliser les codes de lecture afin de redonner au spectateur une position incrédule même à l'égard des éléments de notre culture les plus acquis. Sa démarche se développe autour de l'idée que c'est en manipulant simplement la définition communément donnée aux choses que l'on en change la perception. Pierre Bismuth est un artiste plasticien français né le 6 juin 1963 qui vit et travaille à Bruxelles. Dans sa jeunesse, Pierre Bismuth a étudié la communication visuelle aux Arts Décoratifs. ll y fait la connaissance de François Miehe, son professeur, avec qui il collabore sur quelques projets. Il part étudier la peinture à Berlin dans les années 1980 à la Hocheschule der Kunst dans l'atelier de Georg Baselitz. A son retour en France, il s'installe à Paris et partage son atelier avec Xavier Veilhan et Pierre Huyghe. Au début des années 1990, il s'installe à Bruxelles où il inaugure la galerie Jan Mot, rue Dansaert. A la fin des années 1990, il déménage à Londres à l'initiative de la Lisson Gallery où il expose à plusieurs reprises. En 2005, après s'être réinstallé à Bruxelles, il reçoit l'Oscar du meilleur scénario original avec Michel Gondry et Charlie Kaufman pour Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Choose an application
"The work of Pierre Bismuth is perfectly clear. As usual, he starts with found material, creating new meaning through unexpected combinations. For Loud & Clear he chose the image of a Dutch windmill. To the rhythm of Theo Loevendie's violent sounds, chunks of the score are superimposed over the picture postcard like the rolls of a barrel organ. These blocks also function as a sort of curtain. The more black there is, the more the curtain is drawn shut and the picture of the windmill disappears. Loevendie's piece is extremely short. The fairly sharp sound of the harpsichord and the snare drum produce in no time the feeling of climax upon climax. Bismuth was so overwhelmed by the music that he has included it almost literally in his contribution. He even gave his work the subtitle 'a study to the music of Theo Loevendie'. Strawberry Frog allowed themselves a lot more liberties. Capitalising on the picturesque quality of Bismuth's image, they made a film with an absurd twist. A dear-looking elderly woman is walking through touristic Amsterdam; the music only begins when she enters a house and, completely unexpectedly, starts shooting Bismuth's postcard to shreds. Strawberry Frog were inspired by Bismuth to make a story of their own and used the music only where the line of the narrative permitted it. "
Choose an application
Passersby in art --- Artists' books --- Experimental films --- Passants dans l'art --- Livres d'artistes --- Films expérimentaux --- Pictorial works --- Exhibitions --- Ouvrages illustrés --- Expositions --- Bismuth, Pierre, --- Exhibitions. --- 7.07 --- 77.092.07 --- 791.43.07 --- Avant-garde films --- Experimental videos --- Personal films --- Underground films --- Motion pictures --- Video art --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Fotografen A - Z --- Filmregisseurs, acteurs, filmografen
Choose an application
Banner, Fiona --- Barth, Uta --- Bismuth, Pierre --- Grigely, Joseph --- Heath, Claude --- Shrigley, David --- Sugimoto Hiroshi --- Weeda, Erik
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Bunshaft, Gordon ; Alechinsky, Pierre ; Rauschenberg, Robert ; Pepper, Beverly ; Buren, Daniel ; Boltanski, Christian ; Gursky, Andreas ; Charlton, Allan ; François, Michel ; Gormley, Antony ; Horn, Roni ; Crewdson, Gregory ; Hatoum, Mona et al.
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|