Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In het onderwijs durft men de lat hoog te leggen. Dat geldt ook voor het ontwikkelen van basisvaardigheden die het goede leven kunnen bevorderen. De school is een centrum waar leerlingen, leerkrachten, ouders, begeleiders en alle andere betrokkenen zich optimaal kunnen ontwikkelen, in alle openheid. Het gevoel van zinvolle aanwezigheid is hierbij essentieel. De hamvraag is: Hoe kun je een school met een positief leef- en leerklimaat realiseren? Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken. Hoewel dit boek geschreven is voor de basisscholen, kan het heel verdienstelijk zijn voor de Basisvorming van het Voortgezet Onderwijs en voor de Middenscholen. Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken.
School management --- 433.2 --- morele opvoeding --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- 458.1 --- Basisschool --- Conflicten --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Pesten --- Schoolcultuur --- Sociale opvoeding --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Leeromgeving --- Pesten op school --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- 456.8 --- basisonderwijs (ler) --- leerklimaat --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsvisie --- 071073.jpg --- 104395.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- morele en religieuze opvoeding --- Organisatie - Management --- Didactische principes --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Tolhuis
Choose an application
Bij het onderwijs aan en de zorg voor kinderen speelt sociaal-emotionele ontwikkeling een grote rol. Sociale en emotionele aspecten kunnen verdiept worden vanuit bijbelteksten. Zo kan bijvoorbeeld een positief leef- en leerklimaat gefundeerd worden door het scheppingsverhaal. Het nodigt de mens niet alleen uit om te leven als 'beeld van God', het houdt de opdracht in een goed mens te zijn voor zichzelf en zijn omgeving. Vele andere verhalen en parabels stellen de bevrijding van de mens centraal. Ze zullen kinderen inspireren om te worden tot wat ze willen zijn. Er is een schat aan bijbelteksten over diepere gevoelens als angst, boosheid, verdriet, afscheid nemen, vreugde, empathie,'Ze raken de diepste emoties van het kind, die te plaatsen zijn in zijn groei naar volwassenheid. Het boek bevat ook uitgewerkte projecten om schoolbreed uit te voeren. (Bron: www.garant.be)
Bible --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching (Secondary) --- Bible stories [Dutch ] --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienst --- Bijbel --- Basisonderwijs --- Catechese --- Bijbelverhalen --- Katholiek onderwijs --- Identiteit --- 454.6 --- 474.6 --- 478.6 --- Godsdienstonderwijs --- Scheppingsverhalen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Levensbeschouwelijkevorming ; onderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Bijbelverhaal
Choose an application
456.8 --- Basisonderwijs --- Groep --- Groepsregels --- Pesten --- Probleemgedrag --- School --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Vormingsgebieden --- Schoolcultuur --- Pedagogisch klimaat --- Lager onderwijs
Choose an application
Onderwijsfilosofie --- Schoolwerkplannen --- Pedagogisch klimaat --- Identiteit --- Katholiek onderwijs --- Schoolcultuur --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Verbondenheid --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O320 --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Schoolwerkplan
Choose an application
Iedereen die professioneel betrokken is bij kinderopvang, jeugdwerking, jeugdzorg en onderwijs wordt wel eens geconfronteerd met crisissituaties: calamiteiten die zich kenmerken door factoren van onzekerheid en onvoorspelbaarheid. Van de directie, leidinggevende, leerkracht of begeleider wordt verwacht dat ze op zulke crisismomenten goed overwogen, professioneel en eenduidig zullen handelen. Dit boek reikt structuren aan die inspirerend werken bij het vooraf opstellen van concrete procedures om professioneel en adequaat te kunnen reageren in crisissituaties.
Jeugdzorg --- Protocollen --- crisismanagement --- jeugdzorg --- kinderen --- protocollen --- 323 --- crisissituaties --- draaiboek --- 364.042 --- Hulpverlening --- Draaiboeken --- Crisissituaties --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- jeugdwerk --- Age group sociology --- procedures --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- jeugd --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- methoden van het sociaal werk --- PXL-Social Work 2014 --- kinderopvang --- onderwijs
Choose an application
Choose an application
Teksten; originele gegevens, een schat van gegevens voor leerkrrachten en voor iedereen die belangstelling heeft voor levensbeschouwingen.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 49 | << page >> |
Sort by
|