Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vanuit de overheid moeten alle docenten in het hoger beroepsonderwijs een basiskwalificatie examinering (BKE) halen. Dit boek bevat de theoretische basis die een hbo-docent nodig heeft om de bewijsstukken voor deze verplichte BKE-certificering te kunnen leveren. De praktische voorbeelden in het boek geven een handreiking bij het maken van verschillende soorten toetsen. De reflectievragen en portfolio-opdrachten helpen hbo-docenten bij het inschatten van de eigen bekwaamheid op het gebied van toetsen. De vele cases en tips zijn afkomstig vanuit de praktijk van verschillende hogescholen. De BKE richt zich op het doorlopen van de toetscyclus binnen het eigen vak/module. Deze kwalificatie is nodig als een docent optreedt als examinator. Met examinator wordt in het hoger beroepsonderwijs iedere docent bedoeld die eindverantwoordelijk is voor één of meer fasen van de toetscyclus. Deze toetscyclus bestaat uit 7 fasen. De examinator ontwerpt en construeert een toets (fase 1 t/m 3), neemt deze af en beoordeelt (fase 4), analyseert en registreert (fase 5 en 6). Essentieel voor de borging van de kwaliteit van het toetsproces is fase 7: de examinator evalueert het doorlopen van alle fasen en benoemt verbeteracties voor een volgende cyclus. De BKE is onderdeel van de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB). Alle hbo-docenten moeten aan de eindtermen van de BDB voldoen en beschikken over de BKE-kwalificatie.
Didactic evaluation --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- examens --- didactische werkvormen --- hoger onderwijs --- toetsen
Choose an application
Vanuit de overheid moeten alle docenten in het hoger beroepsonderwijs een basiskwalificatie examinering (BKE) halen. Dit boek bevat de theoretische basis die een hbo-docent nodig heeft om de bewijsstukken voor deze verplichte BKE-certificering te kunnen leveren. De praktische voorbeelden in het boek geven een handreiking bij het maken van verschillende soorten toetsen. De reflectievragen en portfolio-opdrachten helpen hbo-docenten bij het inschatten van de eigen bekwaamheid op het gebied van toetsen. De vele cases en tips zijn afkomstig vanuit de praktijk van verschillende hogescholen. De BKE richt zich op het doorlopen van de toetscyclus binnen het eigen vak/module. Deze kwalificatie is nodig als een docent optreedt als examinator. Met examinator wordt in het hoger beroepsonderwijs iedere docent bedoeld die eindverantwoordelijk is voor één of meer fasen van de toetscyclus. Deze toetscyclus bestaat uit 7 fasen. De examinator ontwerpt en construeert een toets (fase 1 t/m 3), neemt deze af en beoordeelt (fase 4), analyseert en registreert (fase 5 en 6). Essentieel voor de borging van de kwaliteit van het toetsproces is fase 7: de examinator evalueert het doorlopen van alle fasen en benoemt verbeteracties voor een volgende cyclus. De BKE is onderdeel van de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB). Alle hbo-docenten moeten aan de eindtermen van de BDB voldoen en beschikken over de BKE-kwalificatie.
Didactic evaluation --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- examens --- didactische werkvormen
Choose an application
Vanuit de overheid moeten alle docenten in het hoger beroepsonderwijs een basiskwalificatie examinering (BKE) halen. Dit boek bevat de theoretische basis die een hbo-docent nodig heeft om de bewijsstukken voor deze verplichte BKE-certificering te kunnen leveren. De praktische voorbeelden in het boek geven een handreiking bij het maken van verschillende soorten toetsen. De reflectievragen en portfolio-opdrachten helpen hbo-docenten bij het inschatten van de eigen bekwaamheid op het gebied van toetsen. De vele cases en tips zijn afkomstig vanuit de praktijk van verschillende hogescholen. De BKE richt zich op het doorlopen van de toetscyclus binnen het eigen vak/module. Deze kwalificatie is nodig als een docent optreedt als examinator. Met examinator wordt in het hoger beroepsonderwijs iedere docent bedoeld die eindverantwoordelijk is voor één of meer fasen van de toetscyclus. Deze toetscyclus bestaat uit 7 fasen. De examinator ontwerpt en construeert een toets (fase 1 t/m 3), neemt deze af en beoordeelt (fase 4), analyseert en registreert (fase 5 en 6). Essentieel voor de borging van de kwaliteit van het toetsproces is fase 7: de examinator evalueert het doorlopen van alle fasen en benoemt verbeteracties voor een volgende cyclus. De BKE is onderdeel van de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB). Alle hbo-docenten moeten aan de eindtermen van de BDB voldoen en beschikken over de BKE-kwalificatie.
Choose an application
Deze uitgave bestaat uit 60 unieke fotokaarten en een bijbehorend boek waarin twintig activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops staan beschreven.De doelen die met deze fotokaarten behaald kunnen worden zijn heel divers. De fotokaarten kunnen worden ingezet voor kennismaking, ervaringen uitwisselen, meningen peilen en evalueren. De in de praktijk geteste fotokaarten zijn bovendien heel geschikt om specifieke onderwerpen zoals spreekwoorden, creatief denken, persoonlijke effectiviteit, milieu of didactiek te behandelen.(https://www.bsl.nl/shop/water-naar-de-zee-dragen-9789031360505.html)
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- 489.4 --- communicatie --- kennismakingsspelen --- motivatie --- persoonlijke effectiviteit --- spreekwoorden --- werkvormen --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Didactisch materiaal --- Onderwijs --- onderwijs --- 454.21 --- Activerende didactische werkvormen --- didactische set --- 092102.jpg --- Didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Schoolbooks - Didactic material --- 484.4 --- coaching --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- fysiologie --- leermethoden --- leermiddelen --- les --- trainingen --- KHCA --- groepswerk --- groepswerk. --- Groepswerk. --- Didactische werkvormen --- Training --- Diversiteit --- Fotokaarten --- Opleidingen --- Methodologie --- Beeldcommunicatie --- Motivatie --- Werkvormen --- Games --- didactiek --- 371.3 --- toegepaste filosofie --- Opleiding --- Werkvorm --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport --- Communicatie --- Feedback --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Brainstorming --- Associëren --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- Higher education --- samenwerking --- studeren --- studenten --- communicatievaardigheden --- professionaliteit --- organisatiepsychologie --- effectiviteit
Choose an application
Deze uitgave bestaat uit 60 unieke fotokaarten en een bijbehorend boek waarin twintig activerende werkvormen voor onderwijs, trainingen en workshops staan beschreven.De doelen die met deze fotokaarten behaald kunnen worden zijn heel divers. De fotokaarten kunnen worden ingezet voor kennismaking, ervaringen uitwisselen, meningen peilen en evalueren. De in de praktijk geteste fotokaarten zijn bovendien heel geschikt om specifieke onderwerpen zoals spreekwoorden, creatief denken, persoonlijke effectiviteit, milieu of didactiek te behandelen.(https://www.bsl.nl/shop/water-naar-de-zee-dragen-9789031360505.html)
Onderwijs --- Opleiding --- Training (sport) --- Methodologie --- Beeldcommunicatie --- Motivatie --- Werkvorm --- Fotokaarten --- Diversiteit --- Communicatie --- Feedback --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Brainstorming --- Associëren --- Training (vorming)
Choose an application
Met behulp van dit boek kunt u uw studenten optimaal en doelgericht begeleiden bij het vergroten van de competenties organiseren, zelfmanagement en profileren. Bij deze competenties horen 8 thema?s die verdeeld zijn over verschillende bijeenkomsten. De bijeenkomsten in dit boek zijn opgebouwd volgens het lesconcept van activerend opleiden. Dit concept, gebaseerd op de leerstijlen van Kolb, gaat uit van het consequent doorlopen van de vier fasen van het ervaringsleren. Bij de keuze van de werkvormen is rekening gehouden met de verschillende soorten intelligenties. Met de kant-en-klare programma?s creëert u binnen de slb- of regielijn een goede samenhang tussen de verschillende bijeenkomsten. Het boek beschrijft 40 bijeenkomsten van maximaal anderhalf uur met ruim 40 activerende werkvormen, zoals ijsbrekers, spelvormen, discussievormen en werkopdrachten. Deze werkvormen worden op een overzichtelijke manier gepresenteerd
stress --- Psychiatry --- effectiviteit --- professionaliteit --- zelfsturing --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Levenskunst --- Studentenbegeleiding --- Studieresultaten --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Doceren --- Competentieontwikkeling --- Organiseren --- Zelfmanagement --- Professionalisering --- Ervaringsleren --- Kolb, David --- Werkvormen --- Timemanagement --- Stress --- Studieresultaat --- Zelfzorg --- Werkvorm --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Het boek geeft (startende) docenten de kennis, tools en technieken die zij nodig hebben om studenten binnen het beroepsonderwijs effectief te begeleiden in het leerproces. Het uitgangspunt van 'Activerend opleiden' is het verhogen van de kwaliteit en daarmee het rendement van onderwijs door docenten te inspireren. De didactische visie op hoe goede leerresultaten behaald kunnen worden berust op zeven pijlers: werken vanuit een fundament, gebruik maken van breinprincipes, aansluiten bij leerstijlen, variatie in werkvormen, motiveren en stimuleren, benutten van verschillen en toetsen van resultaten. De competenties waaraan gewerkt wordt, zijn: ontwikkelen, lesgeven, begeleiden, toetsen en professionaliseren
BSO (beroepssecundair onderwijs) --- lerarenbegeleiding --- Didactics --- didactiek --- actief leren --- 489.4 --- leerstijlen --- lerarenopleiding --- 37.02 --- Didactiek : hoger onderwijs --- Didactiek : technisch onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs ; didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactiek --- Hoger beroepsonderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerstijlen --- Beroepssecundair onderwijs --- Onderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Leraren hoger onderwijs --- Professionalisering --- arbeidsmotivatie --- assessment --- competenties --- didactisch proces --- examinering --- groepsdynamica --- hersenactiviteit --- hersenen --- intelligentie --- leerkracht --- leermethoden --- leren --- planning --- presentatie --- spreekkunst --- zelfbeoordeling* --- zelfcontrole --- zelfevaluatie --- zenuwstelsel --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Didactische werkvorm --- Leerstijl --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|