Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek interpreteert en trekt besluiten uit het de onderzoeksresultaten van de internet-enquête naar leren met dyslexie, verschenen in Deel 1: onderzoek. Door de positieve benadering van dyslexie - er wordt onderzocht hoe mensen met dyslexie er toch in slagen te studeren - komt men tot nieuwe inzichten. Hoe leren mensen met dyslexie in het basis- en voortgezet onderwijs? Hierover werd een internet-enquête opgesteld, bestemd voor mensen met dyslexie. Dit boek brengt de resultaten van dit onderzoek in beeld. Er werd aan mensen met dyslexie gevraagd antwoord te geven op volgende vragen: Wat waren (in het verleden) de best behaalde resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? Welk onderdeel binnen de taalvakken leidde tot de beste resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? en wat was de reden van de goede resultaten?
Orthopedagogics --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen --- dyslexie --- Dyslexie --- Dyslexic children --- Language arts --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- 083295.jpg --- 083296.jpg --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Leerproblemen --- Onderzoek --- Leerprobleem --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit boek wil een praktisch antwoord bieden op problemen die te maken hebben met dyslexie. Zo'n 500 dyslectische mensen werkten mee aan dit onderzoek. Zij beantwoordden vragen over hun ervaringen op school en op het werk. In het eerste deel van dit boek worden die antwoorden samengevat om in het tweede deel te dienen als basis voor een concrete training. Deze training maakt het mogelijk om aanpassingen en compensaties te ontdekken die een wezenlijk verschil kunnen maken.
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leerstoornissen --- 464 --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- #KVHB:Dyslexie --- leerproblemen --- Dyslexie --- S20100655.JPG --- S20100656.JPG --- Kinderen met leerproblemen --- 159.95 --- Contains audio-visual material --- Dyslexia --- Treatment --- Handbooks, manuals, etc. --- Psychological aspects
Choose an application
Uit recent onderzoek blijkt dat mensen met dyslexie minder moeite hebben met deze beperking dan hun omgeving, maar dat er wel schroom is over het niet foutloos kunnen schrijven en lezen. Deze schroom kan mensen met dyslexie remmen, en dat is jammer. Vooral voor kinderen is het van belang te laten zien dat het wel mogelijk is om hun ideeën, plannen en fantasieën op papier te zetten, ook al gebeurt dat niet foutloos. Dyslexie hoeft ook geen belemmering te zijn om een passende positie te verwerven in de maatschappij. Als hart onder de riem verzamelt dit boek verhalen, gedichten en brieven die geschreven zijn door kinderen en jongeren met dyslexie van 6 tot 16 jaar. De auteur wil ‘lotgenoten’, maar ook de maatschappij laten zien dat kinderen met dyslexie vaak juist wel in staat zijn om creatief te schrijven, ook al kunnen ze dit niet foutloos. Waar het om gaat, is de aandacht te verleggen naar wat wel goed gaat: de inhoud. Deze boeiende bundel brengt een selectie verhalen, gedichten en brieven, die geschreven zijn door kinderen en jongeren met dyslexie in het kader van het project ‘Schrijven met dyslexie’.
Dyslexie. --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Schrijven --- Dyslexie --- 464 --- 120162.jpg --- Kinderen met leerproblemen --- Schrijfproblemen --- Schrijfprobleem
Choose an application
In dit boek besschrijft de auteur onder meer de ervaringen die hij op verschillende scholen heeft opgedaan. Het gaat dan over begrip en onbegrip voor iemand die dyslectisch is. Door zijn handicap blijkt hij steeds weer in aanvaring te komen met de algemeen aanvaarde wijze van werken en studeren.
#KVHB:Dyslexie --- 464 --- dyslexie --- leerproblemen --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- Dyslexie --- Kinderen met leerproblemen --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- dyslexie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit boek wil een praktisch antwoord bieden op problemen die te maken hebben met dyslexie. Zo'n 500 dyslectische mensen werkten mee aan dit onderzoek. Zij beantwoordden vragen over hun ervaringen op school en op het werk. In het eerste deel van dit boek worden die antwoorden samengevat om in het tweede deel te dienen als basis voor een concrete training. Deze training maakt het mogelijk om aanpassingen en compensaties te ontdekken die een wezenlijk verschil kunnen maken.
Choose an application
In dit boek staan veel leuke feitjes en weetjes over dyslexie. Wat is dyslexie nu eigenlijk? Met dit boek wil Léon Biezeman laten zien tegen welke problemen met dyslexie hij zelf is aangelopen.Bij kinderen, maar ook bij volwassenen met dyslexie gaat het lezen en schrijven niet automatisch. Ze kunnen wel lezen en schrijven, het gaat alleen niet foutloos. Is dat niet appzurt? Appzurt, apsurt, appsurd, absurt of is het absurd &? Tjee, wat betekent dat nu weer? Laat ik het woordenboek erbij pakken. Misschien helpt dat:absurd = ongerijmd, niet logisch. Is dyslexie niet logisch? Maar is het dan wel logisch om woorden anders te schrijven dan ze klinken, zoals sjokola waar we het in een van de hoofdstukken in dit boek over hebben? Logisch of niet, we zullen het met de geschreven en te lezen taal, zoals we die kennen, moeten doen. Al zal je gaandeweg dit boek ontdekken dat verkeerd gespelde woorden vaak toch wel begrepen worden. En wanneer het lezen te lastig is & Je kunt dit boek ook lezen op een e-reader met voorleesfunctie.Geeft dit boek een antwoord op al je vragen over dyslexie? Nee, daar zijn er te veel van. Iedere keer lees je dan ook weer in dit boek dat je mensen moet blijven vragen om hulp, begrip en uitleg. Met zijwieltjes aan je fiets kun je heel ver komen, met hulpmiddelen bij het lezen en schrijven lukt dat ook. En je zult het geloven of niet, er zijn mensen met dyslexie die schrijven en lezen erg leuk vinden en er hun beroep van hebben gemaakt. Daar ben ik er een van. Uit de inleiding bij dit boek
Leesstoornissen --- Dyslexie --- dyslexie --- Educational psychology --- Leesstoornis
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|