Narrow your search

Library

UCLL (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2015 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
Tot de essentie in 1B? : meetkunde en essentie in de B-stroom
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: Heverlee UC Leuven-Limburg. Lerarenopleiding Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

onderscheid maken tussen meetkunde en getallenleer. Deze twee grote delen worden door de leerlingen eveneens goed van elkaar gescheiden. Dit eindwerk zal zich specifiek toespitsen op het meetkundig gedeelte. Het afstudeeronderzoek over de essentie van getallenleer werd geschreven door Stefanie Bogaers en Silke Siborgs. "Hoe kunnen verschillende didactische werkvormen de interesse voor meetkunde verhogen en op welke manier kunnen we dan de essentie van begrippen overbrengen?". Deze onderzoeksvraag wordt doorheen het verdere verloop van dit afstudeeronderzoek gedetailleerd beantwoord. Uit de interviews en literatuurstudie is gebleken dat veel (beginnende) leerkrachten het lesgeven in dit eerste jaar van de B-stroom onderschatten. De leerlingen uit IB hebben meer nood aan de essentie van de verschillende hoofdstukken vermits zij het reeds moeilijk hebben met het leren van dit vak. Als leerkracht is het dan ook van essentieel belang dat men zich niet enkel toespitst op het invullen van het werkboek, maar dat men ook veel tijd spendeert aan het zoeken naar de essentie van de verschillende meetkundige onderwerpen. (Bron: auteur)

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by