Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek biedt de leerlingen talrijke mogelijkheden om hun conflicten op niet-gewelddadige manieren op te lossen. Door middel van oefeningen, groepsspelen en rollenspelen oefenen ze alternatief gedrag. Het boek is zeer methodisch van opzet: het begint steeds met de versterking van de persoonlijkheid van de leerlingen, gevolgd door communicatiespelletjes. Daarna kan een leuze gemaakt worden uit thematische rollenspelen. Met veel kopieervoorbeelden die door de leerlingen gebruikt kunnen worden. Dit project is bedoeld voor de leerlingen van 10-16 jaar in de bovenbouw van de basisschool en de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Het biedt praktische en reële alternatieven voor steriotiep agressief gedrag tussen de leerlingen onderling. Het is een complete conflicttraining om onderling fysiek en verbaal geweld te voorkomen door nieuwe gedragsvormen aan te leren. Dit steriotiep agressief gedrag is de oorzaak van veel ruzies en geweld op scholen, en kan alleen doorbroken worden door het aanleren van alternatieve vormen van gedrag. Dat gebeurt door middel van methodisch opgezette oefeningen en spelletjes, gericht op het uitproberen en aanleren van nieuwe manieren van met elkaar omgaan en met elkaar praten. (Bron: covertekst)
agressie --- conflicten --- sociale vaardigheden --- 307.4 --- 478.1 --- Communicatie --- Conflicten --- Groepsspelen --- Kennismakingsspelen --- Rollenspel --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 1e graad s.o. --- 2e graad s.o. --- 3e graad l.o. --- 478.9 --- Agressie --- Basisonderwijs --- Conflictbeheersing --- Conflicthantering --- Geweld --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Regels --- Ruzie --- School --- Spel --- Vredesopvoeding --- Waarden --- 433.1 --- conflicten oplossen (ler) --- conflicten: kinderen --- conflicthantering (ler) --- Onderwijs en opvoeding --- 071997.jpg --- Ruzies ; kinderen --- Sociaal conflict --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Conflicten) --- probleemkinderen --- Educational sciences --- conflicthantering --- 1e graad s.o --- 2e graad s.o --- 3e graad l.o --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Spelen --- Verdraagzaamheid --- Gedragsregels --- Sociale opvoeding --- Waardering --- Conflict --- Kennismakingsspel --- Gedragsregel
Choose an application
Choose an application
Dit boek biedt de leerlingen van 10 tot 16 jaar talrijke mogelijkheden om hun conflicten op niet-gewelddadige manieren op te lossen. Door middel van oefeningen, groepsspelen en rollenspelen oefenen ze alternatief gedrag. Het boek is zeer methodisch van opzet: het begint steeds met de versterking van de persoonlijkheid van de leerlingen, gevolgd door communicatiespelletjes. Daarna kan een keuze gemaakt worden uit thematische rollenspelen. Met veel kopieervoorbeelden die door de leerlingen gebruikt kunnen worden.
International movements --- Didactics --- Didactics of social education --- Secondary education
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|