Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#SBIB:316.334.1O211 --- cd-rom --- onderwijsinnovatie --- #SBIB:316.334.1O212 --- Onderwijsbeleid: internationaal --- Onderwijsbeleid: nationaal --- School management --- talentmanagement --- Europe
Choose an application
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Higher education --- European Union --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen.
Choose an application
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Europe --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Didactic strategies --- Secondary education --- Technical, artistic and vocational education --- stages --- SO (secundair onderwijs) --- stagebegeleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Leren --- Werken --- Relatie onderwijs - bedrijfsleven --- Stages --- E-books --- #KVHB:Stage --- 371.388 --- bedrijven --- opleidingen --- scholen --- praktijkwerkzaamheden --- Stage --- Taalonderwijs --- Buitenland
Choose an application
Sinds zijn oprichting in 1998 steunt het Prins Filipfonds diverse vormen van samenwerking tussen instellingen van het hoger onderwijs in de verschillende Gemeenschappen. Aanvankelijk ging het uitsluitend om de uitwisseling van groepen studenten in het kader van Trialoog, of van individuele studenten in het kader van het programma Erasmus Belgica. Sinds vorig jaar worden ook professoren ondersteund die gezamenlijk cursusmateriaal uitwerken. Om de samenwerking tussen de hogeronderwijsinstellingen uit onze drie Gemeenschappen nog te versterken wenste het Prins Filipfonds ook de mogelijkheden van bidiplomering nader te onderzoeken: dit kan een belangrijke bijdrage worden ter bevordering van de interactie, het begrip en de communicatie tussen de diverse Gemeenschappen. Om al die redenen verzocht het Fonds Magda Kirsch en Yves Beernaert van Educonsult bij de universiteiten en hogescholen uit de drie Gemeenschappen een onderzoek uit te voeren, met als doel de bestaande initiatieven te inventariseren en de hinderpalen voor bidiplomering te identificeren. Het rapport eindigt met een reeks aanbevelingen van de auteurs. Uit dit rapport blijkt duidelijk dat de belangstelling voor bidiplomering toeneemt. Tegelijk zijn er echter juridische en administratieve obstakels die bidiplomering bemoeilijken. Het vergt van de kant van de verantwoordelijke personen uit de hogescholen en universiteiten een grote motivatie en een doorgedreven juridische kennis. (Bron: www.kbs-fbr.be)
Hoger onderwijs --- België --- Diploma --- Studieresultaat --- Onderwijsbeleid --- #SBIB:316.334.1O212 --- 371.27 --- diploma's --- hoger onderwijs --- 101068.jpg --- Onderwijs ; België --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Examenstelsel. Kwalificatiestelsel. Competitie
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit rapport formuleert aanbevelingen om een sterk diversiteitsbeleid uit te bouwen in het hoger onderwijs. Het geeft ook een overzicht van bestaande instrumenten in Vlaanderen en elders om meer allochtone en kansarme studenten naar het hoger onderwijs te leiden en hen zo nodig ondersteuning te bieden om te slagen.
School management --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- slaagkansen --- diversiteitsbeleid --- allochtone jongeren --- E-books --- HO (hoger onderwijs). --- Higher education. --- School management. --- allochtone jongeren. --- diversiteitsbeleid. --- slaagkansen.
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|