Narrow your search
Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Multi
Emotiemanagement voor kids : groepsgericht voor groep 1-8 - individueelgericht vanaf 10 jaar
Author:
ISBN: 9789074233828 Year: 2009 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opgroeien tot een emotioneel evenwichtige persoonlijkheid is een levenslang proces. Scholen hebben steeds vaker te maken met kinderen die emotioneel in de knel komen te zitten en het aantal kinderen met emotionele problematiek in de jeugdhulpverlening neemt sterk toe. Emotiemanagement voor Kids biedt leraren en hulpverleners handvatten om kinderen op een goede manier te ondersteunen in deze ontwikkeling en kent een degelijke theoretische basis. Het is een krachtig instrument om kinderen te leren omgaan met hun emoties. Deel 1 biedt spelen en activiteiten die kunnen ingezet worden vanaf kleuteronderwijs tot in het 6de leerjaar. Deel 2 is meer individueel gericht en biedt een curatieve aanpak voor kinderen vanaf 10 jaar met emotionele problemen zoals faalangst, verlegenheid, jaloezie, verdriet, ruzie, gebrekkig zelfvertrouwen en gevoeligheid. Deel 3 kan ingezet worden voor kinderen met een negatief zelfbeeld. De werkbladen staan apart op een cd-rom.


Multi
Emotiemanagement voor kids : groepsgericht voor groep 1-8 - individueelgericht vanaf 10 jaar : cd-rom
Author:
ISBN: 9789074233828 Year: 2009 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Kijk! : registratiemodel peuters : versie 1.0
Author:
ISBN: 9074233422 Year: 2005 Publisher: Middelburg Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Evaluatie --- Registratie --- Peuter --- Kleuter


Digital
5 minuten spelletjes : 5 minuten tussendoor
Author:
Year: 2015 Publisher: Helmond OMJS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van de 5 minutenspelletjes is leraren en activiteitbegeleiders inspiratie bieden, om een brug te slaan tussen twee perioden van inspanning. Het doel van '5 minuten tussendoor' is activiteiten aanbieden ter bevordering van de toename van de energie, de concentratie en het optimaliseren van het leervermogen van kinderen. Het beleven van plezier en het samen uitvoeren van een activiteit staat centraal. Op de kaarten staat aangegeven voor welke leeftijdsgroep(en) de activiteit geschikt is.


Digital
5 minuten spelletjes : 5 minuten bewegen
Author:
Year: 2015 Publisher: Helmond OMJS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van de 5 minutenspelletjes is leraren en activiteitbegeleiders inspiratie bieden, om een brug te slaan tussen twee perioden van inspanning. Het doel van '5 minuten bewegen' is activiteiten aanbieden ter bevordering van de toename van de energie, de concentratie en het optimaliseren van het leervermogen van kinderen. Op de kaarten staat aangegeven voor welke leeftijdsgroep(en) de activiteit geschikt is.


Digital
5 minuten spelletjes : 5 minuten taal
Author:
Year: 2015 Publisher: Helmond OMJS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De 40 kaarten bieden elk een korte activiteit om verschillende taalvaardigheden te herhalen en in te oefenen. De activiteiten vormen een mix van bewegen, nadenken en samenwerken. Daardoor leren leerlingen spelenderwijs taal. Het interactief leren biedt een hoge betrokkenheid van leerlingen en vormt een stimulans voor de taalontwikkeling. Geschikt voor alle leeftijden!


Digital
Nog beter rekenen : meer oefenen met de cruciale rekenleerstof via coöperatieve activiteiten : groep 1-8 : cd-rom
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat werkt in de klas : didactische aanpak
Authors: --- --- ---
Year: 2013 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Didactische strategieën voor het onderwijs met schema's, indelingen en stappenplannen voor leraren.

Keywords


Book
10 mindframes om leren zichtbaar te maken : denkkaders voor goede leraren en docenten
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463372312 Year: 2019 Publisher: Kalmthout Rotterdam Pelckmans Pro Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, is een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen. Samen met Klaus Zierer beschrijft John Hattie de mindframes of denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. Deze denkkaders komen voort uit het boek Leren zichtbaar maken. Een voorbeeld van zo’n denkkader is: Ik streef naar een uitdaging voor alle leerlingen, zodat ze niet alleen ‘hun best doen’. Als dit je denkkader is, wat betekent dat dan in de praktijk voor je lessen en voor je handelen?Dit praktische boekje is de beknopte versie van 10 mindframes om leren zichtbaar te maken. Per denkkader werken we steeds één doel uit waarmee je als leraar aan de slag kunt. Daarnaast is er een vragenlijst voor zelfreflectie en een suggestie voor hoe je kunt beginnen.

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by