Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (3)

AP (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

UHasselt (1)

ULB (1)

More...

Resource type

book (2)

dissertation (2)

digital (1)


Language

English (3)

Dutch (2)


Year
From To Submit

2017 (3)

2013 (2)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Research-Based Learning: Case Studies from Maastricht University
Authors: --- ---
ISBN: 3319509934 3319509918 Year: 2017 Publisher: Cham : Springer International Publishing : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book describes lessons learned from the implementation of research based learning at Maastricht University. Well-known for its problem based learning (PBL) educational model, Maastricht University implemented research-based learning (RBL) as a new educational concept in addition to PBL, around 2009. The model has taken the shape of an excellence programme offering third-year bachelor students an opportunity to conduct academic research together with academic staff. The introduction of the research-based learning concept into the programmes of all Maastricht University’s faculties has resulted in a range of RBL models that vary to fit the various disciplines and programmes offered by the faculties. The book first presents theoretical models and a description of the concepts of research-based learning and undergraduate research (UGR). Next, by means of case studies, it describes the formulas developed to suit the various programmes, the challenges encountered, the initial reservations on the part of the staff, the limitations caused by regulations and demands of the curricula, as well as the successes and results of the excellence programme. The disciplines described in the case studies include psychology and neuroscience, knowledge engineering, social and cultural sciences, law, and business and economics.  .


Book
Research-based learning : case studies from Maastricht University
Authors: --- ---
ISBN: 9783319509914 Year: 2017 Publisher: Cham Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Research-Based Learning: Case Studies from Maastricht University
Authors: --- ---
ISBN: 9783319509938 Year: 2017 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book describes lessons learned from the implementation of research based learning at Maastricht University. Well-known for its problem based learning (PBL) educational model, Maastricht University implemented research-based learning (RBL) as a new educational concept in addition to PBL, around 2009. The model has taken the shape of an excellence programme offering third-year bachelor students an opportunity to conduct academic research together with academic staff. The introduction of the research-based learning concept into the programmes of all Maastricht University’s faculties has resulted in a range of RBL models that vary to fit the various disciplines and programmes offered by the faculties. The book first presents theoretical models and a description of the concepts of research-based learning and undergraduate research (UGR). Next, by means of case studies, it describes the formulas developed to suit the various programmes, the challenges encountered, the initial reservations on the part of the staff, the limitations caused by regulations and demands of the curricula, as well as the successes and results of the excellence programme. The disciplines described in the case studies include psychology and neuroscience, knowledge engineering, social and cultural sciences, law, and business and economics.  .


Dissertation
Elektroconvulsietherapie, het alternatief : Verpleegkundige aandachtspunten en patiëntenvoorlichting
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Lier Thomas More Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elektroconvulsietherapie sprak ons enorm aan, voornamelijk omwille van het negatieve beeld dat erover wordt opgehangen. Het is een behandeling die niet frequent wordt toegepast en waar we meer over te weten wilden komen. De extra motivatie tot de keuze voor het onderwerp van onze bachelorproef, is het positieve effect, dat een familielid van één van onze teamleden heeft ervaren ten gevolge van de therapie. Met deze bachelorproef willen we het negatieve beeld van elektroconvulsietherapie bij mensen met een ernstige depressie doorbreken. Door middel van een duidelijke, doordachte patiëntenvoorlichting kan de angst gereduceerd worden. Om op een efficiënte manier patiëntenvoorlichting te kunnen bieden, wordt er in het kader van dit project een patiëntenfolder ontwikkelt. In de literatuur wordt elektroconvulsietherapie het meest toegepast bij volwassen patiënten met een ernstige depressie als diagnose. Deze doelgroep werd in het project dan ook als hoofdindicatie voor ogen genomen. Wereldwijd is ernstige depressie één van de meest voorkomende psychiatrische aandoeningen. Het is van belang de voorlichting te laten starten alvorens men een informatief gesprek heeft met de behandelende psychiater. Hierdoor kan de patiënt reeds brainstormen over mogelijke vragen, vooraleer een gesprek aan te gaan met de behandelende psychiater, die de elektroconvulsietherapie uitvoert. Aan de hand van een patiëntenfolder willen we een positief beeld schetsen van de behandeling. Deze manier van voorlichten wordt vaak over het hoofd gezien en is zelden terug te vinden in de literatuur. Er is een mogelijkheid dat de folder in de praktijk gebruikt kan worden. Volgende situatie is mogelijk: een patiënt is in behandeling bij zijn/haar eigen psychiater en deze biedt elektroconvulsie als mogelijke behandeling aan. Hij/zij wordt doorverwezen naar een psychiater van een elektroconvulsieteam, zonder enige informatie. Om te vermijden dat men zelf informatie gaat opzoeken op interne...

Keywords


Dissertation
Elektroconvulsietherapie, het alternatief : Verpleegkundige aandachtspunten en patiëntenvoorlichting
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Lier Thomas More Kempen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elektroconvulsietherapie sprak ons enorm aan, voornamelijk omwille van het negatieve beeld dat erover wordt opgehangen. Het is een behandeling die niet frequent wordt toegepast en waar we meer over te weten wilden komen. De extra motivatie tot de keuze voor het onderwerp van onze bachelorproef, is het positieve effect, dat een familielid van één van onze teamleden heeft ervaren ten gevolge van de therapie. Met deze bachelorproef willen we het negatieve beeld van elektroconvulsietherapie bij mensen met een ernstige depressie doorbreken. Door middel van een duidelijke, doordachte patiëntenvoorlichting kan de angst gereduceerd worden. Om op een efficiënte manier patiëntenvoorlichting te kunnen bieden, wordt er in het kader van dit project een patiëntenfolder ontwikkelt. In de literatuur wordt elektroconvulsietherapie het meest toegepast bij volwassen patiënten met een ernstige depressie als diagnose. Deze doelgroep werd in het project dan ook als hoofdindicatie voor ogen genomen. Wereldwijd is ernstige depressie één van de meest voorkomende psychiatrische aandoeningen. Het is van belang de voorlichting te laten starten alvorens men een informatief gesprek heeft met de behandelende psychiater. Hierdoor kan de patiënt reeds brainstormen over mogelijke vragen, vooraleer een gesprek aan te gaan met de behandelende psychiater, die de elektroconvulsietherapie uitvoert. Aan de hand van een patiëntenfolder willen we een positief beeld schetsen van de behandeling. Deze manier van voorlichten wordt vaak over het hoofd gezien en is zelden terug te vinden in de literatuur. Er is een mogelijkheid dat de folder in de praktijk gebruikt kan worden. Volgende situatie is mogelijk: een patiënt is in behandeling bij zijn/haar eigen psychiater en deze biedt elektroconvulsie als mogelijke behandeling aan. Hij/zij wordt doorverwezen naar een psychiater van een elektroconvulsieteam, zonder enige informatie. Om te vermijden dat men zelf informatie gaat opzoeken op interne...

Keywords

Listing 1 - 5 of 5
Sort by