Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cogito --- Ik (Filosofie) --- Moi (Philosophie) --- Self (Philosophy) --- Subject (Filosofie) --- Subject (Philosophy) --- Sujet (Philosophie) --- Philosophy [Modern ] --- 19th century --- Husserl, Edmund --- Views on the self as subject --- Heidegger, Martin --- Ryle, Gilbert
Choose an application
Choose an application
Veel volwassenen met autisme ervaren problemen bij het omgaan met boosheid en frustratie. Dit kan leiden tot conflicten, woedebuien, wraakgedachtes, agressie, relatieproblemen en het vastlopen op het werk of in de privésituatie.Mensen met een autismespectrumstoornis worden - net als mensen zonder deze diagnose - vaak boos of gefrustreerd vanwege een combinatie van unieke factoren zoals persoonlijkheid, karakter, achtergrond en ervaringen uit het verleden. Daarnaast spelen er bij mensen met ASS vaak autisme-specifieke oorzaken een rol in het ontstaan van zelfcontrole-problemen. Voorbeelden zijn het moeilijk met onrecht kunnen omgaan, te direct zijn in de communicatie, overmatig precies vasthouden aan gemaakte afspraken, niet flexibel zijn, moeite om intenties van anderen te begrijpen, zintuiglijke overprikkeling en niet goed weten hoe je voor jezelf op kunt komen. Zelfcontrole bij volwassenen met autisme helpt mensen met autisme effectief om te gaan met boosheid, onrecht en frustratie. Dit uiterst praktische boek biedt een individueel trainingsprogramma, gebaseerd op wetenschappelijk onderzochte behandelmethoden. Het is bij uitstek geschikt om samen met een hulpverlener te gebruiken. In het eerste deel wordt helder beschreven wat het verband is tussen autisme en zelfcontroleproblemen. Deel 2 biedt een praktisch werkboek waarmee je leert hoe je boosheid op tijd kunt herkennen en hoe je meer grip kunt krijgen op gevoelens van boosheid en frustratie. De talloze tips, oefeningen en herkenbare voorbeelden helpen je om meer regie en controle te ervaren en jouw doelen te bereiken.
autisme --- emoties --- Orthopedagogics --- frustraties --- orthopedagogiek --- volwassenen --- 616.2 --- Autisme --- Volwassenen --- Zelfcontrole --- Agressiviteit --- Emoties --- Woede --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Volwassene --- Zelfbeheersing --- Emotie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
130.1 --- #gsdbf --- 130.1 Wijsgerige antropologie:--algemene begrippen en wetmatigheden --- Wijsgerige antropologie:--algemene begrippen en wetmatigheden --- Cogito --- Subject (Filosofie) --- Subject (Philosophy) --- Sujet (Philosophie) --- -Spinoza, Benedictus de --- -Views on the self as subject --- Views on the self as subject --- Self (Philosophy). --- Subject (Philosophy). --- Philosophy, Modern --- Self (Philosophy) --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Filosofie (18e eeuw) --- Modern philosophy --- Descartes, Rene --- -Kant, Immanuel --- Philosophical anthropology --- Philosophy --- Descartes, René, --- Kant, Immanuel, --- Spinoza, Benedictus de, --- Ispīnūzā, --- Spinoza, Baruch, --- Espinoza, Baruch d', --- Sbīnūzā, --- Espinosa, Baruch de, --- De Spinoza, Benedictus, --- Shpinozah, --- Shpinozah, Barukh, --- Spinoza, Benedict de, --- Spinoza, Barukh, --- Spinoza, Baruch de, --- Spinoza, Benoît de, --- ספינאזא, ברוך דע --- ספינאזא, ברוך, --- שפימוזה, ברוך --- שפינאזא, בענעדיקט --- שפינאזא, ברוך --- שפינאזע, ברוך --- שפינוזא, בנדיקטוס --- שפינוזהת ברוך, --- שפינוזה, ברוך --- שפינוזה, ברוך די, --- שפינוזה, ברוך, --- שפינוזה, ב. --- سبينوزا، بندكتس --- Kant, Emmanuel --- Kant, Emanuel --- Kant, Emanuele --- Descartes, Renatus --- Cartesius, Renatus --- Descartes, René --- Kant, Immanuel --- Philosophy, Modern. --- Kant, I. --- Kānt, ʻAmmānūʼīl, --- Kant, Immanouel, --- Kant, Immanuil, --- Kʻantʻŭ, --- Kant, --- Kant, Emmanuel, --- Ḳanṭ, ʻImanuʼel, --- Kant, E., --- Kant, Emanuel, --- Cantơ, I., --- Kant, Emanuele, --- Kant, Im. --- קאנט --- קאנט, א. --- קאנט, עמנואל --- קאנט, עמנואל, --- קאנט, ע. --- קנט --- קנט, עמנואל --- קנט, עמנואל, --- كانت ، ايمانوئل --- كنت، إمانويل، --- カントイマニユエル, --- Kangde, --- 康德, --- Kanṭ, Īmānwīl, --- كانط، إيمانويل --- Kant, Manuel, --- de Spinoza, Benedictus --- Filosofie --- Filosofie (18e eeuw) --- Spinoza, Benedictus de --- Spinoza, Baruch --- Spinoza, Benedict de
Choose an application
Veel jongeren met autisme hebben moeite met zelfregulatie. Ze worden vaak boos of raken gefrustreerd, waardoor ze - meestal onbedoeld - agressief kunnen reageren of ruzie krijgen. Of ze trekken zich juist terug en vermijden contact met de mensen om hen heen.De oorzaak van hun boosheid en frustratie is - net als bij jongeren zonder diagnose - een unieke combinatie van persoonlijkheid, temperament en ervaringen uit het verleden. Maar vaak spelen ook autisme-specifieke oorzaken een rol. Zoals overgevoeligheid voor zintuiglijke prikkels, communicatieproblemen, moeite met schakelen en flexibel zijn, en het niet los kunnen laten van gedachtes over onrechtvaardigheid.In Zelfregulatie bij jongeren met autisme leren jongeren met autisme beter omgaan met boosheid, onrecht en frustratie. In het eerste deel wordt in toegankelijke taal uitgelegd wat het verband is tussen de puberteit, autisme en zelfregulatieproblemen. Het tweede deel biedt een uiterst praktisch werkboek voor jongeren om hun boosheid beter te leren herkennen en er meer grip op te krijgen. Deel 3 bevat tips voor ouders en hulpverleners en een gestructureerd programma voor een groepstraining.(https://www.hogrefe.nl/shop/zelfregulatie-bij-jongeren-met-autisme-91528.html)
Autisme --- Jeugd --- Emoties --- Publiciteit --- Agressiviteit --- Zelfcontrole --- Woede --- Boosheid --- Boos zijn --- Orthopedagogics --- jeugd --- autisme --- puberteit --- boosheid --- autismespectrumstoornis (ASS) --- zelfhulp --- Emotie --- Zelfbeheersing --- Etalage --- Jongere --- Autismespectrumstoornis --- Autismespectrumstoornissen.
Choose an application
Choose an application
Philosophy, Modern --- Self (Philosophy) --- Subject (Philosophy) --- Hegel, Georg Wilhelm Friedrich. --- Nietzsche, Friedrich Wilhelm
Choose an application
Choose an application
Veel jongeren met autisme worstelen met piekergedachten, zelfkritiek, somberheid en angst. Door stress, schaamte en zelfafwijzende gedachten als ‘ik ben niet goed genoeg’, kunnen ze zich terugtrekken uit sociale situaties en vastlopen. Omgaan met piekeren, angst en depressie van Jeroen Bartels biedt jongeren met autisme handvatten om deze negatieve patronen te doorbreken.Hoe ga ik om met moeilijke gedachten en gevoelens? Hoe heeft dit met autisme te maken? Hoe kan ik mezelf meer accepteren en het leven leiden dat bij mij past? Welke vaardigheden helpen mij daarbij? In dit werkboek vinden jongeren hun eigen antwoorden op deze vragen. Deel 1 biedt jongeren met autisme op een toegankelijke en gestructureerde manier inzicht in zichzelf, autisme, de puberteit en emoties. In deel 2 oefenen jongeren in het omgaan met angst, piekeren en depressieve gevoelens. Deel 3 bevat talloze tips voor ouders en hulpverleners die te maken hebben met jongeren met autisme.
Personality development --- Orthopedagogics --- stress --- autismespectrumstoornis (ASS) --- emoties --- angst --- denken --- Autismespectrumstoornis --- Jongere --- Piekeren --- Angst --- Depressie
Choose an application
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|