Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Onder mediawijsheid valt ook de wijsheid om om te gaan met geweld en terreur op internet en de gevolgen daarvan in de klas. In deze brochure komen experts aan het woord over vragen zoals: Hoe bewaren we als leraren onze kalmte? Hoe praten we met leerlingen over verschrikkelijke gebeurtenissen als de aanslagen in Brussel, Parijs en Nice? Of over vluchtelingen die sterven op zee? Welke richting geven we aan discussies die kunnen ontstaan in de klas? Hoe helpen we leerlingen zich digitaal tot elkaar te verhouden? Denk aan de tweet over leerlingen die zouden hebben gejuicht over de aanslagen in Brussel. De tweet was vals, maar ging wel razendsnel rond. Hoe helpen we ze zin van onzin te scheiden?
Choose an application
Deze publicatie biedt handvatten rond mediawijsheid voor leerkrachten in het (buitengewoon) lager en secundair onderwijs die werken met kinderen en jongeren met een licht verstandelijke beperking. De brochure kan bovendien helpen bij gesprekken tussen bestuurders, schoolleiders,leraren en leerlingen in de digitale samenleving. Hierbij komen volgende thema's aan bod: sociale vaardigheden oefenen met sociale media, online pestgedrag en seksueel gedrag op sociale media.
Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Op sociale media worden angst en verschrikking gedeeld, maar ook de onvermijdelijke haatberichten en complottheorieën. Dat heeft zijn weerslag in de klas. Hoe ga je daar als school mee om? Welke gesprekken voer je met leerlingen over hun angsten en hun soms heftige meningsverschillen? Hoe help je je leerlingen omgaan met extreme berichtgeving op internet en sociale media? Kortom, hoe geef je mediawijsheid vorm in deze ingewikkelde tijd? In deze brochure probeert Kennisnet met hulp van deskundigen op deze vragen antwoord te vinden.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|