Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit EE-Cahier biedt houvast om kringgesprekken en forum nieuw leven in te blazen. We leren uit onderzoek hoe bepalend de klassfeer kan zijn op de ontwikkeling en het leren van kinderen. Aandacht voor deze klassfeer geeft bijgevolg meer rendement niet enkel op terrein van de sociaal-emotionele ontwikkeling maar ook op de terreinen van het traditionele leren. Oog hebben voor de beleving van kinderen en oog hebben voor de problemen waarmee kinderen de klas binnenkomen, zijn altijd al stokpaardjes geweest van het E.G.O. En de thematiek lijkt actueler dan ooit. Alarmerende berichten over kinderen met zware emotionele problemen zijn niet langer zeldzaam.
didactiek --- gesprekstechnieken --- klasklimaat --- kringgesprekken --- projectonderwijs --- 454.21 --- didactische werkvormen --- werkvormen --- 478.9 --- Axenroos --- Klassfeer --- Kringgesprek --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Welbevinden --- Klasklimaat --- Kringgesprekken --- didactische werkvormen (ler) --- klassfeer --- kringgesprek --- Gesprekstechnieken --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 474.2 --- 474.22 --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Klas --- Klasgeest --- School --- Didactische werkvormen --- Klassengesprekken --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Overige vormingsgebieden --- Lager onderwijs --- Klassenmanagement --- Relaties tussen leerlingen --- Kleuteronderwijs --- Klassengesprek --- Didactische werkvorm
Choose an application
Choose an application
Met de EE-Cahiers wil men een relevante onderwijsthematiek hapbaar en concreet beschrijven met aandacht voor een beetje theorie, maar vooral met een richting en een houvast voor het dagelijkse handelen in de praktijk. De EE-Cahiers richten zich voornamelijk op de leeftijdsgroep van 6- tot 12- jarigen. In dit Cahier krijgen we mogelijkheden om via kring en forum op klas- én schoolniveau de sfeer te verbeteren. Het geeft didactische houvast voor leerkrachten die zoekende zijn.
Choose an application
In dit boek vinden we aanknopingspunten van hoe we kunnen komen tot een projectkeuze, hoe we een project kunnen verrijken, hoe we kinderen kunnen begeleiden in hun leerproces, hoe we een project kunnen evaulueren en dergelijke meer.
projectwerk --- 474.21 --- basisonderwijs --- didactiek --- didactische werkvormen --- projectonderwijs --- Babysitters --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Ervaringsgericht lager onderwijs --- Heksen --- Koken --- Lager onderwijs --- Leger --- Projectonderwijs --- Sport --- Stenen --- Basisonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Europa --- Koken met kinderen --- projectonderwijs (ler) --- 476.1 --- Projectonderwijs; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Didactic strategies
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Een doosje met 60 kant- en-klare bruisende ideeën door en voor leerkrachten, geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar. De ene keer verrassende, dan weer pittig uit de hoek komende opdrachten die je inspireren om de talenten van je kinderen (maar ook die van jezelf) alle kansen te geven. Vernieuwende en creatieve tussendoortjes of smaakmakende tips voor de klas of ganse school. Veelzijdige uitdagingen die gelinkt worden aan de verschillende domeinen van talent met praktische tips, materialenlijst en alternatieve opdrachten. Iedere "inspiratiebubbel" is multifunctioneel inzetbaar voor het bereiken van diverse eindtermen.
creatieve expressie --- talentmanagement --- Didactics of primary education --- didactische werkvormen --- differentiatie --- hoekenwerk --- talenten --- tussendoortjes --- 415.4 --- kinderpsychologie --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Onderwijskunde --- Talenten --- Tussendoortjes --- creativiteit --- spelmateriaal --- 159.95 --- Creativiteit --- Talent --- 103994.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- Educatieve spelen --- 454.0 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Lager onderwijs --- 5-jarigen --- Onderwijsstrategieën --- Ervaringsgericht onderwijs --- Begaafdheid --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- 5-jarige --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kind --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
In de reeks Cego Practicum verscheen eerder al de trilogie i.v.m. Motiverend Onderwijs met titels rond differentiatie, breed evalueren en talenten. Nu staat het Participatief Onderwijs in de kijker met een publicatie rond praten of omgaan met kinderen, een publicatie rond leerlingparticipatie en een publicatie rond projectwerk. Participerend Onderwijs deel 1 staat stil bij de basishouding van de leerkracht. Het kind nodigt de leerkracht uit : “Zie mij, hoor mij, voel mij…” Zie naar kinderen met al hun mogelijkheden, luister naar kinderen met al hun talen en expressievormen, wees gevoelig voor de belevingen van kinderen met al hun emoties.
leerlingenparticipatie --- School management --- Educational psychology --- interactieprocessen --- interactief onderwijs --- werkelijkheidsonderricht --- projectonderwijs --- Didactics --- Ervaringsgericht onderwijs --- Opvoeden --- Relatie leraar - leerling --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- participerend onderwijs --- ervaringsgericht werken --- 474.21 --- relatie --- 474.23 --- Projectwerking --- Differentiatie --- Klasklimaat --- Participatie --- Basisonderwijs --- Wereldoriëntatie --- Projectwerk --- Didactische principes --- leerlingparticipatie --- onderwijsstijlen --- Leerlingparticipatie --- Onderwijsstijlen --- 474.22 --- Leerlingenparticipatie ; onderwijs --- basisonderwijs --- onderwijsleerprocessen --- onderwijsstrategie --- PXL-Education 2017 --- Relatie ouderen - kind --- Betrokkenheid --- Leefwereld --- Projectonderwijs --- Onderwijsbeleid --- Inspraak --- Democratische opvoeding --- Leren leren --- Rechten van het kind --- Onderwijsstijl --- Leerlingenparticipatie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuter --- Kinderrechten --- Nederland --- Kust
Choose an application
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|