Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
De super kampioen ruimtelijke orientatie
Author:
ISBN: 9789059329836 9789059329829 Year: 2013 Publisher: Sint-Niklaas Abimo


Dissertation
Le champ sémantique du concept mot en français
Authors: ---
Year: 1967

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Auteursrecht en vrijheid van meningsuiting
Authors: ---
Year: 2011

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Interactie tussen het internationaal recht inzake piraterij en het Belgisch recht: hervormingen naar aanleiding van Operatie Atalanta
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Brussel VUB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
A Belgian passage to China (1870-1920) : Belgian-Chinese historical relations (1870-1930) and the construction of the railway and the tramway based on personal documents and pictures of François Nuyens and Philippe & Adolphe Spruyt
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789056156442 9056156446 Year: 2020 Publisher: Gorredijk : Sterck en De Vreese,


Book
比利时—中国 : 昔日之路 : 1870-1930 : A Belgian Passage to China
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9787520195867 Year: 2021 Publisher: 北京 : 社会科学文献出版社 Social Sciences Academic Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Gold or Bust? : the economic impact of the Summer Olympics on the hosting cities
Authors: --- ---
Year: 2016 Publisher: Heverlee UC Leuven-Limburg. Groep Management & Technologie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Een hernormering van de LASSI voor studenten wetenschappen en ingenieurswetenschappen
Authors: --- --- ---
Year: 2018 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Psychologie en Pedagogische Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De toegangspoort tot hoger onderwijs staat in België nagenoeg helemaal open. Ongeacht studenten bewust zijn of ze over de vereiste capaciteiten en vaardigheden beschikken, kunnen ze starten met vrijwel alle opleidingen. Het gevolg is dat hierdoor veel studenten studievertraging oplopen of afhaken. Verschillende studies wijzen aan dat de leerstrategieën van studenten belangrijke leerbare factoren zijn die meespelen bij het studieproces in het hoger onderwijs en de slaagkansen hierbij. Studenten van de STEM-faculteiten aan de KU Leuven worden door het readySTEMgo-project gestimuleerd om preventief hun leerstrategieën bij te schaven. Op deze manier willen ze de problemen van retentie en drop-out de kop in drukken. De Learning and Study Strategies Inventory (LASSI) is het instrument dat gebruikt wordt om de leerstrategieën van deze studenten in kaart te brengen. Om feedback en richtlijnen te geven over de leerstrategieën worden de testresultaten van studenten vergeleken met cut-off scores die opgesteld werden op basis van een algemene groep Vlaamse bachelorstudenten. In deze masterproef onderzoeken we in welke mate deze normgegevens relevant zijn om gebruikt te worden bij STEM-opleidingen. Verder bekijken we op welke wijze de STEM-opleidingen onderling verschillen van elkaar op vlak van leerstrategieën. Deze masterproef bevat drie delen: literatuurstudie, onderzoeksgedeelte en besluit. In de literatuurstudie staan we stil bij verschillende variabelen die een invloed hebben op de academische prestaties en meer specifiek de leerstrategieën van studenten. Vervolgens bekijken we wat de meting van deze variabelen inhoudt. In het onderzoeksgedeelte gaan we dieper in op de gehanteerde methodologie van ons onderzoek. Aansluitend bespreken we de resultaten bekomen uit de analyses. Hieruit kunnen we concluderen dat de huidige normgegevens tot op zekere hoogte adequaat zijn om minstens enkele jaren te gebruiken bij de STEM-faculteiten. Toch merken we op dat er ruimte is voor aanpassing waardoor de cut-off scores nauwer aansluiten bij de STEM-resultaten. De afwijking van de testprestaties tussen de STEM-opleidingen onderling is minimaal. Over het algemeen zien we duidelijk meer overeenstemming dan afwijkingen tussen de opleidingen. We zien de grootste contrasten in de testscores tussen de richtingen burgerlijk ingenieur en de richtingen exacte wetenschappen en bio-ingenieur. Bij een vergelijking van de testresultaten tussen verschillende soorten intellectuele domeinen binnen de steekproef, zien we opnieuw voornamelijk overeenkomsten.

Keywords

Listing 1 - 8 of 8
Sort by