Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Blood physiology. Circulatory physiology --- Cardiovascular system --- Hemodynamics --- Cardiovascular System --- Diseases --- physiology --- Cardiovascular Physiological Phenomena. --- -Hemodynamics --- Blood --- Cardiac output --- Hydrodynamics --- Circulatory system --- Vascular system --- Cardiovascular Physiological Concepts --- Cardiovascular Physiological Phenomenon --- Physiology, Cardiovascular --- Cardiovascular Physiology --- Cardiovascular Physiological Concept --- Cardiovascular Physiological Phenomenas --- Concept, Cardiovascular Physiological --- Concepts, Cardiovascular Physiological --- Phenomena, Cardiovascular Physiological --- Phenomenon, Cardiovascular Physiological --- Physiological Concept, Cardiovascular --- Physiological Concepts, Cardiovascular --- Physiological Phenomena, Cardiovascular --- Physiological Phenomenon, Cardiovascular --- Circulation --- Cardiovascular system. --- Hemodynamics. --- Diseases. --- Cardiovascular Physiological Process --- Cardiovascular Physiologic Processes --- Cardiovascular Physiological Processes --- Physiologic Processes, Cardiovascular --- Physiological Process, Cardiovascular --- Physiological Processes, Cardiovascular --- Process, Cardiovascular Physiological --- Processes, Cardiovascular Physiologic --- Processes, Cardiovascular Physiological --- Cardiovascular Physiological Phenomena --- Cardiovascular diseases --- Cardiovascular system - Diseases --- Cardiovascular System - physiology - congresses
Choose an application
Choose an application
Dit boekje is geschreven voor leerkrachten in het opvang- en basisonderwijs die te maken hebben met het voortdurend (gedwongen) afscheid moeten nemen van hun (asielzoekers) leerlingen. Voor veel asielzoekerskinderen is afscheid nemen een deel van hun leven geworden. Leerkrachten van basisscholen zien dat hun kinderen daarop uiteenlopende reacties vertonen. Soms bedreigt dit de sociaal-emotionele ontwikkeling. Ook leerkrachten zelf worden emotioneel geraakt. Hoe kunnen zij hun eigen gevoelens verwerken? "Nou.. dag maar weer" biedt daarvoor een aantal handvatten. Het beschrijft de reacties van kinderen en leerkrachten en geeft concrete suggesties hoe deze op een positieve manier afscheid kunnen nemen.
Didactics of social education --- Didactics of primary education --- asielzoekers --- Vluchtelingen --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Afscheid nemen --- Schoolmanagement --- Kleuteronderwijs --- Nederland --- Vluchteling --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het decreet dat zowel schaalvergroting als nieuwe werking mogelijk maakt kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Het past in een tijdsgeest en bouwt verder op evoluties met betrekking tot leerlingenbegeleiding. Vandaar aandacht aan een overzicht met betrekking tot deze evoluties. Dit overzicht geeft aan hoe de werking meer en meer gedifferentieerd werd; bij een breed publiek echter was er een eerder enge en soms negatieve visie op de werking.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
FC de Wereld is een methode die specifiek ontwikkeld is om de sociaal-emotionele weerbaarheid van vluchtelingenkinderen te vergroten. Op vele tientallen scholen waar kinderen van asielzoekers en vluchtelingen worden opgevangen, wordt de methode regelmatig ingezet. Met resultaat, zo verklaren kinderen en leerkrachten. Tot nu toe was nog niet systematisch onderzocht hoe de methode in de concrete lespraktijk wordt toegepast en hoe ze functioneert. Wat doen leerkrachten ermee en hoe reageren de leerlingen erop? De CED-Groep uit Rotterdam heeft samen met Pharos een implementatietraject opgezet waarin op drie scholen telkens twee keer de leerkrachten en leerlingen geobserveerd werden tijdens de uitvoering van de acht lessen van FC de Wereld. De resultaten ervan konden daardoor nauwkeurig in beeld gebracht worden. Deze Praktijkgids FC de Wereld vormt het resultaat van het onderzoek. De praktijkgids is niet bedoeld als vervanging van de handleiding bij de methode, maar als een aanvulling vanuit de lespraktijk van alledag.
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|