Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Daily knowledge valuation in organizations : traceability and capitalization
Authors: --- ---
ISBN: 1119292158 1119292131 9781119292159 9781119292135 Year: 2016 Publisher: London, England ; Hoboken, New Jersey : iSTE : Wiley,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

One of the major challenges for modern organizations is the management of individual and collective knowledge, which is at the root of specific practices designed to optimize knowledge acquisition, maintenance and application. There are, however, still a disproportionately low number of studies focused on the structure and nature of knowledge. This book tackles the subject of daily knowledge: the knowledge related to everyday tasks. How does this knowledge present itself in the mind? How do we acquire and preserve it? To answer these questions, the authors explore a number of techniques which help to keep track of information produced in collaborative activity and extract knowledge by aggregating these traces.


Book
Quand travailler, c’est s’organiser : La multi-activité à l’ère numérique

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La multi-activité est une caractéristique anthropologique, propre à l’Homme, mais elle devient aussi son défi à l’ère numérique. Quand les espaces de vie et de travail sont de plus en plus riches en écrans, en applications, en messages, en notifications parallèles et simultanées, nous sommes incités à mener plusieurs activités en même temps. Loin des visions idylliques d’un travailleur créatif et flexible ou des dénonciations critiques sur l’intensification du travail, ce livre propose, pour la première fois, une analyse de terrain solide sur l’impact de cette transformation et les formes d’organisation qui en découlent. Appuyé sur un dispositif d’enquête collectif, il examine les compétences mobilisées par le travail en situation de multi-activité dans différents contextes : auprès d’employés et de cadres du privé comme du public, de responsables de communication interne, de médecins de services d’urgence pédiatrique, des techniciens de l’assainissement, etc. Il associe des méthodologies d’enquête et des champs disciplinaires complémentaires : la sociologie, l’anthropologie, les Workplace Studies, l’ethnométhodologie et l’analyse de discours.Ce livre s’adresse aux chercheurs et aux citoyens intéressés par le travail et les technologies de l’information et de la communication, ou souhaitant mieux comprendre comment s’opère au quotidien l’articulation entre de multiples engagements dans un environnement mouvant.


Book
Dialogue Analysis IX: Dialogue in Literature and the Media, Part 2: Media
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISSN: 09405992 ISBN: 311094605X 9783110946055 3484750316 9783484750319 Year: 2011 Volume: Bd. 31 Publisher: Tübingen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Die beiden Bände bieten eine Auswahl der Referate, die auf der Tagung der International Association for Dialogue Analysis (IADA) 2003 gehalten wurden. Band I widmet sich mit 38 Beiträgen dem Dialog bzw. Phänomenen der Dialogizität in der Literatur. Der Bogen spannt sich von der Antike zu einer Vielzahl moderner Sprachen und Literaturen. Die gewählten gesprächsanalytischen Ansätze zeichnen sich durch große methodische Vielfalt aus. Dies gilt ebenso für Band II, der 32 Beiträge versammelt. Hier werden überwiegend aktuelle Dialogtypen der neuen elektronischen sowie der "klassischen" Medien Presse, Radio, Fernsehen und Film aus unterschiedlichen Ländern im Hinblick auf interkulturelle, semiotische, translatorische und allgemein pragmatische Fragestellungen analysiert. These two volumes offer a selection of the papers held at the conference of the International Association for Dialogue Analysis (IADA) in 2003. Volume I contains 38 articles devoted to dialogue and the phenomenon of 'dialogicity' in literature, ranging from antiquity to a large number of modern languages and literatures. The conversation-analytic approaches drawn upon are notable for their methodological diversity. This is also true of the 32 articles in Volume II. The main focus here is on present-day types of dialogue in the new electronic media and their 'traditional' counterparts (press, radio, television, film). The examples are taken from various countries, and they are discussed in terms of the intercultural, semiotic, translatorial, and general pragmatic issues they pose.


Digital
Dialogue Analysis IX: Dialogue in Literature and the Media, Part 2: Media : Selected Papers from the 9th IADA Conference, Salzburg 2003
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9783110946055 9783484750319 Year: 2011 Publisher: Tübingen Max Niemeyer Verlag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Linguistics

Listing 1 - 4 of 4
Sort by