Narrow your search

Library

ULB (3)

KU Leuven (2)

UCLouvain (2)

ULiège (2)

FARO (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

French (4)

English (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2000 (2)

1997 (2)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Le management stratégique des compétences
Authors: ---
ISBN: 2729859624 9782729859626 Year: 2000 Publisher: Paris: Ellipses,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Les nouvelles approches de la gestion des organisations
Authors: --- ---
ISBN: 2717839984 9782717839982 Year: 2000 Publisher: Paris: Economica,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Management

Statistical models for strategic management
Authors: --- ---
ISBN: 0792399706 1441951865 1475726147 Year: 1997 Publisher: Boston (Mass.) : Kluwer academic,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Statistical Models for Strategic Management offers practical guidance in the use of statistical models for empirical research in strategic management. The contributions in this edited volume come from distinguished researchers in the field of Strategic Management, and provide illustration of most statistical models that are relevant for strategy research. The book is divided into four major topical areas: Strategic Analysis and Firm Strategies; The Resource-Based View of the Firm; Transaction Costs, Agency Theory, and the Boundaries of the Firm; and Corporate Alliances, Acquisitions and Networks.


Book
Impact des capacités organisationnelles sur le développement des alliances
Authors: --- ---
Year: 1997 Publisher: Lille Laboratoire de Recherches Economiques et Sociales

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
La démarche stratégique : Entreprendre et croître

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage, qui concilie recherche et pédagogie, fait le point sur les avancées les plus récentes en matière de management stratégique, tout particulièrement dans les champs de l’entrepreneuriat et des modèles de croissance de l’entreprise. Rédigé par des auteurs de réputation internationale, dont la plupart sont à l’origine de travaux de référence, il permet au lecteur de découvrir des courants de pensée d’une grande richesse. Pour en faciliter l’appropriation, les auteurs se sont astreints à la rédaction de chapitres courts, dans un style privilégiant la didactique, et sans les encombrer d’un lourd appareillage théorique. De ce point de vue, cet ouvrage se destine à un très large public d’étudiants en sciences humaines, de niveau licence et master, mais aussi à des chercheurs et des praticiens qui trouveront là une synthèse actualisée de travaux majeurs pouvant leur permettre de « comprendre pour agir ».

Listing 1 - 5 of 5
Sort by