Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In deze masterthesis wordt een poging ondernomen om de interne machtsdynamieken bloot te leggen van het schoolleven van een klasgroep jongens die een beroepsopleiding volgen in het derde jaar basismechanica in een secundaire school in Vlaanderen. Dit leven wordt gestuurd en gevormd door allerhande intersecterende historische, sociale en culturele machtsprocessen op verscheidene niveaus die elkaar bekrachtigen of betwisten. Toch zullen we zien dat deze jongens allesbehalve passieve speelballen zijn van staatsbeleid, rigide schoolstructuren en/of de visie van intern schoolpersoneel en externe psycho-medische begeleiders, maar deze al naargelang het hen schikt naar de hand zetten of ertegen rebelleren. Evenwel raken jongens die er niet in slagen om te balanceren tussen eigen aspiraties en de verwachtingen van de school verwikkeld in een meedogenloze machtsstrijd waarin ze zelf steeds het onderspit delven.
Choose an application
Darsi, Hassan ; Konrad, Aglaia ; Dietvorst, Els ; Projesi, Oda ; Bruneel, Etienne ; Barry, Orla ; Tan Nguyen, Hoang ; Byung'chu, Dredge
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|