Narrow your search
Listing 1 - 10 of 44 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Meervoudige intelligentie bij lezen en taal
Author:
ISBN: 9789074233842 Year: 2009 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Armstrong, pionier op het gebied van Meervoudige Intelligentie en taalexpert schreef dit bijzonder praktische boek. Het staat vol activiteiten die met leerlingen ondernomen kunnen worden om bij diverse leerstofonderdelen van lezen en taal de verschillende intelligenties in te schakelen. De theorie van Howard Gardner over Meervoudige Intelligentie wordt gekoppeld aan recente research over lees- en taalonderwijs. De schrijver verbindt deze theorie en de onderzoekgegevens met hoe leerlingen van klanken en letters, via woorden, zinnen en teksten komen tot lezen en schrijven.Het boeiende is dat het eigenlijk vooral gaat over hoe u concreet het lees/taalonderwijs op een heel gevarieerde manier kunt inrichten. Zo, dat het appelleert aan verschillende belangstellingen en diverse sterke kanten van de leerlingen. En daarbij worden dan de acht intelligenties van Meervoudige Intelligentie gebruikt als denkmodel dat ervoor zorgt dat er rekening gehouden wordt met een groot scala aan activiteiten.Een boek vol suggesties die ervoor zorgen dat uw leerlingen toegerust worden met lees- en taalvaardigheden voor het leven!

ADD/ADHD alternatives in the classroom
Author:
ISBN: 1280933372 9786610933372 1416603964 0871205378 9780871205377 1416603956 9781416603955 0871203596 9780871203595 9781280933370 9781416603962 Year: 1999 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What does it mean to a kid to be labeled attention-deficit disordered (ADD)? Or to have ''hyperactive'' added to the label (ADHD)? What can teachers do to boost the success of students with attention and behavioral difficulties? Are we relying too much on medication for these kids and not enough on new perspectives on learning, child development, the child's socioeconomic and cultural background, biological and psychological research, and the learner's emotional and social needs? Armstrong urges educators and parents to look for the positive characteristics in learners who may carry the ADD/AD

The best schools
Author:
ISBN: 1416605835 128092859X 9786610928590 1416605851 9781416605836 1416605843 9781416605843 9781416605850 9781280928598 9781416604570 141660457X 6610928592 1416615121 9781416615125 Year: 2006 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development

The multiple intelligences of reading and writing
Author:
ISBN: 1416601260 9786610931309 1280931302 087120892X 0871208504 9780871208507 9781416601265 9781280931307 9780871208927 9780871207180 0871207184 Year: 2003 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The author of the best-selling book Multiple Intelligences in the Classroom offers practical strategies for teaching reading and writing through multiple intelligences.

Awakening genius in the classroom
Author:
ISBN: 0871205270 9780871205278 1416603972 9781416603979 0871203022 9780871203021 9781416603986 1416603980 9786610933389 1280933380 1416616128 9781416616122 6610933383 9781280933387 Year: 1998 Publisher: Alexandria, Va. Association for Supervision and Curriculum Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Every student is a genius," declares author Thomas Armstrong, and an educator's most important job is to discover and nurture the "genius qualities" that all students were born with but that may no longer be obvious. Urging readers to look beyond traditional understandings of what constitutes genius, Armstrong describes 12 such qualities: curiosity, playfulness, imagination, creativity, wonder, wisdom, inventiveness, vitality, sensitivity, flexibility, humor, and joy. He cites research in various fields that supports this broader understanding of genius and explains how influences in the home, the popular media, and the school itself "shut down" the genius in students. Combining thoughtful insights and practical information, Armstrong offers guiding principles to help educators awaken genius in the classroom--beginning with awakening the genius in themselves. Readers will find dozens of suggested activities and helpful resources to provide "genius experiences" and create a "genial climate" in the classroom. In addition, suggestions for further study at the end of each section provide starting points for personal and professional reflection and growth.As it celebrates the potential brainpower waiting to be unlocked in classrooms everywhere, Awakening Genius in the Classroom inspires educators to look at their students from a different perspective and to reinvigorate their teaching with a new sense of excitement and possibility. The result, Armstrong concludes, could extend far beyond the classroom and transform not only our schools, but the entire world.


Book
De proceduren tegens Sr. Thomas Armstrong, in sijn Majesteyts Hof van de Koninx bank tot Westmunster, over sijn niet verschijnen op d' indaging wegens hoogverraat, ... : als mede een verhaal van 't geen gepasseert is omtrent sijn executie tot Tyburn den 20/30 Juny 1684 ....
Author:
Year: 1684 Publisher: S.l. : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
The human odyssey : navigating the twelve stages of life
Author:
ISBN: 9780486831800 Year: 2019 Publisher: Mineola, N.Y. Ixia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The power of neurodiversity : unleaching the advantages of your differently wired brain
Author:
ISBN: 9780738215242 Year: 2011 Publisher: Philadelphia Lifelong Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het begrip neurodiversiteit verwijst naar de opvatting dat een atypische neurologische ontwikkeling één van de aspecten is waarin mensen kunnen verschillen. The power of neurodiversity is gebaseerd op acht principes. Deze principes van neurodiversiteit worden toegepast op autisme, aandachtsstoornissen, dyslexie, schizofrenie, stemmingsstoornissen en verstandelijke beperkingen. De auteur stelt dat deze diagnoses allemaal een neurologische oorzaak hebben en niet statisch zijn. De hersenwerking kan immers veranderen onder invloed van allerlei factoren. Hij onderbouwt dit met voorbeelden van culturen waar sommige voor onze cultuur "afwijkende" eigenschappen gewaardeerd of aanvaard worden. De auteur pleit ervoor om al de bovengenoemde diagnoses eerder te beschouwen als neurologische varianten binnen het continuüm van de normale ontwikkeling, in plaats van ze te bestempelen als een stoornis of handicap. Neurodiverse individuen, die zouden kunnen bijdragen aan de maatschappij, krijgen daar nu niet de kans voor. Hun talenten blijven onbenut. Hoewel bepaalde neurologische kenmerken de mogelijkheid inperken om een volwaardig en productief leven te leiden, kunnen aangepaste leeromgevingen neurodiverse individuen toch in staat stellen om onafhankelijk en succesvol te worden. In het boek wordt voor elke neurologische variant aangegeven welke beroepen aansluiten bij de sterke kwaliteiten van het individu. Verder pleit de auteur ervoor om de sterkten van neurodiverse kinderen in te zetten om de vaardigheden te ontwikkelen waarmee ze zich beter kunnen aanpassen in de maatschappij waarin ze leven. Een apart hoofdstuk gaat over omgaan met neurodiversiteit in de klas. Neurodiversity is toegankelijk geschreven en geschikt voor ouders, leerkrachten, professionelen uit de geestelijke gezondheidssector en iedereen die geïnteresseerd is in de werking van het menselijk brein.


Book
King cotton
Author:
Year: 1947 Publisher: London Collins

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Crowthers of bankdam
Author:
Year: 1953 Publisher: [London] : [s.n.],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 44 << page
of 5
>>
Sort by