Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor het secundair onderwijs. Janus is er voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D- en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO, TSO en KSO.Onze geschiedenismethode Janus is vernoemd naar de Romeinse god met de twee gezichten. Eén gezicht kijkt naar achter, naar het verleden, en het andere naar de toekomst. Dat is precies wat Janus doet: denkpatronen en levenswijzen van vroeger achterhalen én terugkoppelen naar vandaag en morgen. Dat doen we op een activerende manier. We gaan verder dan vraagjes oplossen bij teksten en tabellen en laten de leerlingen geschiedenis beleven.
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor het secundair onderwijs. Janus is er voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D- en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO, TSO en KSO.Onze geschiedenismethode Janus is vernoemd naar de Romeinse god met de twee gezichten. Eén gezicht kijkt naar achter, naar het verleden, en het andere naar de toekomst. Dat is precies wat Janus doet: denkpatronen en levenswijzen van vroeger achterhalen én terugkoppelen naar vandaag en morgen. Dat doen we op een activerende manier. We gaan verder dan vraagjes oplossen bij teksten en tabellen en laten de leerlingen geschiedenis beleven.
Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Dubbele finaliteit --- Doorstroomfinaliteit --- Arbeidsmarktfinaliteit
Choose an application
In de reeks **Janus** bestuderen we de geschiedenis vanaf het ontstaan van de mens tot vandaag: het begin en het - voorlopige - einde. Hierbij proberen we deuren te openen. Deuren die ons meer inzicht verschaffen in het doen en laten van de mens, hoe onze maatschappij in elkaar zit en hoe ze zo is gegroeid. Dankzij dit inzicht zijn we beter gewapend om kritisch te staan in onze maatschappij. Daarom kijken we niet alleen naar achter. Net als de januskop kijken we ook naar voor, naar de toekomst.
Didactics of history --- Didactics of secundary education --- geschiedenis
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|