Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek geeft de leraar handreikingen om leerlingen te helpen zich bewust te worden van vele vormen van reclame, groepsdruk, beïnvloeding en verleiding en daarmee om te gaan. Het is niet de bedoeling dat ze elke reclame of beïnvloeding categorisch afwijzen, wel dat ze die leren herkennen en bewuste keuzen waar ze wel of niet op ingaan. Aan de orde komt hoe kinderen keuzen maken, rol van de commercie in het leven van kinderen en de verschillende manieren waarop kind en groep invloed op elkaar hebben. Er worden suggesties gegeven hoe de school kinderen weerbaar kan maken tegen commercie en groepsdruk. Het tweede deel van dit boek bevat lessen voor de verschillende "bouwgroepen" en een opzet voor een ouderavond.
kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- 369.4 --- 471.44 --- Kiezen (werkwoord) --- Reclame --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 478.3 --- Basisonderwijs --- Beïnvloeding --- Consumentenopvoeding --- Groepsdynamica --- Handboek/cursus --- Kiezen --- Lager onderwijs --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 416.23 --- 478.4 --- consumptie --- groepsdynamica --- kinderen (ler) --- kinderen en reclame --- kinderpsychologie (ler) --- reclame --- verleiding (ler) --- 478.8 --- Kinderen --- Sociale druk --- Reclame ; algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Groepsdynamiek --- Keuze
Choose an application
Het onderwijsaanbod voor kinderen die het leren makkelijk afgaat, ligt minder voor de hand: het gaat toch goed? Waarom zou je er een probleem van maken? Maar elk kind heeft behoefte aan lesaanbod op eigen niveau. Wordt aan die behoefte onvoldoende voldaan, dan kunnen problemen ontstaan. Kinderen die sneller dan gemiddeld leren, maar zich aanpassen aan het gemiddelde, functioneren onder hun niveau. Dat kan problemen geven op het gebied van leervaardigheden (ze verleren het leren), motivatie, sociale vaardigheden en zelfbeeld. Bij niet aanpassen kunnen ze uit verveling hinderlijk gedrag vertonen of veel tijd met hun gedachten ergens anders zijn.
462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Basisonderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Kleuters --- Orthopedagogics --- zorgverbreding --- hoogbegaafdheid --- lager onderwijs --- Primary education --- Leerstrategieën --- Differentiatie --- Leerstrategie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit is het eerste deel van de serie Kanjerklas. Juf Karin heeft een bijzondere klas. Geen één kind is gewoon. Er gebeurt van alles waar de kanjers van juf Karin niet meer van opkijken. Dat Kiara geregeld ontploft en Kai op een wolkje wegdrijft, vinden ze niet zo raar. Maar wat is dat geheimzinnige ding dat groeit op de schouder van de juf? In dit boek worden kinderen met verschillende leerstoornissen en gedragsproblemen met humor omschreven. Het verhaal kan een aanleiding zijn om te praten over leerproblemen, maar is zonder het pedagogische aspect ook grappig en verrassend genoeg om gewoon te lezen. Op de website vindt u meer lesideeën.
Choose an application
Jodendom --- Catechese --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Jeugdboeken 10-12 jaar
Choose an application
Het uitgangspunt van dit boek is dat elk kind talenten heeft. Bij sommige kinderen is meteen duidelijk wat hun talenten zijn. Bij andere niet. Het boek helpt de leraar bij de zoektocht naar talenten van kinderen. Daarbij wordt ook stilgestaan bij het eigen talent als leraar. Er worden acht talenten geportretteerd aan de hand van de meervoudige intelligenties van Howard Gardner, aangevuld met nog vier portretten vanuit de invalshoek hoofd, hart, handen en hele diverse talenten. Verder wordt ingegaan op hoe de leraar in de praktijk moet omgaan met de aanwezige talenten en leerstijlen om hun waarde zo goed mogelijk te laten uitkomen. Tot slot worden er lesideeën gegeven per vak en volledige lessen om kinderen hun eigen talenten te laten ontdekken en dat van anderen te kunnen zien.
zorgverbreding --- lager onderwijs --- Primary education --- Affective and dynamic functions --- talentmanagement --- 415.4 --- Intelligentie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Reflecteren (Terugblikken) --- Talenten --- Motivatie --- Hogere geestelijke functies --- (zie ook: Studiemethoden) --- Begaafdheid --- Onderwijsstrategieën --- Leerstrategieën --- Kinderpsychologie --- Talent --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Jeugdpsychologie --- Kind
Choose an application
Het leesboek is gebaseerd op een deel van het boek Sjemot. Dit is het tweede boek in de Tora. De lessen hebben als invalshoek "verandering en anders zijn". Na de vaststelling "wij willen het anders" komen de vragen "wat willen wij anders?", "geloven we dat het anders kan?" en "hoe zorgen we dat het anders wordt?" In deze lessenserie is zowel aandacht voor cognitieve als voor sociaal-emotionele doelen. De leerlingen leren over de ontstaansgeschiedenis van het Joodse volk. De verworven kennis wordt gelegd naast de eigen situatie van de leerlingen en de keuze die ze maken. Ze krijgen inzichten in hun eigen functioneren en hun keuzemogelijkheden.
Religious studies --- Jewish religion --- Didactics of religion --- Didactics of social education
Choose an application
In dit boek wordt het leven op school vergeleken met een roeitocht, waarbij kinderen moeten roeien met de riemen die ze hebben. Een scheve roeispaan of eentje met een gat erin betekent niet dat je niets meer kunt, maar wel dat je hem anders moet hanteren om vooruit te komen. Dit boek biedt de leraar ondersteuning bij omgaan met kinderen met gedrags- en/of leerproblemen. Het boek gaat uit van het in eigen waarde laten van alle kinderen. In het eerste deel worden achtergronden van schoolbeleid, zorgleerlingen en de begeleidende taak van de school behandeld. In het tweede deel passeren veel voorkomende problemen én praktische aanpakken die bij kinderen met vergelijkbare problemen hebben gewerkt. Als mooie afsluiting staan in het boek lessen om leerproblemen, diversiteit in leerstijlen bespreekbaar te maken en solidariteit en cohesie te bevorderen.
leerproblemen --- gedragsstoornissen --- Educational psychology --- Didactics of primary education --- #PBIB:+105.61 --- angst --- ADHD --- leerstoornissen --- autisme --- Leerproblemen --- 464 --- leerproblemen (ler) --- adhd (ler) --- gedragsproblemen (ler) --- 478.8 --- Gedragsproblemen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Kinderen met leerproblemen --- Zorgverbreding --- Zorgbeleid --- Passend onderwijs --- Nederland --- Leerlingbegeleiding --- Lager onderwijs --- Autisme --- Spraakproblemen --- Taalproblemen --- Angsten --- Agressie --- Dyslexie --- Developmental Coordination Disorder --- Niet-verbale leerstoornis --- Onderwijsbeleid --- Dyscalculie --- Angst --- Spraakprobleem --- Taalprobleem --- Gedragsprobleem --- Leerprobleem --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
concentratieproblemen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- aandachtstoornissen --- concentratie --- tussendoortjes --- 464 --- basisonderwijs --- leeromgeving --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- rust --- 464.3 --- Concentratie (Aandacht) --- Concentratieproblemen --- Meditatie --- Tussendoortjes --- Concentratie --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- aandachtsstoornissen --- concentratie (ler) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Rust --- Leerpsychologie --- Klassenmanagement --- Didactische principes --- Schoolmanagement --- Didactisch principe --- Concentratieprobleem
Choose an application
emotionele ontwikkeling --- Didactics of social education --- sociale ontwikkeling --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- #PBIB:+108.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Rouwproces --- Vluchtelingen --- Oorlog --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Morele opvoeding --- Sociale opvoeding --- Zelfontdekkend leren --- Taalvaardigheid --- Muzische vorming --- Bewegingsopvoeding --- Generaties --- Bejaarden --- Jeugd --- Vluchteling --- Generatie --- Oudere --- Relatie --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Jongere
Choose an application
WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of social education --- sociale ontwikkeling --- waardenopvoeding --- kritisch denken --- liegen --- emotionele ontwikkeling --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- #PBIB:+108.31 --- Anders zijn --- Bewegingsopvoeding --- Communicatievaardigheden --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- Liegen --- Mondigheid --- Multiculturele samenleving --- Muzische vorming --- Omgaan met verschillen --- Schoolboeken --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Taalvaardigheid --- Waardevorming --- Zelfontdekkend leren --- 2de graad ba.o. --- 2de leerjaar ba.o. --- 433.4 ) Sociaal - emotionele vorming --- anders zijn --- multiculturele samenleving --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- waarheid --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Communicatievaardigheden ; kinderen --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Verschillend zijn --- Waardevorming ; basisonderwijs --- 478.8 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- diversiteit --- 2de graad ba.o --- 2de leerjaar ba.o --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Waarheid --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Morele opvoeding --- Leugen --- Diversiteit --- Inclusie --- Maatwerk
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|