Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Met gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer u hiernaar kijkt, hoe meer u erop gaat lijken. En dat is nu juist niet de bedoeling.Als u onderscheidend wilt zijn, kunt u niet anders dan innoveren. En gelukkig is innovatie eigenlijk best makkelijk, zolang u uw gezond verstand gebruikt. En combineert. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen uw eigen organisatie om zo onderscheidend te worden. En te blijven.Antennecreativiteit is de spil van het boek. Want waarom steeds het wiel opnieuw uitvinden? De hele wereld is een grote boekenkast vol ideeën die wachten om opnieuw en elders gebruikt te worden. U hoeft alleen de juiste ideeën er maar uit te pikken en toe te passen.In dit boek komt u veel best practices tegen uit diverse branches en landen. U zult zien dat er veel te leren is van geschiedenis, biologie en andere wetenschappen.- Hoe verbreed u uw inkomsten ?- Hoe verdient u geld met het uitvergroten van uw zwakke punt ?- Hoe kunt u mensen gratis voor u laten werken ?- Hoe levert u de ultieme service ?Dit boek stelt dat veel van wat u ooit hebt geleerd over innovatie onzin is. En dat u het lekker mag vergeten. Uiteindelijk gaat het maar om één ding: hoe kunt u echt succesvol innoveren?Bron : http://www.managementboek.nl
Economic production --- Organization theory --- Product strategy --- Innovatie --- Veranderingsmanagement --- Creativiteit --- Strategisch management --- Musiceren --- Kostenbeheersing --- productontwikkeling --- innovaties --- bedrijfsbeleid --- innovation
Choose an application
Choose an application
Know if you'll hit your targets before pulling the trigger on any marketing plan More than sixty five percent of new products are commercial failures, and if you compound this with a recession, now more than ever you can't afford to be wrong. In If You Build It Will They Come, business professor and strategy consultant Rob Adams shows you how to make sure you hit your target market before you spend a lot of money. He shows you the fast, systematic and proven approach of performing Market Validation in advance of making a large product investment. Adams outlines a simpl
Choose an application
- Vernieuwen is geen verbeteren. - Verbeteringen zijn grijpbaar, planbaar en direct toepasbaar. - Vernieuwingen zijn ontastbaar, onzeker en moeilijk direct te bevatten.- Om te vernieuwen is het noodzakelijk te zoeken en te experimenteren- En dat is een groot contrast met beheersen en controlerenVeel organisaties zien in dat alleen verbeteren niet meer voldoende is. Dat verbeteren zorgt voor het rendement van morgen, maar niet voor een duurzame toekomst. Beslissers binnen bedrijven zijn echter vaak verbeteraars en worden onzeker van vernieuwing. Ze proberen met de mechanismen die ze hanteren om te verbeteren ook vernieuwingen te bewerkstelligen. En dat is kansloos.Verbeteren en vernieuwen zijn twee verschillende takken van sport. Vernieuwing realiseren vereist een andere organisatie, waarin zoeken en ontwikkelen van toekomstig verdienvermogen centraal staat in plaats van executie van het bestaande model. En waarin het resultaat niet Return on Investment is, maar Return on LearningDit boek geeft je de inzichten en middelen om vernieuwing te realiseren. En om vernieuwers en verbeteraars niet te laten vechten, maar juist samen aan de duurzame toekomst te laten werken.Bron : http://www.managementboek.nl
Veranderingsmanagement --- Verandering --- Innovatie --- Strategisch management --- Organisatieverandering --- Organisatiestrategie
Choose an application
Hoe kom je als bedrijf tot relevante vernieuwing en innovatie? Dit boek biedt een inspirerende en no-nonsense aanpak om grip te krijgen op de onzekerheden van de toekomst. Zo weet je wat belangrijk is voor jouw organisatie, kun je de juiste competenties inzetten en kun je betere beslissingen nemen.Overheden en bedrijven worstelen met grote toekomstvraagstukken. Ze zullen zich aan moeten passen aan de snel en continu veranderende omgeving. Adaptief vermogen is cruciaal inde tijd waarin we leven.Het is onmogelijk om in de toekomst te kijken. De toekomst begint bij niet-weten. Dat maakt niet alleen onzeker, maar zorgt er ook voor dat je beslissingen uitstelt of niet neemt. Of beslissingen neemt op basis van onvoldoende informatie.Return on Learning (ROL) bouwt aan het vermogen om te denken en handelen vanuit de lange termijn. Het geeft zicht op de achtergronden, aannames en mogelijke kansen op vernieuwing. ROL stuurt op het bereiken van hoge leercurves op domeinen die essentieel zijn voor de toekomst. Dit in tegenstelling tot Return on Investment (ROI), dat kortetermijndenken en -handelen versterkt.Door naast ROI ook ROL als waarde te hanteren, zorg je voor een ijkpunt voor langetermijndenken en -handelen. Zo krijg je grip op de toekomst.Bron : https://www.bol.com/
Langetermijnplan --- Chaostheorie --- Bewustwording --- Perspectief (toekomst) --- Innovatie --- Bedrijfspsychologie --- Organisatieleer --- Toekomstvisie --- Rendement
Choose an application
Als algemene conclusie kunnen we stellen dat gebrek aan ondersteuning de basisproblematiek is bij de onderzoeken naar stress. Elke stageplaats kent problemen op dit vlak. In Deel I, 4.5 Ondersteuning vanuit de omgeving hebben we aangehaald dat de goede relaties ervoor kunnen zorgen dat we met plezier naar ons werk gaan. Slechte relaties daarentegen vergroten de werklast aanzienlijk. De draagkracht van de medewerker vergroot wanneer je kan rekenen op steun collegae, chefs, ... Elke gebruikte vragenlijst kent zijn fundamenten in Deel I, 5 Bronnen van stress. Zowel arbeidsinhoud, -omstandigheden, -voorwaarden en -verhoudingen werden bevraagd. Toch komen we steeds uit op stressoren en strains die hun grondslag terugvinden in de ondersteuning vanuit de directe omgeving. Communicatie is tevens een onderwerp dat gelinkt kan worden aan stress. Communicatie en ondersteuning kennen beide dezelfde theoretische basissen. Toch zou het beter geweest zijn dat we aan dit item in het eerste deel aandac
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|