Narrow your search

Library

DocAtlas (5)

Arteveldehogeschool (3)

UGent (3)

VIVES (3)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

AP (1)

EHC (1)

KBR (1)

Odisee (1)

More...

Resource type

book (15)

digital (1)

dissertation (1)


Language

Dutch (13)

English (3)


Year
From To Submit

2012 (1)

2011 (1)

2010 (2)

2005 (1)

2004 (4)

More...
Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Duidelijke taal. Het bestrijden en voorkomen van onderwijsachterstand. Effectief taalonderwijs
Author:
Year: 2001 Publisher: 's-Gravenhage Management Landelijke Activiteiten Onderwijskansen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publicatie is vooral bestemd voor de leerkracht of leidster die zich binnen de school of de voorschoolse voorziening bezighoudt met taalbeleid. In de brochure zijn een aantal ervaringen met effectief taalonderwijs uit de praktijk beschreven. Daarnaast staan recente inzichten over taalontwikkeling van kinderen op een rij. Een samenvattend stappenplan maakt duidelijk hoe ingewikkeld het effectief maken van taalonderwijs kan zijn.


Book
Ouderbetrokkenheid /.
Authors: ---
ISBN: 9789055631186 9055631183 Year: 2012 Publisher: Utrecht : Sardes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Turks van de straat (sokaktaki Türkçe) : een lexicon van alledaags Turks
Authors: ---
ISBN: 9053334947 Year: 1996 Publisher: Amsterdam Prometheus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 'Turks van de straat' zijn woorden en uitdrukkingen verzameld uit het alledaagse taalgebruik van Turken in Nederland.


Book
De basis voorbij : verdiepen van kennis en inzicht in de ontwikkeling van jonge kinderen
Authors: ---
ISBN: 9789055631049 Year: 2010 Publisher: Utrecht Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Nederlandse project Vversterk wil de kwaliteit in de voor- en vroegschoolse educatie versterken. Dit boek richt zich op medewerkers van peuterspeelzalen, kinderdagverblijven en leerkrachten van de onderbouw van het basisonderwijs. Onderzoek laat zien dat jonge kinderen er baat bij hebben als er voor hen een stevige basis wordt gelegd voor het ontwikkelen van vaardigheden : taal en denken, sociaal gedrag en emoties. Om de ontwikkeling van die vaardigheden op de best mogelijke manier uit te baten is het nodig dat volwassenen hen af en toe een zetje in de goede richting geven. Achtereenvolgens komen de volgende onderwerpen elk in een hoofdstuk aan bod: ontdekken, spelen, sturen, ontwikkelen, samen zijn.

Colloquial Turkish : the complete course for beginners.
Authors: ---
ISBN: 0415157463 0415157471 041515748X 0415304946 Year: 2001 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe kinderen meertalig opgroeien
Authors: --- ---
ISBN: 9076092079 Year: 2004 Publisher: Amsterdam PlanPlan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs tonen aan dat meertalig opvoeden zeer goed mogelijk is en een verrijking voor de kinderen en het gezin kan zijn. Dit geldt voor de combinatie van Nederlands met Europese talen als Engels, Duits en Frans maar ook voor de combinatie met niet-Europese talen als Arabisch en Turks. De gids is zeer praktisch van opzet en voorzien van veel tips en voorbeelden uit de Nederlandse praktijk. Het boek is bedoeld voor ouders met verschillende taalachtergrond en voor alle anderen die op crèches, op de kinderopvang en in het onderwijs met meertalige opvoeding te maken hebben.


Book
Plaatjes kijken, praatjes maken : een didactisch kader voor gesprekken met jonge kinderen en doelgericht stimuleren van hun taalontwikkeling
Authors: ---
ISBN: 9055630632 Year: 2004 Publisher: Utrecht Sardes


Book
Plaatjes kijken, praatjes maken : een didactisch kader voor gesprekken met jonge kinderen en doelgericht stimuleren van hun taalontwikkeling
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Utrecht Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje is een praktische handleiding over hoe je taalontwikkeling kan stimuleren in gesprekken met peuters en kleuters. Het uitgangspunt daarbij is dat kinderen voor een belangrijk deel taal leren door het voeren van gesprekken. Er worden verschillende mogelijkheden geschetst om interactieve situaties zoals voorlezen, interactie in kleine kring en andere geplande of spontane gesprekjes leuker en stimulerender te maken.


Book
Handreiking Schoolbreed taalbeleid
Authors: ---
Year: 2005 Publisher: Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De handreiking 'schoolbreed taalbeleid' presenteert op overzichtelijke wijze een aantal bestaande, effectieve of veelbelovende werkwijzen van schoolbreed taalbeleid. Vervolgens worden indicatoren benoemd die het succes van deze werkwijzen bepalen of verklaren. Deze succesfactoren/ indicatoren zijn vertaald in meer algemene en praktisch overdraagbare termen, zodat scholen hun eigen taalbeleid onder de loep kunnen nemen. De handreiking bevat in bijlage een 'diagnosematrix'. Met deze matrix kunnen scholen bewust nadenken over hun schoolbreed taalbeleid. Het geeft sterke punten aan en waar verbeterpunten liggen. Vervolgens is het aan de school om te kiezen welke punten moeten/kunnen worden opgepakt.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by