Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
We zich wil oriënteren op het geven van communicatieadvies komt doorgaans uit bij literatuur waarin of alleen communicatie of alleen advisering aan bod komt. In dit werkboek brengt Peter 't Lam beide begrippen op evenwichtige en schematische wijze samen. Allereerst wordt het begrip communicatieadvisering in kaart gebracht aan de hand van ervaringen van professionals en richtlijnen van beroepsorganisaties en opleidingen. Daarna komen zowel het werkveld van de communicatie als het begrip advisering in algemene zin aan bod. Dit mondt uit in de presentatie van een praktisch hanteerbaar schema voor communicatieadvies. Vervolgens wordt aan de hand van casussen getoond wat goed advies is op het gebied van interne communicatie, koers en imago van de organisatie en de marketingcommunicatie. Ten slotte komen praktische en zakelijk aspecten van advisering aan bod zoals het adviesgesprek, de adviesrapportage en de implementatie van het advies.
Communicatie in organisaties. --- Communicatieadvies in organisaties. --- Communicatie --- Zakelijke communicatie. --- Organisaties. --- consultants --- zakentaal --- communicatiemanagement --- Organization theory --- Mass communications --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Marketing --- 65.012.45 --- Ondernemingen : communicatie --- Communicatiebeleid --- Consultants --- Adviesbureaus --- 005.57 --- Consultant --- Adviesbureau
Choose an application
Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organisatie. Het communicatieplan bevat een duidelijke systematiek die doelen, doelgroepen en middelen met elkaar verbindt. Het kent ook een analyse en een strategie die aangeeft welke aanpak de voorkeur verdient. Daarnaast moeten opdrachtgevers, uitvoerders en andere betrokkenen uit dit plan kunnen opmaken wie wat wanneer gaat doen en hoeveel het gaat kosten.Het boek gaat uit van het Centraal Schema Communicatieplanning. Op basis van dit schema wordt met behulp van veel praktijkvoorbeelden, kaderteksten, cases, oefeningen en hulpvragen stap voor stap duidelijk gemaakt hoe je een communicatieplan opstelt
Communicatie in organisaties. --- Communicatie. --- Communicatieplan. --- Communicatieplanning in organisaties. --- Communicatie --- Zakelijke communicatie. --- Organisaties. --- communicatiemanagement --- Advertising. Public relations --- Organization theory --- bedrijfscommunicatie --- Mass communications --- 366.42 --- communicatieplannen --- communicatie --- 65.012.45 --- Ondernemingen : communicatie --- Organisatieleer --- Massacommunicatie --- Reclame. Public relations --- Communicatieplannen --- Communicatiestrategieën --- Praktijk --- Beleid --- 005.57 --- Communicatieplan --- Communicatiestrategie --- Analyse --- Evaluatie
Choose an application
Organization theory --- Mass communications --- Advertising. Public relations --- communicatiemanagement
Choose an application
Kernbegrippen van professionele communicatie biedt je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter 't Lam.Kernbegrippen van professionele communicatie is de opvolger van Kiezen voor Communicatie.Uniek aan dit boekcompleet geactualiseerd, met een nog logischer opbouw en vernieuwde vormgeving;het onmisbare fundament voor communicatie;helder en compact.Inclusief extra studiemateriaal op bijbehorende website!video's en links met heldere uitleg over modellen;begrippen en theorieën;aanvullende artikelen en literatuur. Bron : http:/:www.boekenbank.be
Choose an application
Organization theory --- Mass communications --- interne communicatie --- bedrijfscommunicatie
Choose an application
Professionele communicatie is een boeiend, breed en uitdagend vakgebied. Wie kiest voor een opleiding binnen het communicatievak of wie gaat werken 'in de communicatie' heeft een goede theoretische en praktische basis nodig. Dit boek wil die basis bieden aan de hand van een toegankelijk schema: de COMpositie. Dit schema bevat de begrippen die binnen opleiding en beroepspraktijk de kern van het communicatievak vormen: Visie, Organisatie, Publieksgroepen, Content, Connect, Context en Aanpak. Na een korte uitleg over het schema worden de kernbegrippen in opeenvolgende hoofdstukken nader uitgewerkt. Hierbij staat de professionele invulling van communicatie centraal: communicatie voor, vanuit of met organisaties. Dat is beroepsmatige communicatie die doordacht, verantwoord, aansprekend en effectief moet zijn. Een mooi vak met een creatieve, conceptuele kant waarin aantrekkelijke teksten en beelden worden gemaakt en verbindingen worden gelegd. Maar er is ook de zakelijke kant van opdrachtgevers, budgetten en planning.Online kennisbankDe inhoud van het boek is gekoppeld aan een verdiepende website, te raadplegen via http://www.kiezenvoorcommunicatie.nl. Op deze kennisbank zijn allerlei begrippen, modellen, theorieën en ontwikkelingen die in het boek worden genoemd, nader te bestuderen. Het boek behandelt de hoofdlijnen, de kennisbank biedt een aanvullende, rijk gevulde bron van achtergronden.DoelgroepDit boek is niet alleen interessant voor hbo-studenten Communicatie & Media, maar ook voor de professional die zich gaat focussen op of laat bijscholen in Communicatie, PR en Voorlichting.Bron : http://www.boomhogeronderwijs.nl
Communicatie --- Zakelijke communicatie --- Communicatiebeleid --- Communicatiemanagement --- Communicatiestrategie
Choose an application
Lobbying --- Belgium --- Brussels (Belgium) --- #A0407A --- 400 Overheid --- Public Affairs --- Public relations --- EU --- Europese Unie
Choose an application
Mass communications --- trends --- sociale media --- massacommunicatie --- multimedia --- reclame --- media-analyse
Choose an application
Zoals de titel al suggereert, blijft een boek over media en communicatie niet erg lang actueel. Dit is de vijfde druk van een studieboek voor studenten in de journalistiek en andere communicatie-opleidingen. Het is breed opgezet. Zowel de (geschiedenis van de) massacommunicatie als de hedendaagse nieuwe media komen uitgebreid aan bod. Het perspectief is dat van de professional die werkzaam is in de bedrijfstak communicatie en media. Diverse communicatietheorieën worden besproken. Het laatste deel tracht zicht te bieden op de toekomst en is gewijd aan trendonderzoek en trendwatching en aan de werking van issues in de mediapubliciteit. Bevat een studiewijzer, vele kaders met actuele illustraties en er is een website met extra materiaal.© NBD Biblionhttp://zoeken.bibliotheek.be/detail/Kees-van-Wijk/De-media-explosie-trends-en-issues-in-media/Boek/?itemid=%7Clibrary%2Fmarc%2Fvlacc%7C10358590
Mass communications --- trends --- sociale media --- massacommunicatie --- multimedia --- reclame --- media-analyse --- Massacommunicatie --- Media
Choose an application
In ons dagelijks leven vindt een voortdurende confrontatie met massamedia plaats. We hebben te maken met een steeds groeiende verscheidenheid aan media-uitingen. Naast de traditionele media zoals radio en televisie, zorgen ook de media uit het digitale tijdperk voor een aanhoudende stroom van boodschappen. Alle reden om te spreken van een media-explosie. Dit boek gaat over de menselijke omgang met die media-explosie. Daarbij staan niet de technologie en de informatiekunde centraal, maar de werking van massacommunicatie in het informatietijdperk. Hoe ontwikkelt het denken over massacommunicatie zich? Welke trends en issues komen in de media naar voren? Wat zijn de belangrijkste trends in de massacommunicatie en hoe ontwikkelen de media zich als interactief communicatiemiddel? Hoe gaan journalisten en woordvoerders om met politieke en economische issues? En hoe grijpt al die media-publiciteit in ons alledaagse bestaan in? Dergelijke vragen lopen als een rode draad door De media-explosie, dat zich inmiddels volop heeft bewezen als standaardwerk over massacommunicatie. Dit handboek is bestemd voor de beroepspraktijk en het hoger onderwijs. Het is vlot geschreven met duidelijke voorbeelden uit de praktijk. De auteur biedt verschillende perspectieven, waardoor hij de lezer stimuleert zelf een mening te vormen.
Mass communications --- trends --- massacommunicatie --- reclame --- media-analyse --- Media --- Massacommunicatie --- Massamedia --- Trends --- Informatiemaatschappij --- Issues --- Issue management --- PXL-Media & Tourism 2018 --- medialandschap --- PXL-Ebooks 2020 --- #KVHA:Media --- #KVHA:Communicatie --- Communicatie --- Digitalisering --- 316.77
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|