Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Werkboek communicatieadvies : fasen, rollen en kernvragen
Author:
ISBN: 9062834981 9789062834983 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We zich wil oriënteren op het geven van communicatieadvies komt doorgaans uit bij literatuur waarin of alleen communicatie of alleen advisering aan bod komt. In dit werkboek brengt Peter 't Lam beide begrippen op evenwichtige en schematische wijze samen. Allereerst wordt het begrip communicatieadvisering in kaart gebracht aan de hand van ervaringen van professionals en richtlijnen van beroepsorganisaties en opleidingen. Daarna komen zowel het werkveld van de communicatie als het begrip advisering in algemene zin aan bod. Dit mondt uit in de presentatie van een praktisch hanteerbaar schema voor communicatieadvies. Vervolgens wordt aan de hand van casussen getoond wat goed advies is op het gebied van interne communicatie, koers en imago van de organisatie en de marketingcommunicatie. Ten slotte komen praktische en zakelijk aspecten van advisering aan bod zoals het adviesgesprek, de adviesrapportage en de implementatie van het advies.


Book
Werkboek communicatieplanning : het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen
Author:
ISBN: 9789046900963 Year: 2008 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organisatie. Het communicatieplan bevat een duidelijke systematiek die doelen, doelgroepen en middelen met elkaar verbindt. Het kent ook een analyse en een strategie die aangeeft welke aanpak de voorkeur verdient. Daarnaast moeten opdrachtgevers, uitvoerders en andere betrokkenen uit dit plan kunnen opmaken wie wat wanneer gaat doen en hoeveel het gaat kosten.Het boek gaat uit van het Centraal Schema Communicatieplanning. Op basis van dit schema wordt met behulp van veel praktijkvoorbeelden, kaderteksten, cases, oefeningen en hulpvragen stap voor stap duidelijk gemaakt hoe je een communicatieplan opstelt


Book
Werkboek communicatieplanning: het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen
Author:
Year: 2000 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kernbegrippen van professionele communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789024424894 9789024424900 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kernbegrippen van professionele communicatie biedt je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter 't Lam.Kernbegrippen van professionele communicatie is de opvolger van Kiezen voor Communicatie.Uniek aan dit boekcompleet geactualiseerd, met een nog logischer opbouw en vernieuwde vormgeving;het onmisbare fundament voor communicatie;helder en compact.Inclusief extra studiemateriaal op bijbehorende website!video's en links met heldere uitleg over modellen;begrippen en theorieën;aanvullende artikelen en literatuur. Bron : http:/:www.boekenbank.be


Digital
Kernbegrippen van professionele communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789024424894 9789024424900 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kiezen voor communicatie : kernbegrippen van professionele communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789089538086 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professionele communicatie is een boeiend, breed en uitdagend vakgebied. Wie kiest voor een opleiding binnen het communicatievak of wie gaat werken 'in de communicatie' heeft een goede theoretische en praktische basis nodig. Dit boek wil die basis bieden aan de hand van een toegankelijk schema: de COMpositie. Dit schema bevat de begrippen die binnen opleiding en beroepspraktijk de kern van het communicatievak vormen: Visie, Organisatie, Publieksgroepen, Content, Connect, Context en Aanpak. Na een korte uitleg over het schema worden de kernbegrippen in opeenvolgende hoofdstukken nader uitgewerkt. Hierbij staat de professionele invulling van communicatie centraal: communicatie voor, vanuit of met organisaties. Dat is beroepsmatige communicatie die doordacht, verantwoord, aansprekend en effectief moet zijn. Een mooi vak met een creatieve, conceptuele kant waarin aantrekkelijke teksten en beelden worden gemaakt en verbindingen worden gelegd. Maar er is ook de zakelijke kant van opdrachtgevers, budgetten en planning.Online kennisbankDe inhoud van het boek is gekoppeld aan een verdiepende website, te raadplegen via http://www.kiezenvoorcommunicatie.nl. Op deze kennisbank zijn allerlei begrippen, modellen, theorieën en ontwikkelingen die in het boek worden genoemd, nader te bestuderen. Het boek behandelt de hoofdlijnen, de kennisbank biedt een aanvullende, rijk gevulde bron van achtergronden.DoelgroepDit boek is niet alleen interessant voor hbo-studenten Communicatie & Media, maar ook voor de professional die zich gaat focussen op of laat bijscholen in Communicatie, PR en Voorlichting.Bron : http://www.boomhogeronderwijs.nl


Book
Succesvol lobbyen in Brussel : gids voor de publieke sector
Authors: --- --- ---
ISBN: 9068015931 Year: 2004 Publisher: Amsterdam ; Antwerpen De Prom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
De media-explosie : trends en issues in massacommunicatie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789024406838 9789024406845 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
De media-explosie : trends en issues in media en communicatie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789024443437 Year: 2022 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zoals de titel al suggereert, blijft een boek over media en communicatie niet erg lang actueel. Dit is de vijfde druk van een studieboek voor studenten in de journalistiek en andere communicatie-opleidingen. Het is breed opgezet. Zowel de (geschiedenis van de) massacommunicatie als de hedendaagse nieuwe media komen uitgebreid aan bod. Het perspectief is dat van de professional die werkzaam is in de bedrijfstak communicatie en media. Diverse communicatietheorieën worden besproken. Het laatste deel tracht zicht te bieden op de toekomst en is gewijd aan trendonderzoek en trendwatching en aan de werking van issues in de mediapubliciteit. Bevat een studiewijzer, vele kaders met actuele illustraties en er is een website met extra materiaal.© NBD Biblionhttp://zoeken.bibliotheek.be/detail/Kees-van-Wijk/De-media-explosie-trends-en-issues-in-media/Boek/?itemid=%7Clibrary%2Fmarc%2Fvlacc%7C10358590


Book
De media-explosie : trends en issues in media en communicatie
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789024406838 9789024406845 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In ons dagelijks leven vindt een voortdurende confrontatie met massamedia plaats. We hebben te maken met een steeds groeiende verscheidenheid aan media-uitingen. Naast de traditionele media zoals radio en televisie, zorgen ook de media uit het digitale tijdperk voor een aanhoudende stroom van boodschappen. Alle reden om te spreken van een media-explosie. Dit boek gaat over de menselijke omgang met die media-explosie. Daarbij staan niet de technologie en de informatiekunde centraal, maar de werking van massacommunicatie in het informatietijdperk. Hoe ontwikkelt het denken over massacommunicatie zich? Welke trends en issues komen in de media naar voren? Wat zijn de belangrijkste trends in de massacommunicatie en hoe ontwikkelen de media zich als interactief communicatiemiddel? Hoe gaan journalisten en woordvoerders om met politieke en economische issues? En hoe grijpt al die media-publiciteit in ons alledaagse bestaan in? Dergelijke vragen lopen als een rode draad door De media-explosie, dat zich inmiddels volop heeft bewezen als standaardwerk over massacommunicatie. Dit handboek is bestemd voor de beroepspraktijk en het hoger onderwijs. Het is vlot geschreven met duidelijke voorbeelden uit de praktijk. De auteur biedt verschillende perspectieven, waardoor hij de lezer stimuleert zelf een mening te vormen.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by