Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Empirisch onderzoek naar de invloed van ouders en literatuuronderwijs op het lezen van boeken. Ouders, docenten en hun oud-leerlingen zijn ondervraagd. Hoeveel moeite moeten ouders en docenten literatuuronderwijs doen om kinderen aan het lezen te krijgen en wat is hierin de meest efficiente manier. En lezen mensen als volwassenen meer en betere boeken wanneer zij als kind de klassieke kinderboeken lazen of juist hun eigen smaak mochten volgen.
Literatuuronderwijs. --- Invloed. --- Ouders. --- Leerkrachten. --- Leesgewoonten. --- Theses
Choose an application
Het essay van Ronald Soetaert benadert het lezen vanuit vele gezichtspunten waarondercultuuroverdracht, jeugdcultuur, internet, multiculturaliteit en ideeën over literatuuronderwijs.De publicatie werd aangevuld met interviews met (toekomstige) docenten door AndréMottart en Kris Rutten, respectievelijk doctor en assistent bij de vakgroep Onderwijskundeen Lerarenopleiding van de Universiteit Gent; een beschouwing over empirisch onderzoekdoor Dick Schram, hoogleraar Leesgedrag aan de Universiteit Utrecht en een essay vanJan-Hendrik Bakker, recensent en filosoof. Ook het verslag van een rondetafelbijeenkomstover de tekst De cultuur van het lezen, door de Nederlandse Taalunie georganiseerd in 2005,werd in deze publicatie opgenomen.
Sociology of culture --- Literature --- leesonderwijs --- Lezen --- Leesgewoonten --- Leesbevordering --- Literatuurwetenschap --- Culturele geletterdheid --- Leesgewoonte --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Goed beschouwd is het ebook anno 2013 niet veel meer dan een verzameling html-bestandjes die na betaling naar een klant worden gestuurd. In een tijdperk van streaming HD-video, cloud-based muziekdiensten en interactieve apps is het digitale boek technisch gezien een nog zeer embryonale ontwikkeling. Toch heeft het ebook in korte tijd voor veel verandering gezorgd en heeft de boekenbranche grote zorgen over de toekomst van het vak. Als het ebook al zoveel teweeg brengt, wat gaat de technisch volwassen versie van het ebook dan wel niet doen? In veel debatten over het ebook komen steeds dezelfde onderwerpen naar voren, zoals de toekomst van het boek, de rol van de boekhandel, self publishing vs. traditioneel uitgeven, en de macht van technologiereuzen die het boekenvak overhoop lijken te gooien. Vaak wordt er in die discussies vanuit het heden naar de toekomst geredeneerd. In deze bundel is het echter precies omgekeerd. In Het einde van ebooks worden twintig visionairs van binnen en buiten het boekenvak aan het woord gelaten die voorbijgaan aan de gebruikelijke discussies en antwoord geven op de vraag wat er zou kunnen komen ná het ebook zoals we dat nu kennen. Vanuit die vergezichten redeneren zij terug naar het heden, om op die manier tot zeer verrassende inzichten te komen. De bijdragen zijn afkomstig van Adriaan van der Weel, Albert Mulder, Bob van Duuren, Chris Aalberts, Edwin Mijnsbergen, Eppo van Nispen, Erwin Blom, Frans de Jong, Gonny van der Zwaag, Jan Vanderschoot, Joep Kuijper, Leonie Wingen, Lucie Th. Vermij, Lulu Wang, Maartje de Haan, Martijn Joosse, Peter de Ruiter, Vincent Everts, Wiebe de Jager, Willem de Laat en Willem Mastenbroek Jr. Het voorwoord werd geschreven door Jason Merkoski, die bij Amazon aan de wieg stond van de Kindle ereader. (Bron: covertekst)
Civilisation --- Book history --- lezen --- informatiebronnen --- Leesgewoonten --- 655.4 --- 028 --- 655.28.022.36 --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 02 --- Publishing and bookselling in general --- Desktop publishing. Electronic publishing
Choose an application
9 p.
Sociology of cultural policy --- Sociology of literature --- leesgedrag --- leesbevordering --- Leesgewoonten --- Secundair onderwijs --- Leesbevordering --- 82.085.43 --- 82.085.43 Literaire receptie --- Literaire receptie --- Leesgewoonte
Choose an application
Sociology of cultural policy --- allochtone jongeren --- SO (secundair onderwijs) --- Leesbevordering --- Beroepssecundair onderwijs --- Leesgewoonten --- Bazar --- 82.085.43 --- 82.085.43 Literaire receptie --- Literaire receptie --- Leesgewoonte --- adolescenten --- leesbevordering --- leesonderwijs
Choose an application
Choose an application
leesonderwijs --- leesbevordering --- Didactics of languages --- Sociology of culture --- Lecture --- Lezen --- leesopvoeding --- 433.7 --- C6 --- kinderen --- taal --- lezen --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Leesbevordering --- Leesgewoonten --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Orthopedagogiek --- taal- en spraakstoornissen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- taal- en spraakstoornissen. --- Taal- en spraakstoornissen. --- taalvaardigheid
Choose an application
Lecture --- Lezen --- leesonderwijs --- leeservaringsschaal --- leeservaringsschalen --- leesbaarheidsonderzoeken --- leesopvoeding --- 433.7 --- 475.1 --- 475.26 --- AVI --- Basisonderwijs --- Leeservaringsschaal --- Leesonderwijs --- Leesvaardigheid --- Leesvoorwaarden --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- (zie ook: Lezen) --- (zie ook: Beginnende geletterdheid)
Choose an application
Waarom zou je lezen in je vrije tijd? Deze vraag werd gesteld aan 1600 kinderen van 10 tot 16 jaar. Wat blijkt? De meeste kinderen lezen geregeld en met plezier - sommige berichten van de laatste jaren over toenemend analfabetisme of vermeende zuigkracht van steeds groter televisieaanbod ten spijt.
82.085.43 --- 433.7 --- Jeugdliteratuur --- Lezen --- Jeugd --- Leesgewoonten --- lezen --- Literaire receptie --- Leesopvoeding --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen --- (vak)didactiek talen. --- 82.085.43 Literaire receptie --- Educational sciences --- Literature
Choose an application
Sociology of culture --- Age group sociology --- Primary education --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Sociology of literature --- jeugd --- leesgedrag --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur --- Flanders --- Children --- Teenagers --- 433.7 --- Jeugdboekactiviteiten --- Jeugd --- Jeugdliteratuur --- Leesgewoonten --- lectuur (x) --- onderzoeksrapport --- statistisch materiaal --- vrije tijd --- jeugd en televisie --- Leesgedrag van jongeren --- Academic collection --- 028 --- 82-93 --- #A9401A --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Books and reading
Listing 1 - 10 of 24 | << page >> |
Sort by
|