Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
"The ambition of this Companion to Twelfth-Century Schools is to provide an update on the research regarding a question that has seen many renewals in the last three decades. The discovery of new texts, the progress made in critical attribution, the growing attention given to the conditions surrounding the oral and written dissemination of works, the use of the notion of "community of learning", the reinterpretation of the relations between the cloister and the urban school, the link between institutional history and social history, in short, the entire contemporary renewal of cultural history within international medieval studies allow to offer a new synthesis on the schools of the 12th century. Contributors are: Alexander Andrée, Irene Caiazzo, Cédric Giraud, Frédéric Goubier, Danielle Jacquart, Thierry Kouamé, Constant J. Mews, Ken Pennington, Dominique Poirel, Irène Rosier-Catach, Sita Steckel, Jacques Verger, and Olga Weijers"--
Education, Medieval. --- Intellectual life --- Civilization, Medieval --- History --- Europe --- Intellectual life. --- Christian church history --- History of education and educational sciences --- anno 1100-1199 --- Education, Medieval --- Civilization, Medieval. --- Ideengeschichte. --- Klosterschule. --- Schulbildung. --- Studium. --- To 1500. --- Europe. --- 37 <09> --- 930.86.01 --- 940.18 --- 940.18 Geschiedenis van Europa:--1096-1270 --- Geschiedenis van Europa:--1096-1270 --- 930.86.01 Mentaliteitsgeschiedenis:--Middeleeuwen --- Mentaliteitsgeschiedenis:--Middeleeuwen --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Twelfth century --- Cultural life --- Culture --- Education --- Medieval education --- Seven liberal arts --- Learning and scholarship --- 378.4 <4> --- Universiteiten--Europa --- Intellectual life - History - To 1500 --- Civilization, Medieval - 12th century --- Europe - Intellectual life
Choose an application
"Immatériel, le plaisir littéraire n'en est pas moins une réalité qui caractérise une époque. Le style est partie intégrante du message porté par le texte, peut-être tout spécialement au Moyen Âge dans la langue de haute culture qu'est alors le latin. Pour le comprendre, il convient de joindre le vers à la prose, non seulement sous la forme intermédiaire de la poésie rythmique, ancêtre de notre propre système poétique, mais en éclairant l'une par l'autre l'écriture artistique en prose et en vers. Cette unité vient de leur commune musicalité, fondée sur une même recherche de la densité expressive. En prose comme en vers domine le goût de la symétrie, des rythmes structurants, des formes répétitives soulignées par des sonorités qui martèlent pour l'oreille des analogies ou des oppositions de sens. C'est une esthétique de l'évidence obtenue par les sons. Jusqu'à la transformation de la phrase sous l'influence scolastique au mir siècle, la plupart des auteurs pensaient avec leurs oreilles, et cherchaient à emporter l'adhésion de leurs lecteurs par la force émotive, et donc signifiante, de la musique des mots."--P. [4] of cover.
Latin poetry, Medieval and modern --- Latin prose literature, Medieval and modern --- Latin language, Medieval and modern --- Expression in literature --- Poésie latine médiévale et moderne --- Prose latine médiévale et moderne --- Latin médiéval et moderne (Langue) --- Expression dans la littérature --- History and criticism. --- Style. --- Histoire et critique --- Style
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|