Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Om een zicht te krijgen op de kernvragen van (zorg)begeleiders en hun cliënten en om te weten hoe daarmee om te gaan, kunnen verhalen, mythen en beelden een helpende hand aanreiken. Ze zijn immers regelrecht te vertalen naar de zorg en begeleiding van alledag.Dit boek legt met meteen herkenbare, praktische situaties uit hoe een en ander in zijn werk gaat. Tegelijk is deze werkwijze een verfrissende instap in de (zorg)begeleiding. Onder meer begeleiden van familie, bezieling, indringende levensgebeurtenissen, loon naar werken, oplosbare moeilijkheden, penibele situaties, schuldervaring, tegenspoed, vertraging, weldoen, zinloosheid en zingeving vormen centrale thema's bij de begeleiding.(https://gompel-svacina.eu/product/verhalen-voor-zorgbegeleiders)
welzijnswerk --- 361 --- Verhalen --- Zorgverlener --- Zorgverlener-patiënt relatie --- Verhaal --- Zorgverlener - patiënt relatie --- Relatie zorgverlener - patiënt
Choose an application
In de zorg voor kwetsbare mensen blijven er situaties die kopzorgen geven, ondanks alle kennis, juiste bedoelingen en goede vaardigheden van de zorgverleners. Eigen hoofd, hart en handen raken weleens van slag door dilemma?s en schijnbaar onoplosbare euvels. Hoe dan verder?Eeuwenoude verhalen, mythen, helden en beelden reiken een helpende hand aan, zodat de situatie beter te begrijpen valt en ook efficiënter ingrijpen mogelijk is. Daarnaast zijn ze vanuit zichzelf inspirerend leesvoer.Dit boek geeft nuttige perspectieven aan zorgverleners, behandelaars en managers, zowel voor het werk als voor hun eigen leven.
Zorgverlener --- Dementie --- Verhalen --- Zorgverlener-patiënt relatie --- RET: Rationeel Emotieve Therapie --- Ouderenzorg --- Verhaal --- Zorgverlener - patiënt relatie --- Rationeel-emotieve therapie --- Relatie zorgverlener - patiënt
Choose an application
Herstel voor iedereen? Weer plezier in je werk? Dat kan!Een betere, herstelondersteunende ggz, dat willen we allemaal. Maar hoe dan? Dit doe-boek biedt inspirerende verhalen, voorbeelden uit de praktijk, ideeën en tips. Het helpt je om creatief te denken en te ontdekken wat écht werkt.Jij maakt het verschil.Zorg goed voor jezelf en elkaar, zodat je ook goed voor je cliënt en zijn naasten kunt zorgen. Gewoon, vanaf vandaag, op je eigen werk¬plek. Begin zelf, begin klein, met iets haalbaars en zichtbaars dat snel resultaat geeft. Werken met HART voor de GGZ, vanuit compassie, moet je doen.
geestelijke gezondheidszorg --- compassie --- ggz --- herstel ondersteunende zorg --- 615 --- PXL-Healthcare 2019 --- psychiatrische zorg --- Zorgverlener --- Geestelijke gezondheidszorg --- Arbeidsvreugde --- Zorgverlener-patiënt relatie --- Herstelgericht werken --- Medicatie --- E-health --- Sociale innovatie --- Zorgverlener - patiënt relatie --- Geneesmiddel --- Relatie zorgverlener - patiënt
Choose an application
Zorg leveren aan meerdere doelgroepen met steeds meer technologie, dealen met een arbeidsmarkttekort, nieuwe competentieprofielen en gamification, een mantelzorgwet en medicatie geleverd door een bezorgdrone ? allemaal dagelijkse beslommeringen van Sanneke, een zorgprofessional van de toekomst. #eHeld is een fictief dagboek gebaseerd op 39 interviews met zorgprofessionals en experts, literatuuronderzoek en praktijkervaring van de auteur. In 365 dagen krijg je een kijkje in de uitdagende maar mooie zorg van de toekomst, met inhoudelijke thema?s als trends en toepassingen rondom e-health en zorgtechnologie, maar ook preventie, positieve gezondheid, digitale vaardigheden, omgevingspsychologie, regionaal multidisciplinair samenwerken, duurzaamheid en vitaliteit. Sanneke vertelt vol humor en zelfspot over de uitdagingen van een jonge zorgprofessional in een snel veranderende wereld. https://www.standaardboekhandel.be/p/eheld-9789023258476
Onlinehulpverlening --- Zorgverlener --- Hulpverlener --- Zorgbeleid --- Toekomstvisie --- Verhaal --- E-health --- Zorgvernieuwing --- Gezondheidszorg
Choose an application
Baanbrekers is een langzaam boek waarin we via diepgravende gesprekken en analoge foto's in het leven van negen bijzondere mensen duiken. Stuk voor stuk geven ze het beste van zichzelf in de zorg voor anderen, elk op hun unieke, vaak niet-conventionele manier. We leren wat hen drijft en waar ze elke dag opnieuw de moed vandaan halen om hun roeping te volgen en te blijven geloven in hun vaak innovatieve of alternatieve aanpak. Telkens met die onvermoeibare gedrevenheid, authenticiteit en veerkracht die hen kenmerkt.
Zorg --- Zorgzaamheid --- Gezondheidszorg --- Zorgverlener --- Levensverhaal --- Professionele houding --- Innovatie --- Kwetsbaarheid --- Veerkracht (weerbaarheid) --- Motivatie --- Professionele ontwikkeling
Choose an application
- Word je bewust van je eigen mindset- Kijk anders naar de impact die je hebt- Navigeer door verandering, tegenslag en mislukkingen- Ontdek hoe jij het beste leert en groeitHet zorgsysteem staat onder druk. Als zorgverlener zit je vaak gevangen tussen twee vuren. Volg je het protocol of ga je mee met je intuïtie? Wat is het goede en wat het foute? Moet je volgen, of kun je zelf ook leiden?Die vragen hebben geen vast antwoord. De oplossing ervoor ligt ook niet in het vinden van een vaste balans tussen de twee, maar in een goed begrip van de soorten twijfels waarmee je zit. Doe ik het wel goed als zorgverlener? biedt een kompas waarmee je leert bewegen tussen de verschillende perspectieven.Dit boek helpt zorgverleners om effectief te reageren op veranderingen en duurzame verschuivingen in de zorg te bevorderen. Het leert je anders kijken naar persoonlijke groei en een veerkrachtiger en empathisch zorglandschap. Dan kun je overwogen keuzes maken, en voel je ook de energie terugkeren in de zorg die je verleent.https://www.standaardboekhandel.be/p/doe-ik-het-wel-goed-als-zorgverlener-9789401499866
Hulpverlening --- Methodiek --- Empathie --- Zorgverlener --- Professionele ontwikkeling --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Sociology of health --- zorgsector --- hulpverlening
Choose an application
Tijdens de COVID-19-crisis is meer dan ooit de waarde van mantelzorgers voor de zorgsector gebleken. Betrokkenheid met de mantelzorger behouden, was dan ook essentieel. Meer dan eens bleek dat het zoeken naar verbinding met de mantelzorger door met hem in dialoog te gaan een veel krachtiger instrument was dan het inzetten op een zoveelste technologisch hulpmiddel. De roep van de mantelzorgers naar meer betrokkenheid is het uitgangspunt van dit praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek. In de inspiratiegids zijn dan ook heel wat tips & tricks geënt op de individuele noden en behoeften van de mantelzorger die ter sprake kwamen tijdens de interviews in dit onderzoek. Deze inspiratiemap bestaat uit twee delen die één geheel vormen: een handboek en een inspiratiegids met fiches:In het handboek kan je als lezer de achtergrond van het project terugvinden, maar ook kennismaken met het gebruikte SOFA-model en de samenspelscan als instrument. Het maakt je daarnaast ook wegwijs in het gebruik van de inspiratiegids en de aanvullende mantelzorgtrajecten.In de gids vind je tientallen inspirerende tips & tricks om het samenspel met de mantelzorger te optimaliseren, en dit in de vorm van makkelijk uitneembare fiches.https://www.politeia.be/nl/publicaties/256635-fijne+sofa+momenten+map
Age group sociology --- Geriatrics --- WZC (woonzorgcentrum) --- mantelzorg --- gerontagogie --- Woonzorgcentrum ; mantelzorg. --- Mantelzorg --- Woonzorgcentrum --- Samenwerking --- Relatie zorgverlener - patiënt --- Verbondenheid --- Betrokkenheid --- Methodiek
Choose an application
Een goed gesprek is het instrument bij uitstek om inzicht te krijgen in de gezondheidsproblemen van een patiënt en om een patiënt te informeren over en te helpen bij de aanpak van deze problemen. Goede gespreksvoering draagt bovendien bij aan een goede verstandhouding met patiënten. Zorgverleners moeten dus goed kunnen praten met hun patiënten.Dit boek helpt (toekomstige) zorgverleners om zich te bekwamen in het praten met patiënten, met als uitgangspunt dat hun beroepsmatige gesprekken doelgericht en doeltreffend moeten zijn. De richtlijnen en vaardigheden hiervoor vormen de kern van dit boek. Deze worden onderbouwd met theoretische en praktische inzichten en geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Tevens wordt er regelmatig stilgestaan bij de beroepshouding en eigen emoties in gesprekken.Het boek behandelt de gespreksvormen die veel voorkomen in de zorgverlening. Eerst komen de vraaggesprekken, zoals het anamnesegesprek, aan bod. Het boek besteedt vervolgens veel aandacht aan voorlichtende gesprekken, zoals uitleg en instructies geven, adviseren, counselen en gezamenlijke besluitvorming. Ook de lastige gesprekken, zoals het bevorderen van therapietrouw en het omgaan met heftige emoties, conflicten, klachten en agressie, worden uitgebreid behandeld. Het gebruik van digitale media komt eveneens aan bod. Het boek besluit met aanwijzingen voor gesprekken met patiënten met een andere culturele achtergrond.(https://www.standaardboekhandel.be/p/een-goed-gesprek-9789023257684)
Social psychology --- Nursing --- mondelinge communicatie --- communicatie --- verpleegkunde --- gesprekstechnieken --- gespreksvoering --- zorgverlening --- Gesprekstechniek --- Communicatieve vaardigheden --- Zorgverlener --- Mondelinge communicatie --- Hulpverlening --- Gespreksvoering --- Slechtnieuwsgesprek
Choose an application
In de zorg is er steeds meer sprake van participatie. Om patiënten de ruimte te geven voor herstel, is het immers belangrijk dat zij inzicht en inspraak krijgen in hun behandeling. Maar waar trek je, in een tijd waarin de patiënt mondiger en mondiger wordt, als betrokkene de grens?Ilse Weeghmans geeft in Meer dan mijn ziekte antwoorden op deze en andere actuele vragen uit de gezondheidszorg. Ze wijst op de behoeften en beperkingen die er momenteel bestaan voor patiënten, en toont met concrete handvaten aan hoe kwaliteitsvolle en toegankelijke zorg werkelijk ontstaat. Voor iedereen die de patiënt een stem en een gezicht wil geven is dit boek essentieel.(bron: https://www.lannoo.be/nl/meer-dan-mijn-ziekte)
Patiëntenparticipatie --- Zorgverlener-patiënt relatie --- Persoonsgerichte zorg --- Vlaams Patiëntenforum --- Patiëntenverenigingen --- Ervaringsdeskundigen --- patiëntenparticipatie --- patiëntenrechten --- ervaringsdeskundigen --- kwaliteitszorg --- gezondheidszorg --- Patiëntenrechten --- 659.2.056 --- Medische toestand (personen) : Patiënten --- Situation médicale (personnes) : Patients --- PXL-Healthcare 2020 --- patiënt-therapeut relatie --- Zorgverlener - patiënt relatie --- Patiëntenvereniging --- Patiëntenorganisatie --- Ervaringsdeskundige --- Relatie zorgverlener - patiënt --- Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- Human medicine
Choose an application
gezondheidsrecht --- patiënt-verpleegkundige relatie --- Gynaecology. Obstetrics --- arts-patiënt relatie --- obstetrie --- Medical law --- Gezondheidsrecht --- Relatie patiënt-hulpverlener --- PXL-Healthcare 2014 --- vroedvrouw --- Ebooks --- Verloskunde --- Zorgverlener-patiënt relatie --- 351.84*7 <493> --- 614.514 --- Medisch recht --- Vroedkunde --- Relatie patiënt - zorgverlener --- 351.84*7 <493> Medisch recht. Gezondheidsrecht. Wetgeving i.v.m. ziekenhuizen--België --- Medisch recht. Gezondheidsrecht. Wetgeving i.v.m. ziekenhuizen--België --- Relatie patiënt - zorgverlener --- 351.84*7 <493> Medisch recht. Gezondheidsrecht. Wetgeving i.v.m. ziekenhuizen--België --- Medisch recht. Gezondheidsrecht. Wetgeving i.v.m. ziekenhuizen--België --- E-books --- Zorgverlener - patiënt relatie --- Relatie zorgverlener - patiënt --- Belgique --- Droit médical --- Relatie patiënt-hulpverlener
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|