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Up-to-date, authoritative and comprehensive, Heart Failure, 4th Edition, provides the clinically relevant information you need to effectively manage and treat patients with this complex cardiovascular problem. This fully revised companion to Braunwald's Heart Disease helps you make the most of new drug therapies such as angiotensin receptor neprilysin inhibitors (ARNIs), recently improved implantable devices, and innovative patient management strategies. Led by internationally recognized heart failure experts Dr. G. Michael Felker and Dr. Douglas Mann, this outstanding reference gives health care providers the knowledge to improve clinical outcomes in heart failure patients. Focuses on a clinical approach to treating heart failure, resulting from a broad variety of cardiovascular problems. Covers the most recent guidelines and protocols, including significant new updates to ACC, AHA, and HFSA guidelines. Covers key topics such as biomarkers and precision medicine in heart failure and new data on angiotensin receptor neprilysin inhibitors (ARNIs). Contains four new chapters: Natriuretic Peptides in Heart Failure; Amyloidosis as a Cause of Heart Failure; HIV and Heart Failure; and Neuromodulation in Heart Failure. Covers the pathophysiological basis for the development and progression of heart failure. Serves as a definitive resource to prepare for the ABIM's Heart Failure board exam. 2016 British Medical Association Award: First Prize, Cardiology (3rd Edition). Enhanced eBook version included with purchase. Your enhanced eBook allows you to access all of the text, figures, and references from the book on a variety of devices.
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Qu’est-ce qu’un aménagement raisonnable ? À qui s’adresse-t-il ? Que dit le cadre légal ? Qu’est-ce qui doit alerter les parents et les enseignants ? Quels sont les aménagements spécifiques à chaque trouble ?... Autant de questions auxquelles répond cet ouvrage grâce à un tour d’horizon des aménagements possibles en pointant leur pertinence et leurs limites. Les aménagements spécifiques aux différents troubles d’apprentissage que ce soit à l’école ou à la maison, y sont abordés et aussi l’importance et essentielle collaboration entre tous les adultes qui gravitent autour de l’enfant.
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La fin des années 2000 a vu en France l'expression "décrochage scolaire" apparaître dans divers textes institutionnels portant sur les politiques éducatives en matière de parcours scolaires "problématiques", et reprenant ainsi une expression née en Amérique du Nord où elle fait l'objet de nombreuses recherches. Ces travaux ont apporté des éclairages nouveaux sur un problème complexe. Elles ont mis en valeur des facteurs de risque sociologiques ainsi que psychologiques de décrochage mais surtout des types de parcours qui accentuent des risques de rupture scolaire. Ces analyses ont aussi souligné l'importance des interactions de l'élève avec l'institution scolaire, la famille, les professeurs, etc., et le fait que l'échec scolaire précoce accentue considérablement les risques de décrochages ultérieurs. Elles invitent donc à repenser les modalités de la prévention en ce domaine. Plus généralement, la question du décrochage scolaire révèle en filigrane les tensions entre différentes conceptions de la "bonne" école aujourd'hui, entre institution du savoir académique, mission démocratique, fonction de préparation à la vie active et injonction de performance. Elle engage ainsi les acteurs du système éducatif vers une conception de l'école qui assure une véritable démocratisation des savoirs.
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