Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
MAD-faculty 20 --- kunst en onderwijs --- schilderkunst --- tentoonstellingscatalogus
Choose an application
PXL-Education 2017 --- secundair onderwijs --- kunst en onderwijs
Choose an application
Choose an application
An international group of artists and scholars reflects on the nature and significance of education in contemporary society, introducing new perspectives on learning and creativity 'Back to the Sandbox' addresses critical issues of the education system from an intriguing new perspective: essays by leading thinkers juxtaposed with art projects, intended for kindergarten through adult. The core issues include democracy in education, creativity, transdisciplinarity, neuroplasticity, thinking versus memorizing, science versus art and humanities. Both artists and scholars explore specific topics while guided by one framing question central to educators' and students' concerns today: What education do we need? The volume includes several lead essays and eighteen shorter texts from international scholars. Based on an exhibition with the same name, Back to the Sandbox records an ongoing multifaceted project that comprises exhibitions, conferences, workshops, surveys, and online roundtables, connecting local communities with international networks. This groundbreaking publication will serve as both reference and inspiration to educators, students, artists, parents, policy makers, and everyone interested in education and art.
kunst --- kunst en onderwijs --- onderwijskunde --- didactiek --- kunstonderwijs --- pedagogie --- eenentwintigste eeuw --- 373.67 --- Exhibitions --- MAD-faculty 20 --- kunst en maatschappij
Choose an application
Wat is het nut van kunst? Wat is mooi? Museografe Véronique Antoine-Andersen geeft verschillende antwoorden op deze vragen: kunst kan een medicijn zijn of een manier om iets moois te maken. Maar ook een getuigenis, les, provocatie of therapie. De schrijfster illustreert haar antwoorden rijkelijk met oude en moderne kunstwerken uit de hele wereld. Ze vertelt haar jeugdige lezers over het doorlopende artistieke proces, laat zien hoe de nieuwste kunstvormen rechtstreeks van de prehistorische muurschilderingen afstammen. Kritisch, maar ook met humor, legt ze uit waarom kunst voor maker en beschouwer een levensnoodzaak is waarvan de inhoud onder invloed van de tijd verandert en die alle een houvast biedt bij het begrijpen van onze werkelijkheid. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Aesthetics of art --- aesthetics --- didactiek --- kunst --- kunst en onderwijs --- kunst en kinderen --- plastische opvoeding --- 11+ --- Kunst --- Mooi --- 080517.jpg --- Kunst en maatschappij
Choose an application
Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- PXL-Education 2018 --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- kunst en onderwijs --- 644 --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Kunst- en cultuureducatie
Choose an application
In 1995, Mike Kelley devised the Educational Complex, an amalgam of every school he attended and of the house he grew up in, "with all the parts I couldn't remember left out"--a total environment, "sort of like the model of a Modernist community college." The blind spots in this model represent forgotten ("repressed") zones, and so are reconceived by Kelley as sites of institutional abuse, for which specific traumas were devised (each having their own video and sculptural component). For Kelley, this work marks the beginning of a series of projects in which pseudo-autobiography, repressed-memory syndrome and the reinterpretation of previous pieces become the tools for a poetic deconstruction of such complexes and the way we interact with and narrate them. Educational Complex Onwards, 1995-2008 is the first book to collect these works. Each project within the series is extensively documented by artist's texts and reference material, while essays by Diedrich Diederichsen, Howard Singerman and Anne Pontégnie examine the place of this body of work within Kelley's oeuvre.
kunst --- Verenigde Staten --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- Kelley Mike --- installaties --- onderwijs --- kunst en onderwijs --- kunst en politiek --- kunst en architectuur --- schilderkunst --- tekenkunst --- 7.071 KELLEY --- Exhibitions --- Kelley, Mike, --- Kelley, Mike --- Installations (Art) --- United States --- Avant-Garde (Aesthetics)
Choose an application
Het belang van kunsteducatie wordt door een breed publiek erkend. Kunst en cultuur zijn vaste ingrediënten van ons bestaan. Ze helpen ons de wereld te begrijpen en onze levens kleur geven. Net daarom is het verrassend dat in het Vlaamse onderwijs kunstzinnige doelstellingen zo schaars zijn. De leraar die de wolken meet breekt een lans voor meer kunst op school. Vanuit hun verscheidene achtergronden beargumenteren tientallen experts en leraren hoe dat kan, en hoe we de tijd die we in de klas aan kunst besteden nuttiger kunnen invullen. Zo kan kunst haar rechtmatige plaats in ons onderwijs innemen.Bron : lannoo
Kunst ; onderwijs. --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- muzische vorming --- 477 --- expressie --- Lerarenopleiding : CVO --- Vormingswerk --- Kunsteducatie --- Culturele educatie --- kunsteducatie --- didactiek --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:316.334.1O360 --- Expressie --- Lerarenopleiding --- Zingen --- kunstonderwijs --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Onderwijssociologie: curriculum: algemeen --- PXL-Education 2017 --- kunst en onderwijs --- cultuureducatie --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Onderwijs --- Culturele vorming --- Beeldopvoeding --- Muzische opvoeding --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Beeldeducatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- 78.70 --- 78.75
Choose an application
Arts education is often said to be a means of developing critical and creative thinking. Arts education has also been argued to enhance performance in non-arts academic subjects such as mathematics, science, reading and writing, and to strengthen students academic motivation, self-confidence, and ability to communicate and co-operate effectively. Arts education thus seems to have a positive impact on the three subsets of skills that we define as "skills for innovation": subject-based skills, including in non-arts subjects; skills in thinking and creativity; and behavioural and social skills.This report examines the state of empirical knowledge about the impact of arts education on these kinds of outcomes. The kinds of arts education examined include arts classes in school (classes in music, visual arts, theatre, and dance), arts-integrated classes (where the arts are taught as a support for an academic subject), and arts study undertaken outside of school (e.g. private music lessons; out-of-school classes in theatre, visual arts, and dance). The report does not deal with education about the arts or cultural education, which may be included in all kinds of subjects
Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- Kunsten --- Kunstzinnige vorming --- Cultuur --- Cultuureducatie --- 611 --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- Vormingswerk --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Kunst en onderwijs --- Kunst --- Toerisme --- Verbeelding --- Art --- Education --- Study and teaching --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Art education --- Education, Art --- Art schools --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education. --- Study and teaching.
Choose an application
Didactics of secundary education --- beeldtaal --- beeldende kunst --- beeldcultuur --- beeldende expressie --- Semiotics --- Didactics of the arts --- fine arts --- didactiek --- #SBIB:316.7C210 --- #SBIB:37H0 --- kunstbeschouwing --- plastische opvoeding --- 433.3 --- 486.83 --- 701.1 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Plastische opvoeding --- 433.5 --- 477 --- 477.3 --- Basisonderwijs --- Beeldbeschouwen --- Beeldbeschouwing --- Beeldende vorming --- Beeldopvoeding --- Cultuureducatie --- Didactiek --- Iconografie --- Kunst en onderwijs --- Kunst --- Kunstgeschiedenis --- Media-onderwijs --- Mediaopvoeding --- Mediatheek --- Secundair onderwijs --- Semiotiek --- Stijlanalyse --- Tekens --- Cultuursociologie: kunst: algemeen --- Pedagogie --- Esthetische opvoeding --- Beeldende expressie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken Algemene kunstgeschiedenis --- Audiovisuele opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Handvaardigheid --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- fine arts [discipline] --- Stilistiek --- Kunstzinnige vorming --- Beeldtaal --- Beeldeducatie --- Verbeelding
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|