Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderhandelaars vertonen opvallend veel menselijke trekjes die gekenmerkt worden door het gebruik van stereotypes, emotionele beslissingen en percepties die niet altijd met de objectieve realiteit overeenkomen. Het lijkt op een of andere manier dat men blind wil blijven voor de psychologische tendensen die een rol spelen bij het afwijken van rationeel gedrag. Omwille van deze tendens is het dan ook belangrijk om het menselijke gezicht van de onderhandelaar bloot te leggen en dieper in te gaan op hoe de menselijke psychologie onderhandelingen tot een irrationeel iets kan transformeren. Met deze kennis onder de arm kunnen we een beter zicht krijgen op hoe onderhandelingen voor te bereiden en meer realistische verwachtingen te hanteren. De bedoeling van het voorliggend boek is om meer inzicht te geven in belangrijke psychologische processen en fenomenen die onderhandelingsgedrag op zowel een rechtstreekse als onrechtstreekse manier kunnen beïnvloeden. De inzichten die besproken worden zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd binnen de sociale psychologie en de gedragseconomie.
Business management --- Psychology --- Onderhandelen --- Methoden en technieken --- speciale methoden --- BPB1106 --- Pratique de négociation --- 695 Communicatie --- #KVHB:Onderhandelen --- 658.012 --- E110290.jpg --- Onderhandelingspraktijk --- speciale methoden. --- Speciale methoden. --- Negotiation --- Sociology --- Handbooks, manuals, etc. --- PXL-Central Office 2015 --- sociale psychologie --- menselijk gedrag --- gedragseconomie --- 650.012 --- вештина преговарања --- pratica di negoziato --- sarunu prasme --- rokovacie schopnosti --- pogajalske spretnosti --- neuvottelukäytäntö --- prática da negociação --- τεχνική των διαπραγματεύσεων --- forhandlingsteknik --- преговарачки вештини --- vyjednávací schopnosti --- преговорни умения --- Verhandlungsgeschick --- técnicas de negociación --- tárgyalási készségek --- onderhandelingspraktijk --- derybų įgūdžiai --- pregovaračke vještine --- praktyki negocjacyjne --- läbirääkimisoskus --- negotiation skills --- abilități de negociere --- aftësi negociimi --- ħiliet ta’ negozjati --- förhandlingsteknik --- jednací schopnosti --- negotiation practices --- вештина на преговарање --- sarunu kārtība --- derybų metodai --- praktika negociimi --- техники на преговарање --- способност за преговарање --- tehnici de negociere --- förhandlingsvana --- schopnost vyjednávat --- 005.57 --- scileanna caibidlíochta --- Pratique de négociation
Choose an application
Tot voor kort rende iedereen binnen de financiële wereld als een kip zonder kop rond om maar zoveel mogelijk cashflow te verzilveren. Hoe is dit idee van ongeremde groei kunnen ontstaan? Hoe komt het dat bankiers absurd hoge bonussen normaal vinden? Hoe komt het dat ogenschijnlijk verstandige mensen beslissingen nemen die tot financiële malaise leiden? In deze uitgave gaat David De Cremer op zoek naar de psychologie achter de financiële crisis. Hij laat via concrete voorbeelden zien hoe menselijke emoties en denkfouten tot zelfbedrog, eigenbelang en kortetermijndenken hebben geleid. Nieuwe regels en gedragscodes kunnen tot op zekere hoogte zorgen voor verbetering. Belangrijker is het ontwikkelen van een moreel kompas, gebaseerd op normale beloningen, intrinsieke motivatie en sociale verantwoordelijkheid. Hiervoor moeten bankiers en managers eerst leren begrijpen waarom mensen handelen zoals ze doen.
Global Financial Crisis (2008-2009) --- Psychological aspects --- Business ethics --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Ethiek --- #KVHB:Economie --- Psychologie : algemeen --- Economische crisis --- AA / International- internationaal --- NL / Netherlands - Nederland - Pays Bas --- 333.17 --- 174 --- 343.538 --- 333.645 --- Bankencrisis --- 430 Financien --- crise financiere --- psychologie --- Economische crisis ; psychologie --- S20110041.jpg --- bedrijfsethiek --- economische crisis --- Crises, saneringen en hervormingen van het bankwezen --- Verband tussen de ethiek en de economie. Ethiek en bedrijf --- Bedrog in bankverrichtingen --- Speculatie op de beurs --- financiele crisis --- 338.9 --- 338.97 --- Economische psychologie --- Financiewezen --- Managementethiek --- Ethiek --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Leiderschap is en blijft een klassieker in de literatuur. Des te verrassender is het om vast te stellen dat we leiderschap blijven benaderen als een zeer theoretisch verhaal waarbij de excellente en bijna onbereikbare leidersmoraal beschreven wordt. Dit leiderschapsideaal blijkt in de realiteit echter niet gemakkelijk te realiseren. Leiders lijken te lijden aan een vorm van uitstelgedrag waarbij het nemen van beslissingen geschuwd wordt. Gegeven het belang van de relatie tussen effectief leiderschap en het nemen van beslissingen is het duidelijk dat deze vorm van uitstelgedrag een van de grote recente leiderschapsproblemen is. Onze leiders lijken inderdaad leiderschap op halve kracht te demonstreren.Waarom stellen leiders beslissingen uit ? Beseffen ze dat zelf ? Kunnen ze dat voorkomen ? De bedoeling van dit boek is om meer inzicht te geven in de redenen waarom we gemakkelijk beslissingen uitstellen en welke psychologische en situationele factoren hieraan ten grondslag liggen. Deze inzichten zullen leiders bewuster maken van de problemen die samengaan met uitstelgedrag en hen tonen hoe ze deze kennis ten goede kunnen gebruiken. Met deze doelstelling voor ogen probeert dit boek aan de hand van wetenschappelijke inzichten duidelijk te maken waarom het irrationele uitstelgedrag een leiderschapsprobleem is en geeft het op een open en gemakkelijk te begrijpen manier suggesties hoe leiders hiermee kunnen omgaan.Bron : http://www.uitgeverijacco.be
Attitudes dans les organisations --- Comportement dans les organisations --- Comportement organisationnel --- Organisatiegedrag --- Organisations [Comportement dans les ] --- Organizational behavior --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Leiderschap --- #KVHB:Uitstelgedrag --- leiderschap --- 366.41 --- beslissingen --- leiding geven --- schoolmanagement --- Coaching --- teamontwikkeling --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Management --- Besluitvorming --- Leadership --- Psychological aspects --- Leiderschap
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Plaintext description.
Choose an application
Industrial management --- Leadership. --- Technological innovations --- Technological innovations. --- Management.
Choose an application
Plaintext description.
Choose an application
Choose an application
In the twenty-first century, it is necessary for Asia to step up and assume a larger leadership role on the global stage, commensurate with its economic weight and interests. Eighty-eight percent of the increase in the numbers of the middle class in the next five years will take place in Asia, underscoring the reality that global business and leadership will be colored in significant ways by Asian values, approaches and strategies. This book explores how this may impact our view and conceptual approach to the notion of global leadership. The contributors to this collection explore and examine the concept of global Asian leadership and outcome implications at the societal, corporate and policy-making level. They argue that global leaders will increasingly focus on specific needs, values and strategies that are uniquely Asian, which emphasizes the reality that we most likely will have to redefine our notion of global leadership. This comprehensive study of the integration of Asian and global leadership will benefit those employed in the corporate, government and educational sectors as well as a broader audience with an interest in leadership, policy-making and economics.
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|