Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Coco, of Het kleine zwarte jurkje
Author:
ISBN: 9789025878467 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Leopold

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het verhaal achter de Little Black Dress van Coco Chanel, door Annemarie van Haeringen. De kleine Coco groeit op in het weeshuis. Ze moet hard werken voor de kost. Maar ze leert er ook naaien en borduren als een engel. Op haar achttiende moet ze een baantje zoeken. De wereld ligt voor haar open. Het kunstprentenboek is bekroond met een Zilveren Penseel.Bron: https://www.kinderboeken.nl/karakter/kunstprentenboeken/Karin van HoofDeze uitgave maakt deel uit van een serie kunstprentenboeken* die wordt uitgegeven in opdracht van het Gemeentemuseum Den Haag. Aanleiding voor dit prentenboek is de tentoonstelling 'Chanel: de legende'** en de bijbehorende kindertentoonstelling met onder andere de originele illustraties van het boek. In het boek wordt verteld over het wonderlijke leven van modeontwerpster Coco Chanel. Chanel brengt haar kinderjaren door in een weeshuis en leert van de strenge nonnen naaien en borduren. Na het weeshuis trekt ze in bij een rijke vriend en begint ze hoeden te ontwerpen. Mede door haar eigenzinnige karakter wordt ze uiteindelijk een bekend modeontwerpster die furore maakt met een klein zwart jurkje, een van de basiskledingstukken die vrijwel iedere vrouw sindsdien in haar kast heeft. Meervoudig Gouden Penseelwinnares Van Haeringen maakte ook dit keer weer een fijn kijk- en voorleesboek met heldere, vaak humoristische illustraties in pen en aquarel. Voorlezen kan vanaf circa 5 jaar, maar de jongste kinderen zullen bij verschillende woorden en verhaalelementen wel een toelichting nodig hebben. Vanaf ca. 5 t/m 8 jaar.Verberg tekst


Book
Coco of het kleine zwarte jurkje
Authors: ---
ISBN: 9789025864064 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Leopold

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Opschieten! Jullie mogen pas naar bed als alle lakens gestreken zijn." De kleine Coco groeit op in het weeshuis. Ze moet hard werken voor de kost. Maar ze leert er ook naaien en borduren als een engel. De wereld ligt voor haar open. En één ding weet Coco heel zeker. Ze wil nooit, nooit meer arm zijn ...

Classic Chic : Music, Fashion, and Modernism
Author:
ISBN: 128236054X 9786612360541 0520941683 9780520941687 0520245423 9780520245426 9780520256217 0520256212 6612360542 0520245423 9780520245426 Year: 2006 Publisher: Berkeley, CA : University of California Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Music and fashion: the deep connection between these two expressive worlds is firmly entrenched. Yet little attention has been paid to the association of sound and style in the early twentieth century-a period of remarkable and often parallel developments in both high fashion and the arts, including music. This beautifully written book, lavishly illustrated with fashion plates and photographs, explores the relationship between music and fashion, elegantly charting the importance of these arts to the rise of transatlantic modernism. Focusing on the emergence of the movement known as Neoclassicism, Mary E. Davis demonstrates that new aesthetic approaches were related to fashion in a manner that was perfectly attuned to the tastes of jazz-age sophisticates. Looking in particular at three couturiers-Paul Poiret, Germaine Bongard, and Coco Chanel-and three breakthrough fashion magazines-La Gazette du Bon Ton, Vanity Fair, and Vogue-Davis illuminates for the first time the ways in which fashion's imperatives of originality and constant change influenced composers such as Erik Satie, Igor Stravinsky, and Les Six. She also considers the role played by the Ballets Russes, and explores the contributions of artists including costume and set designer Léon Bakst, writer and director Jean Cocteau, Amédée Ozenfant, and Pablo Picasso. The first study to situate music in this rich context, Classic Chic demonstrates the profound importance of the linked endeavors of composition and couture to modernist thought. In addition to its innovative approach to this important moment in history, Davis's focus on the social aspects of the story makes the book a tremendously engaging read.


Book
Religion in Vogue : Christianity and Fashion in America
Author:
ISBN: 1479810916 Year: 2019 Publisher: New York : New York University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"From cross necklaces to fashion designs inspired by nuns' habits, how have fashion sources interpreted Christianity? And how, in turn, have these interpretations shaped conceptions of religion in the United States? Religion in Vogue explores the intertwined history of Christianity and the fashion industry. Using a diverse range of fashion sources, including designs, jewelry, articles in fashion magazines, and advertisements, Lynn S. Neal demonstrates how in the second half of the twentieth century the modern fashion industry created an aestheticized Christianity, transforming it into a consumer product. The fashion industry socialized consumers to see religion as fashionable and as a beautiful lifestyle accessory--something to be displayed, consumed, and experienced as an expression of personal identity and taste. Religion was something to be embraced and shown off by those who were sophisticated and stylish, and not solely the domain of the politically conservative. Neal ultimately concludes that, through aestheticizing Christianity, the fashion industry has offered Americans a means of blending traditional elements of religion--such as ritual practice, miraculous events, and theological concepts--with modern culture, revealing a new dimension to the personal experience of religion."--

Listing 1 - 4 of 4
Sort by