Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In De geëmancipeerde toeschouwer verzet de Franse filosoof Jacques Rancière zich tegen de gedachte dat het hedendaagse publiek van kunst en cultuur passief het getoonde aanschouwt. Dit denkbeeld heeft geleid tot vele pogingen van kunstenaars en theatermakers om het publiek bij het kunstwerk of de voorstelling te betrekken. De toeschouwer zou zich op die manier ‘emanciperen’ tot een actief lid van de culturele gemeenschap. Rancière analyseert deze these op geniale wijze en komt tot een radicaal andere visie op de geëmancipeerde toeschouwer en op kunst als politiek instrument. (Bron: covertekst)
kunst --- theater --- kunsttheorie --- 7.01 --- cultuurfilosofie --- receptie-esthetica --- kunst en economie --- kunst en politiek --- esthetica --- 008 --- Arts audiences --- Image (Philosophy). --- Representation (Philosophy). --- Art appreciation --- Aesthetics. --- Psychology. --- Philosophy. --- Art --- kunstfilosofie --- Philosophy and psychology of culture --- emancipation --- audiences --- philosophy of art --- 7.01(493) --- Rancière, Jacques °1940 (°Algiers, Algerije) --- Filosofie ; Jacques Rancière ; over intellectuele emancipatie --- Kunst; toeschouwers; publieksparticipatie --- Kunst en sociaal engagement --- Kunsttheorie ; 21ste eeuw ; over kunst en politiek activisme --- Beeldende kunst ; participatie van de toeschouwer --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica ; België
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|