Narrow your search

Library

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

UCLL (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2024 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Wat mocht, wat mag, what's next? : reclame als spiegel van onze tijd.
Authors: ---
ISBN: 9789000392544 9000392543 Year: 2024 Publisher: Amsterdam : Spectrum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reclame is een barometer van de tijdgeest. Als spiegel van verandering zien we via reclame de normen over goede smaak en fatsoen verschuiven. Dat is de ruggengraat van het verhaal in Wat mocht, wat mag, what’s next? Historicus Wilbert Schreurs en filosoof en journalist Doortje Smithuijsen onderzoeken het spanningsveld rond de maatschappelijke rol en de invloed van reclame. De klachten en uitspraken van de Reclame Code Commissie laten zien waar we ons met z’n allen zo druk over maken. De verhouding tussen man en vrouw, seks, religie, gezondheid en andere heikele thema’s komen langs. Maar reclame heeft ons en onze samenleving ook gevormd. Overal zijn de sporen van reclame terug te zien. Technieken uit de reclame zijn tot in alle geledingen van de maatschappij doorgedrongen. Wilbert Schreurs neemt in dit boek de rol van historische duider op zich. Doortje Smithuijsen schreef een essay over de rol van commercie en machtsverhoudingen en fantaseert over de toekomst.

Keywords

Marketing. --- Reclame.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by