Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
The solo singer takes center stage in Euripides' late tragedies. Solo song - what the Ancient Greeks called monody - is a true dramatic innovation, combining and transcending the traditional poetic forms of Greek tragedy. At the same time, Euripides uses solo song to explore the realm of the interior and the personal in an expanded expressive range. Contributing to the current scholarly debate on music, emotion, and characterization in Greek drama, this book presents a new vision for the role of monody in the musical design of Ion, Iphigenia among the Taurians, Phoenician Women, and Orestes. Drawing on her practical experience in the theater, Catenaccio establishes the central importance of monody in Euripides' art.
Music in the theater --- History --- Euripides --- Criticism and interpretation. --- Music in the theater.
Choose an application
À la fin des années 1980, l'audition au disque de Pelléas et Mélisande, conforte la vocation de Joël Pommerat : ± Je veux écrire un théâtre qui serait de l'opéra sans musique. ? Après la tempête wagnérienne et au-delà de son esthétique symboliste assumée, l'oeuvre de Claude Debussy a pacifié l'équilibre dramatique entre le texte et la musique. Les spectacles de Pommerat peuvent-il être envisagés à l'aune de l'histoire de ces interactions artistiques ? De quelle manière ses expériences musicales et sonores ont-elles façonné son imaginaire ? Que reste- t-il de cette impulsion première dans ses réalisations avec la Compagnie Louis Brouillard et à l'opéra, à l'heure où s'estompent les frontières entre les formes spectaculaires ?
Musique et théâtre --- Pommerat, Joël --- Mise en scène --- Music in the theater. --- Music and literature. --- Pommerat, Joël --- Aesthetics.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|