Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"The goal of Anonymous Printmakers is to bring printmaking, which has seemingly faded into an unseen world over the past couple of years, back to the front lines. Printmaking can offer a variety of mediums and formats to express oneself and we find it important to show these things. Over the past couple of years, mainly within the Academy and our surroundings in Antwerp, printmaking has fallen into the background, exhibitions have stopped happening, printmakers take on different mediums but there is nonetheless still an audience for prints and the printed world." (Artists' statement)
Graphic arts --- graphic artists --- prentkunst
Choose an application
Les herbiers ont de multiples vertus et usages, se soigner, se divertir, décorer, collectionner, étudier, méditer, rêver… À travers 40 reproductions d’œuvres variées – peintures, manuscrits, lithographies, gravures…– ce nouvel opus de l’œil curieux raconte les mille et une façons de cultiver notre jardin. --BnF Éditions
Choose an application
This book looks at comics through the lens of Art History, examining the past influence of art-historical methodologies on comics scholarship to scope how they can be applied to Comics Studies in the present and future. It unearths how early comics scholars deployed art-historical approaches, including stylistic analysis, iconography, Cultural History and the social history of art, and proposes how such methodologies, updated in light of disciplinary developments within Art History, could be usefully adopted in the study of comics today. Through a series of indicative case studies of British and American comics like Eagle, The Mighty Thor, 2000AD, Escape and Heartbreak Hotel, it argues that art-historical methods better address overlooked aspects of visual and material form. Bringing Art History back into the interdisciplinary nexus of comics scholarship raises some fundamental questions about the categories, frameworks and values underlying contemporary Comics Studies. Ian Horton is Reader in Graphic Communication at the University of the Arts London, UK. Maggie Gray is Senior Lecturer in Critical & Historical Studies at Kingston University, UK.
Art --- Literature --- prentkunst --- literatuur --- massamedia --- kunstgeschiedenis --- beeldverhalen
Choose an application
Expressive Printmaking goes back to first principles to rediscover the full potential of printmaking. Through introducing a tantalizing array of techniques, it shows the artist how to communicate stories and emotions through dynamic prints that sing off the page. It covers printing by hand and by press and techniques range from paper dry point to Mokulito and from monoprint to plaster cast impressions. It also explains how to combine techniques and gives advice on line, tone, form, colour and texture. Along with step-by-step projects and some 500 illustrations, this exciting book leads you to create unique prints that challenge you technically, inspire you visually and encourage you to try more.
Graphic arts --- graphic arts --- prentkunst --- grafische technieken
Choose an application
"Albrecht Durer résume à lui seul la Renaissance européenne et la gravure fut, sans conteste, son médium de prédilection. Pour la première fois, deux des plus importantes collections d'œuvres de Durer en France, celle du musée Condé à Chantilly et celle de la Bibliothèque nationale de France, unissent leurs forces. Plus de deux cents feuilles, dessins et gravures, mettent en valeur l'éblouissante maîtrise technique de l'artiste et rendent compte de son rôle dans les bouleversements esthétiques de son temps. Durer se forma dans sa ville natale de Nuremberg, une ville en pleine ébullition intellectuelle et artistique. Il noua rapidement des liens avec les personnalités humanistes les plus éminentes et son apprentissage lui donna accès à l'art des plus grands graveurs du XVe siècle, qui exercèrent sur lui une influence déterminante. À son tour, il suscita l'admiration de ses contemporains, avec lesquels il entretint des dialogues artistiques féconds, qui nourrirent l'émulation et l'inspiration collective. L'estampe fut constamment au cœur de ces échanges. Parce qu'elle les rendit possibles, et parce qu'elle est une des formes d'expression les plus éclatantes de ces confrontations, elle incarne l'épanouissement de la Renaissance." (4e de couv.)
Dürer, Albrecht --- 76 DÜRER, ALBRECHT --- 76 <064> --- 76 <064> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- 76 DÜRER, ALBRECHT Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--DÜRER, ALBRECHT --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--DÜRER, ALBRECHT --- Gravure de la Renaissance --- Dürer, Albrecht --- Graphic arts --- engravings [prints]
Choose an application
An extensively illustrated catalog for an exhibition of alternative comics, featuring essays that offer interdisciplinary perspectives. This catalog accompanies an exhibition of alternative comics from the 1980s and 1990s with a particular focus upon artists who contributed to the anthologies Raw (1980–91) and Weirdo (1981–94) and comics from venues such as alternative newspapers and independent presses. Following the popularity and eventual decline of underground comics in the 1960s and 1970s, this next generation of cartoonists explored more complex themes and forms and garnered eclectic readers in new markets. Featuring 180 color illustrations, this book comprehensively examines the world of these comics from interdisciplinary perspectives. Essayists from art historical, literary, and other fields focus on the role of influential editors and publishers as well as the strategies artists employed to encourage readers to take the art form seriously. Subjects include the aesthetics of Raw and Weirdo, the punk-influenced work of Gary Panter, and the genre-breaking work of the Hernandez Brothers. --McMullen Museum of Art
82-931 --- 76 <064> --- 76 <73> "19" --- 76 <73> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 76 <064> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal
Choose an application
Collections et collectionneurs de gravures en europe (1500-1815). Première publication d'envergure consacrée aux collectionneurs d'estampes européens (XVIe-XIXe siècle), cet ouvrage réunit dix-huit contributions émanant des principaux historiens de la gravure français et internationaux, conservateurs de musées et de bibliothèques, universitaires, jeunes chercheurs et spécialistes confirmés. Alors que jusqu'à présent, seules les collections de tableaux, de dessins ou d'antiques ont principalement retenu l'attention, malgré des recherches récentes sur quelques figures de collectionneurs d'estampes, il manquait une étude d'ensemble approfondie tant sur les acteurs (marchands, « curieux d'estampes », institutions...) que sur les processus à l'oeuvre dans les pratiques de collection.Telle est l'ambition de cet ouvrage qui s'articule autour de trois sections. Acquérir, où sont examinées les pratiques d'acquisition de six collectionneurs privés français, flamands et allemands, et d'une institution, le cabinet des estampes de la collection royale, nationale puis impériale (actuelle Bibliothèque nationale de France) entre 1750 et 1815. Inventorier, classer, où sont interrogées les approches et les méthodes de quelques « curieux », selon la terminologie employée, qu'ils soient magistrats, savants ou artistes. Des délectations particulières, enfin, où l'attention est portée sur des objets de collection spécifiques : gravure de mode, portraits, oeuvre complet de certains artistes, etc. --
Graphic arts --- collections [object groupings] --- engravings [prints] --- anno 1500-1799 --- anno 1800-1899 --- Europe --- collecting --- Estampe --- Prints --- Collections privées. --- Private collections --- Collectors and collecting --- Private collections. --- Prints, European --- European prints --- 76 <017.2> --- 76 "15/17" --- 76 "18" --- 76 "18" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--19e eeuw. Periode 1800-1899 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--19e eeuw. Periode 1800-1899 --- 76 "15/17" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Moderne Tijd --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Moderne Tijd --- 76 <017.2> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Private verzamelingen --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Private verzamelingen
Choose an application
Dans l'art japonais du XXe siècle, shin hanga désigne les « nouvelles estampes ». Relativement méconnues, elles se distinguent des gravures sur bois traditionnelles par leur langage visuel ancré dans la modernité. Les femmes, autrefois idéalisées et stylisées, sont désormais dessinées à partir de modèles réels dont on devine les émotions. Les paysages, impressionnistes plus que réalistes, se caractérisent par une gamme chromatique très évocatrice. Ces fascinantes « nouvelles estampes » témoignent aussi d'une perfection technique exceptionnelle, résultat de la collaboration entre des artistes tels Goyō, Kotondo, Shinsui et Hasui, des éditeurs, des graveurs et des imprimeurs. La sélection d'estampes présentée ici, issue de deux grandes collections privées, est enrichie d'œuvres provenant des Musées royaux d'art et d'histoire de Bruxelles et - apport inestimable - d'emprunts à la collection de la famille de l'éditeur Watanabe Shōzaburō, l'homme par qui tout commença.
761.1 --- 76 <520> "18" --- 76 <520> "19" --- 76 <064> --- J6215 --- 76 <064> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Tentoonstellingscatalogi. Museumcatalogi --- 76 <520> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Japan--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Japan--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 76 <520> "18" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Japan--19e eeuw. Periode 1800-1899 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Japan--19e eeuw. Periode 1800-1899 --- 761.1 Hoogdruktechnieken: houtsneden --- Hoogdruktechnieken: houtsneden --- Japan: Art and antiquities -- painting and drawing -- ukiyo-e -- modern schools --- Shin hanga (mouvement artistique). --- Estampe --- Estampe en couleurs
Choose an application
Japanese comics, commonly known as manga, are a global sensation. Critics, scholars, and everyday readers have often viewed this artform through an Orientalist framework, treating manga as the exotic antithesis to American and European comics. In reality, the history of manga is deeply intertwined with Japan's avid importation of Western technology and popular culture in the early twentieth century. Comics and the Origins of Manga reveals how popular U.S. comics characters like Jiggs and Maggie, the Katzenjammer Kids, Felix the Cat, and Popeye achieved immense fame in Japan during the 1920s and 1930s. Modern comics had earlier developed in the United States in response to new technologies like motion pictures and sound recording, which revolutionized visual storytelling by prompting the invention of devices like speed lines and speech balloons. As audiovisual entertainment like movies and record players spread through Japan, comics followed suit. Their immediate popularity quickly encouraged Japanese editors and cartoonists to enthusiastically embrace the foreign medium and make it their own, paving the way for manga as we know it today. By challenging the conventional wisdom that manga evolved from centuries of prior Japanese art and explaining why manga and other comics around the world share the same origin story, Comics and the Origins of Manga offers a new understanding of this increasingly influential art form. --Rutgers University Press
Comic books, strips, etc. --- 82-931 --- 76 <520> "19" --- 76 <73> "19" --- 76 <73> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Verenigde Staten van Amerika. VSA. USA--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 76 <520> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Japan--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Japan--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- J5960 --- Japan: Literature -- modern fiction and prose -- manga
Choose an application
Pour passer d'une histoire de la bande dessinée « héroïque », marquée seulement par une poignée de grands auteurs masculins et par quelques-uns de leurs chefs-d’œuvre, à une véritable histoire sociale des métiers du dessin, Jessica Kohn examine dans cet ouvrage la construction du groupe professionnel des dessinateurs de bande dessinée après la Seconde Guerre mondiale. Elle propose ainsi de renverser la perspective classiquement adoptée par les historiens bédéphiles depuis les années 1960. Analyser le métier dans toute sa diversité permet de l’envisager en termes d’origine sociale et de genre, de débouchés professionnels et de types de pratique du dessin. En effet, dans les années 1950-1960, la transformation de l’offre éditoriale, caractérisée notamment par l’apparition de nouveaux titres de presse, entraîne l’adaptation des pratiques professionnelles et, en particulier, une spécialisation progressive des dessinateurs vers la bande dessinée. Chemin faisant, égrainant des noms d’auteurs et de maisons d’édition rarement cités, parfois même oubliés, comme Jean Chakir, Nadine Forster ou Julio Ribera, de Cœurs vaillants à Coq hardi en passant par Le Journal de Mickey, cette étude donne à voir l’étendue du milieu professionnel de la bande dessinée en France et en Belgique et la diversité inattendue des productions graphiques dans les illustrés pour enfants. --Éditions de la Sorbonne
Bandes dessinées --- Dessinateurs de bandes dessinées --- 82-931 --- 76 <44> "19" --- 76 <493> "19" --- 316.4 --- 76 <44> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--Frankrijk--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- 316.4 Sociale processen --- Sociale processen --- 76 <493> "19" Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--België--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst--België--20e eeuw. Periode 1900-1999 --- Comic books, strips, etc. --- Belgium. --- France.
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|