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Sofi Oksanen is the most visible and widely discussed Finnish author of the 21st century, yet her novels have gained less attention than her public performances. This study shifts the focus from the author's persona to her literary art, proposing to read Oksanen's fiction from the methodological viewpoint of the rhetorical theory of narrative. Accordingly, Oksanen's six novels published to date - Stalinin lehmät, Baby Jane, Puhdistus, Kun kyyhkyset katosivat, Norma, and Koirapuisto - are considered as examples of authorial rhetoric and ethics, as narrative and textual constructions, and as affective readerly experiences. Instead of only following the rhetorical theory's emphasis on character, plot, and progression, however, the study develops a new kind of narrative rhetoric, which also pays attention to language and politics. In the study, Sofi Oksanen emerges as a feminist narrative artist, who employs fiction as a serious rhetorical resource in order to say something worthwhile about the past history as well as the contemporary world.
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Sofi Oksanen is the most visible and widely discussed Finnish author of the 21st century, yet her novels have gained less attention than her public performances. This study shifts the focus from the author's persona to her literary art, proposing to read Oksanen's fiction from the methodological viewpoint of the rhetorical theory of narrative. Accordingly, Oksanen's six novels published to date - Stalinin lehmät, Baby Jane, Puhdistus, Kun kyyhkyset katosivat, Norma, and Koirapuisto - are considered as examples of authorial rhetoric and ethics, as narrative and textual constructions, and as affective readerly experiences. Instead of only following the rhetorical theory's emphasis on character, plot, and progression, however, the study develops a new kind of narrative rhetoric, which also pays attention to language and politics. In the study, Sofi Oksanen emerges as a feminist narrative artist, who employs fiction as a serious rhetorical resource in order to say something worthwhile about the past history as well as the contemporary world.
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"This commentary records, through notes taken by Hermias, Syrianus' seminar on Plato's Phaedrus, one of the world's most influential celebrations of erotic beauty and love. It is the only Neoplatonic commentary on Plato's Phaedrus to have survived in its entirety. Further interest comes from the recorded interventions by Syrianus' pupils - including those by Proclus, his eventual successor as head of the Athenian school, who went on to teach Hermias' father, Ammonius. The second of two volumes of Hermias' commentary, the chapters translated here begin with a discussion of how the discarnate soul is visualised as a winged chariot team whose charioteer may gain some glimpse of beauty itself, which can explain subsequent erotic longing. This volume provides a translation is accompanied by explanatory notes, an introduction detailing the significance and context of the treatise and a scholarly apparatus including multiple indexes, glossaries and a bibliography"--
Love. --- Rhetoric, Ancient. --- Plato. --- Hermeias, --- Love --- Rhetoric, Ancient
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Le point de départ de cette étude est l'examen du caractère expressément agonistique du Gorgias. En situant le dialogue de manière originale par rapport aux contemporains de Platon, en particulier Xénophon, et aux interprétations anciennes, notamment celle d'Olympiodore d'Alexandrie, et en s'appuyant sur une analyse textuelle attentive, l'ouvrage prend le contre-pied des principaux types d'interprétation du Gorgias, sur des points aussi fondamentaux que le statut de l'elenchos et de la rhétorique, sur le sens du paradoxe socratique, et sur la cohérence du dialogue, pourtant souvent contestée. Le livre défend ainsi plusieurs thèses essentielles à la pleine compréhension de la portée du Gorgias. Il montre comment la dialectique de Socrate comporte deux fonctions distinctes, selon le contexte et l'interlocuteur : réfuter et démontrer d'une part, persuader par des moyens extralogiques d'autre part. Socrate emploie en effet dans un sens à la fois conventionnel et philosophique les notions de correction, de rhétorique, de politique et de honte. Ainsi le livre montre comment la dialectique socratique dans le Gorgias se confronte à la rhétorique et à la politique véritables, auxquelles Socrate fait souvent allusion dans le dialogue. L'échec dialectique final sur lequel s'achève le Gorgias révèle, comme nul autre dialogue platonicien, ce sur quoi porte précisément le conflit entre le discours et la vie du philosophe, soucieux de justice, et le discours et la vie du rhéteur-politique, avant tout préoccupé par le pouvoir et le plaisir. De l'étude de cette présentation et de ce diagnostic du conflit, se dégage ainsi la nature même des obstacles à la vie philosophique.
Platon, --- Rhetoric, Ancient. --- Dialectic. --- Plato.
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"Turntables and Tropes addresses remix from a communicative perspective, examining its persuasive dimensions by locating its parallels with classical rhetoric"--
Appropriation (Arts) --- Mass media. --- Remixes. --- Rhetoric, Ancient.
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"Turntables and Tropes addresses remix from a communicative perspective, examining its persuasive dimensions by locating its parallels with classical rhetoric"--
Appropriation (Arts) --- Mass media. --- Remixes. --- Rhetoric, Ancient.
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Church membership --- Church history --- Fathers of the church --- Rhetoric, Ancient
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Latin poetry --- Rhetoric, Ancient --- History and criticism --- Latin literature --- Latin poetry. --- Poésie latine --- Rhetoric, Ancient. --- Rhétorique ancienne --- Histoire et critique
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Dès leur naissance en Grèce, la philosophie et la rhétorique se sont mutuellement influencées, et leur dialogue s’est poursuivi tout au long de l’Antiquité. Ces deux disciplines, qu’on aurait tort de figer dans une antithèse stérile, se rencontraient sur des terrains essentiels, comme la vérité, la justice, la politique, la délibération, la logique des raisonnements et l’analyse du fonctionnement de l’esprit, les éloges, la religion, l’enseignement, ou encore la critique des œuvres d’art. L’alliance de deux savoirs, qui étaient aussi des arts de vivre, construisait un modèle intellectuel et social de sagesse persuasive. Leur confrontation donna lieu à des débats aussi animés que lourds de conséquences. Le présent ouvrage jette une lumière nouvelle sur ces questions par le moyen d’études ciblées, consacrées à des auteurs, à des notions et à des formules, depuis le Ve siècle avant J.-C. jusqu’au VIe siècle après J.-C., de Socrate à Olympiodore, en passant par Platon, Aristote, Démosthène, Diogène, Théophraste, Philodème, Plutarque, Dion de Pruse, Marc Aurèle, Ælius Aristide, Plotin, Porphyre, Eunape, sans négliger des Romains comme Cicéron ou Quintilien. Il se compose de vingt-cinq chapitres, fruit de trente ans de recherches (1986-2016), qui furent publiés à l’origine sous forme de contributions à des revues et à des recueils. Certaines étaient devenues introuvables. Trois d’entre elles paraissent ici pour la première fois en français. Pour cette publication, tous les textes ont été soumis à une révision approfondie, de manière à constituer un ensemble unitaire.
Philosophie grecque --- Rhétorique antique --- Rhetoric, Ancient. --- Philosophy, Ancient. --- Rhetoric --- Philosophy. --- Philosophie et rhétorique
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