Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"The End Is Never Near gives a comprehensive overview of the oeuvre of Belgian painter Jan Van Imschoot (born 1963, Ghent, Belgium). His work is built up around historical themes from literature and art history, and builds bridges to predecessors such as Caravaggio, Tintoretto, Goya and Manet, amongst others. The artist engages in a continuous dialogue with the past, in which, with a dose of cynicism, he often targets phenomena or figures that find themselves on the fringes of (contemporary) society. This monograph brings together more than 200 works by Jan Van Imschoot and includes in-depth essays by Selen Ansen, Dieter Roelstraete, Alain Tapié and Philippe Van Cauteren, as well as an extensive conversation between the artist and Hendrik Folkerts" --
Painting, Belgian --- Painting, Belgian --- Painting, Modern --- Painting, Modern --- Painting, Belgian. --- Painting, Modern --- Exhibitions. --- Imschoot, Jan van, --- Imschoot, Jan van, --- Imschoot, Jan van, --- Criticism and interpretation. --- 2000-2099
Choose an application
Peintres --- Entretiens. --- Landscape painting --- Painting, Modern --- Painters --- Interviews.
Choose an application
Picasso & l'abstraction décrypte un thème jusqu'à présent peu exploré et illustre toute la puissance d'un imaginaire foisonnant. Dès les premières années du XXe siècle, Pablo Picasso (1881-1973) figure parmi les artistes les plus influents dans le développement des avant-gardes et de l'art abstrait. Des premières expérimentations cubistes de 1907 réalisées en marge des Demoiselles d'Avignon à son oeuvre tardive parfois située aux confins de la peinture gestuelle, la relation de Picasso avec l'abstraction demeure intrigante. Faite de petites avancées, de retraits et de retours en arrière, elle se dévoile au fil d'une approche chronologique, révélant ainsi le mouvement de balancier que l'artiste opéra entre abstraction et figuration. Témoignant de cette évolution au sein de l'oeuvre de Picasso, plusieurs essais abordent également son écho au sein des avant-gardes russes dans les années 1910, dans sa création céramique à Vallauris, ainsi que dans le contexte du renouveau de l'art sacré d'après-guerre. Une large sélection de peintures, de sculptures, de dessins et d'estampes, principalement puisés dans l'importante collection du Musée national Picasso-Paris, nous invite enfin à plonger dans l'atelier de l'artiste et découvrir son processus créatif à travers diverses séries.
Painting, Abstract --- Art, Abstract --- Painting, Modern --- Picasso, Pablo,
Choose an application
Painting, Modern --- Paint materials --- Artists' materials --- Technique. --- Analysis. --- Kline, Franz,
Choose an application
Painting, Modern --- Paint materials --- Artists' materials --- Technique. --- Analysis. --- Still, Clyfford,
Choose an application
Femmes artistes --- Art abstrait --- Women painters --- Painting, Abstract --- Painting, Modern
Choose an application
Joan Mitchell (1925-1992) n'a jamais craint d'expérimenter, créant de ce fait des œuvres d'une beauté, d'une force et d'une intensité émotionnelle inégalées. Retraçant le parcours d'une artiste majeure, cet ouvrage témoigne de la façon dont Mitchell a su élargir le champ de la peinture abstraite et éclaire les contextes qui, de part et d'autre de l'Atlantique, l'ont façonnée et ont sous-tendu son parcours. Les somptueuses illustrations qui accompagnent ce livre couvrent l'ensemble de sa carrière - des exceptionnelles peintures new-yorkaises du début des années 1950 aux majestueux polyptyques qu'elle exécutera plus tard en France. Sont reproduits ici des œuvres iconiques de Mitchell, mais aussi des tableaux rarement vus, des œuvres sur papier, des carnets de dessins et des photographies documentant sa vie, ses cercles d'amis et de relations, son environnement quotidien.
Expressionnisme abstrait --- Peinture --- Mitchell, Joan --- Critique et interprétation. --- Painting, Modern --- Abstract expressionism --- Painting, American --- Abstract expressionism. --- Painting, American. --- Painting, Modern. --- Mitchell, Joan, --- Exhibitions. --- Criticism and interpretation. --- Critique et interprétation. --- 1900-1999 --- United States. --- Catalogues d'exposition --- Art abstrait
Choose an application
Catalogue de l'exposition consacrée aux collections de Thomas Neirynck et des époux Duvivier, dont les oeuvres reflètent l'art européen de la seconde moitié du XXe siècle. Parmi les artistes exposés figurent Eugène Leroy, Michel Frère, Pablo Picasso, Pierre Alechinsky, Eduardo Sanz ou encore Franz Ringel.
Noiret-Thomé, Xavier, --- Exhibitions. --- Noiret-Thomé, Xavier, 1971-.... --- Beaux-Arts Mons --- Catalogues d'exposition --- Painting, Modern --- Beaux-arts Mons
Choose an application
"The 1940s marked a turning point in the development of modern painting. World War II and the horrors of the Holocaust had led to a crisis of meaning that gave rise to new artistic currents. With Abstract Expressionism in the United States and Art Informel in Western Europe, a young generation of artists rejected figurative representation and geometric abstraction in favor of an impulsive, expressive approach to form, color, and material. The spontaneous artistic gesture came to symbolize an avowal of individual freedom, while the large-scale canvasses of Color Field Painting sought to create a meditative space, prompting viewers to explore fundamental questions of human existence. As the cultureal flagship of the democratic West, free abstraction also took on a political dimension in the context of the Cold War. The exhibition The Shape of Freedom foregrounds works of Abstract Expressionism and Art Informel as reflections of an existential search for meaning. With over ninety paintings by artists including Helen Frankenthaler, K.O. Götz, Lee Krasner, Georges Mathieu, Jackson Pollock, Judit Reigl, and Mark Rothko, it offers new perspectives on the transatlantic dialogue of postwar abstraction."--
Abstract expressionism --- Art informel --- Painting, Abstract --- Painting, Modern --- Expressionnisme abstrait --- Peinture abstraite --- Peinture --- 1900-1999 --- Abstraction lyrique
Choose an application
Le Musée d'Art Moderne de Paris présente la première rétrospective parisienne consacrée à l'artiste autrichien Oskar Kokoschka (1886-1980). Retraçant sept décennies de création picturale, l'exposition rend compte de l'originalité dont fait preuve l'artiste et nous permet de traverser à ses côtés le XXe européen.00Exhibition: Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris, France (23.09.2022-12.02.2023) puis 0Musée Guggenheim Bilbao, Espagne (17.03-03.09.2023).
Kokoschka, Oskar --- Loos, Adolf --- Kraus, Karl --- Wenen --- Painting, Modern --- Painting, Austrian --- Kokoschka, Oskar, --- Kokoschka, Oskar, 1886-1980 --- Kokoschka, Oskar. --- Loos, Adolf. --- Kraus, Karl. --- Wenen. --- Fauvisme.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|