Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Le marketing de papa ne suffit plus pour vendre. Aujourd'hui, le "social selling" ou utiliser les réseaux sociaux pour vendre est l'outil ultime pour booster votre chiffre d'affaires. Tous vos (futurs) clients sont présents sur les réseaux sociaux. Le succès de votre présence en ligne est intimement lié au contenu et à la qualité de vos publications. Votre commerce, votre PME assure probablement déjà une certaine présence. L'objectif de ce livre est de créer, développer, mais surtout de transformer votre communauté en clients. Facebook, Instagram, LinkedIn et TikTok, à l'aide d'une stratégie simple, vont devenir un véritable levier pour votre business. Des exemples concrets vous épaulent pour créer du contenu fort et qui fait vendre !
Réseaux sociaux (Internet) --- Médias sociaux --- Marketing viral --- Succès dans les affaires
Choose an application
"Digital media are normal. But this was not always true. For a long time, lay discourse, academic exhortations, pop culture narratives, and advocacy groups constructed new information and communications technologies (ICTs) as exceptional. Whether they were believed to be revolutionary, dangerous, rife with opportunity, or other-worldly, these tools and technologies were framed as extraordinary. But digital media are now mundane, thoroughly embedded - and often unquestioned - in everyday life. Digital media are enmeshed in health and wellness, work and organizations, elections, capital flows, intimate relationships, social movements, and even our own identities. Although the study of these technologies has always been interdisciplinary - at the crossroads of computer science, cultural studies, science and technology studies, and communications - never has a sociological perspective been more valuable. Sociology excels at helping us re-see the normal. The Oxford Handbook of Digital Media Sociology is a perfect point of entry for those curious about the state of sociological research on digital media. Each chapter reviews the sociological research that has been done thus far and points towards unanswered questions. The 34 chapters in the Handbook are arranged in six sections which look at digital media as they relate to: theory, social institutions, everyday life, community and identity, social inequalities, and politics & power. The contributors to this volume provide a distinctly sociological center that will be an indispensable resource for scholars looking to find their way in the subfield, offering an overview of the research on digital media that is sure to illuminate this shifting terrain. Readers will find it accessible enough for use in class, and thorough enough for seasoned professionals interested in a concise update in their areas of interest"--
Digital media --- Social aspects --- Social media. --- Digital media. --- Online social networks. --- Médias sociaux. --- Médias numériques. --- Réseaux sociaux.
Choose an application
Penser les médias avec Simondon conduit à déployer l’une des notions centrales de sa pensée : la technicité. Décrivant aussi bien les machines que les processus, elle permet de penser l’interaction des objets avec les gestes opératoires, de montrer l’impact environnemental de la fabrication et du fonctionnement des appareils médiatiques et d’en exhiber les enjeux sociaux, normatifs ou émancipateurs. Ce faisant, l’approche par la technicité est le moyen de décoloniser les conceptions dominantes des médias, en exposant les contraintes concrètes imposées par les modes de circulation mondiale des productions (musique, film ou vidéo, etc.) et en reconsidérant l’importance des savoirs, des réappropriations locales, des déplacements produits par l’influence réciproque entre les objets standardisés et les cultures où ils opèrent. En retour, c’est le contenu utopique de la pensée de Simondon qui se trouve révélé, une utopie fondée sur l’amitié entre les humains et les choses.
Philosophie de la technique. --- Technique et civilisation. --- Médias sociaux. --- Innovation. --- Simondon, Gilbert, 1924-1989 --- Médias sociaux --- Technique et civilisation --- Technology --- Technology and civilization --- Social media --- Technological innovations
Choose an application
"The internet has become a principal venue for social interaction. Young people are growing up in a world surrounded by technology that could have only been imagined a generation ago. Social media have crafted a landscape that has made connection with others easy. Yet this rise has become a concern. So, what is happening here? Why is it so compelling to use social media? Why is it difficult to quit social media? What impact can social media have on teenagers, their education, and their well-being? Should we be worried? What can be done to help? Psychologist's Guide to Adolescents and Social Media aims to deliver a deeper understanding regarding the psychology of social media, both positive and negative. This guide is divided into four parts. The reader will be guided through the purposes and merits of social media, the unintended consequences of using social media, author conducted research exploring the experiences of adolescent-aged school children, and what can be done to help those struggling with the overuse of social media, including assessment resources."--Provided by publisher.
Social media --- Adolescent psychology. --- Psychological aspects. --- User-generated media --- Communication --- User-generated content --- Adolescence --- Teenagers --- Psychology --- Médias sociaux. --- Réseaux sociaux (Internet) --- Online social networks --- Online social networks. --- Social media. --- Médias sociaux. --- Réseaux sociaux (Internet)
Choose an application
fake-news --- fausses informations --- information --- fake news --- reseaux sociaux --- désinformation --- YouTube --- mauvaise information --- médias sociaux --- internet --- théories du complot --- complotisme --- conjurationnisme --- conspirationnisme --- propagande --- psychologie des théories du complot --- nazisme --- alunissage --- 9-11 --- 11 septembre 2001 --- politique américaine --- Donald Trump
Choose an application
This book presents a comprehensive framework for disaster communication, with a main focus on earthquake-related communication, building on a previously fragmented, single-case study approach to analysing the role of social media during natural disasters.
Emergency communication systems. --- Earthquakes. --- Social media. --- User-generated media --- Communication --- User-generated content --- Quakes (Earthquakes) --- Earth movements --- Natural disasters --- Seismology --- Emergency warning systems --- Warning systems, Emergency --- Civil defense --- Disaster relief --- Telecommunication systems --- Médias sociaux. --- Systèmes de communication d'urgence. --- Séismes. --- Cell phones. --- Language Arts & Disciplines / Communication Studies. --- Communication studies. --- Cell telephones --- Cellphones --- Cellular phones --- Cellular radio --- Cellular telephones --- Mobile phones --- Mobiles (Telephones) --- Phones, Cell --- Telephones, Cell --- Wireless phones --- Radio --- Telephone --- Transmitter-receivers --- Médias sociaux --- Séismes --- Médias sociaux --- Systèmes de communication d'urgence. --- Séismes
Choose an application
Conspirationnisme. --- Désinformation. --- Histoire --- conjurationnisme --- complotisme --- conspirationnisme --- théorie du complot --- théories du complot --- pensée conspirationniste --- désinformation --- complot --- QAnon --- France --- citoyens souverains --- spiritualités alternatives --- anti-vaccins --- fake news --- conspirationnistes --- gilets jaunes --- Covid-19 --- pandémie --- internet --- réseaux sociaux --- complots --- corona --- Fondation Gates --- médias sociaux --- conspirations --- États-Unis
Choose an application
Aliments dans la culture populaire. --- Aliments --- Food in popular culture. --- Food in popular culture. --- Food --- Food --- Médias sociaux. --- Online social networks. --- Online social networks. --- Réseaux sociaux (Internet). --- Social Media. --- Social media. --- Social media. --- social media. --- Aspect social. --- Social aspects. --- Social aspects.
Choose an application
fake-news --- fausses informations --- information --- fake news --- reseaux sociaux --- désinformation --- science --- pseudo-science --- Covid-19 --- corona --- climato-scepticisme --- changement climatique --- YouTube --- 5G --- technologie 5G --- vaccin COVID-19 --- vaccins --- pandémie --- anti-vaccins --- anti-vaccination --- vaccins à ARN --- mauvaise information --- mal-information --- médias sociaux --- internet --- George Floyd (1973-2020) --- théories du complot --- complotisme --- conjurationnisme --- virus --- pseudoscience
Choose an application
La transition numérique provoque un bouleversement de l'économie mondiale. Dans la plupart des secteurs, la collecte, le traitement et l'exploitation des données permettent l'émergence de nouveaux modèles d'affaires. Google, TikTok, PayPal, Shopify, Tinder, BlaBlaCar, Uber, Palantir, IQVIA : comment ces sociétés dont le modèle d'affaires est basé sur l'exploitation des données ont-elles crû de manière si fulgurante ? Comment parviennent-elles à dominer leur secteur ? L'essor de cette nouvelle économie autour des données est marqué par la domination d'un principe de redevabilité qui investit tous les espaces de pouvoir, tant dans les démocraties que dans les entreprises. Pourtant, cette révolution a rarement fait l'objet d'une analyse rigoureuse, au-delà des controverses médiatiques. Ce livre raconte cette transformation et explique l'émergence de ces nouveaux acteurs. Il allie une approche théorique et des cas pratiques permettant de comprendre cette révolution en cours. Il s'adresse donc aussi bien aux étudiants en économie et gestion (écoles de commerce, universités, etc.), qu'aux professionnels de la finance (dirigeants d'entreprises, gérants de fonds, etc.) et à tous ceux qui souhaitent mieux comprendre les bouleversements récents du capitalisme.
Données massives --- Economie numérique --- Aspect économique --- Aspect politique --- Aspect social --- base de données --- traitement de données --- NTIC --- nouvelle économie --- Économie numérique. --- Médias sociaux --- Big data --- Information technology --- Multi-sided platform businesses --- Social media --- Multivariate analysis --- Economic development --- Économie numérique --- Science des données. --- Mégadonnées. --- Analyse de données. --- Fouille de données. --- Collecte de données. --- Présentations de cas. --- Information technology
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|