Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Commerçants, freelances, PME : transformez vos abonnés en clients
Authors: --- ---
ISBN: 9782874964824 2874964824 Year: 2022 Publisher: Bruxelles Liège Corporate copyright Edi.pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le marketing de papa ne suffit plus pour vendre. Aujourd'hui, le "social selling" ou utiliser les réseaux sociaux pour vendre est l'outil ultime pour booster votre chiffre d'affaires. Tous vos (futurs) clients sont présents sur les réseaux sociaux. Le succès de votre présence en ligne est intimement lié au contenu et à la qualité de vos publications. Votre commerce, votre PME assure probablement déjà une certaine présence. L'objectif de ce livre est de créer, développer, mais surtout de transformer votre communauté en clients. Facebook, Instagram, LinkedIn et TikTok, à l'aide d'une stratégie simple, vont devenir un véritable levier pour votre business. Des exemples concrets vous épaulent pour créer du contenu fort et qui fait vendre !


Book
The Oxford handbook of digital media sociology
Authors: ---
ISBN: 9780197510667 9780197510636 0197510647 0197510655 0197510663 Year: 2022 Publisher: New York, NY : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Digital media are normal. But this was not always true. For a long time, lay discourse, academic exhortations, pop culture narratives, and advocacy groups constructed new information and communications technologies (ICTs) as exceptional. Whether they were believed to be revolutionary, dangerous, rife with opportunity, or other-worldly, these tools and technologies were framed as extraordinary. But digital media are now mundane, thoroughly embedded - and often unquestioned - in everyday life. Digital media are enmeshed in health and wellness, work and organizations, elections, capital flows, intimate relationships, social movements, and even our own identities. Although the study of these technologies has always been interdisciplinary - at the crossroads of computer science, cultural studies, science and technology studies, and communications - never has a sociological perspective been more valuable. Sociology excels at helping us re-see the normal. The Oxford Handbook of Digital Media Sociology is a perfect point of entry for those curious about the state of sociological research on digital media. Each chapter reviews the sociological research that has been done thus far and points towards unanswered questions. The 34 chapters in the Handbook are arranged in six sections which look at digital media as they relate to: theory, social institutions, everyday life, community and identity, social inequalities, and politics & power. The contributors to this volume provide a distinctly sociological center that will be an indispensable resource for scholars looking to find their way in the subfield, offering an overview of the research on digital media that is sure to illuminate this shifting terrain. Readers will find it accessible enough for use in class, and thorough enough for seasoned professionals interested in a concise update in their areas of interest"--


Book
Politiques de la technicité : corps, monde et médias avec Gilbert Simondon
Author:
ISBN: 9788869763540 8869763544 Year: 2022 Publisher: Sesto San Giovanni : Mimesis,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Penser les médias avec Simondon conduit à déployer l’une des notions centrales de sa pensée : la technicité. Décrivant aussi bien les machines que les processus, elle permet de penser l’interaction des objets avec les gestes opératoires, de montrer l’impact environnemental de la fabrication et du fonctionnement des appareils médiatiques et d’en exhiber les enjeux sociaux, normatifs ou émancipateurs. Ce faisant, l’approche par la technicité est le moyen de décoloniser les conceptions dominantes des médias, en exposant les contraintes concrètes imposées par les modes de circulation mondiale des productions (musique, film ou vidéo, etc.) et en reconsidérant l’importance des savoirs, des réappropriations locales, des déplacements produits par l’influence réciproque entre les objets standardisés et les cultures où ils opèrent. En retour, c’est le contenu utopique de la pensée de Simondon qui se trouve révélé, une utopie fondée sur l’amitié entre les humains et les choses.


Book
Psychologist's guide to adolescents and social media
Author:
ISBN: 0323985017 0323918980 9780323985017 9780323918985 Year: 2022 Publisher: London, England : Academic Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"The internet has become a principal venue for social interaction. Young people are growing up in a world surrounded by technology that could have only been imagined a generation ago. Social media have crafted a landscape that has made connection with others easy. Yet this rise has become a concern. So, what is happening here? Why is it so compelling to use social media? Why is it difficult to quit social media? What impact can social media have on teenagers, their education, and their well-being? Should we be worried? What can be done to help? Psychologist's Guide to Adolescents and Social Media aims to deliver a deeper understanding regarding the psychology of social media, both positive and negative. This guide is divided into four parts. The reader will be guided through the purposes and merits of social media, the unintended consequences of using social media, author conducted research exploring the experiences of adolescent-aged school children, and what can be done to help those struggling with the overuse of social media, including assessment resources."--Provided by publisher.


Book
Propagande Exposée. Comment la désinformation, les fausses croyances et les théories du complot atteignent les esprits suspicieux et atteignent la démocratie avec des idées radicales
Authors: ---
ISBN: 9789493261761 Year: 2022 Publisher: Real News Books


Book
Social media in earthquake-related communication : shake networks
Authors: ---
ISBN: 1787439356 1787147916 1787147924 1787543080 9781787147928 Year: 2022 Publisher: Bingley, UK : Emerald Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book presents a comprehensive framework for disaster communication, with a main focus on earthquake-related communication, building on a previously fragmented, single-case study approach to analysing the role of social media during natural disasters.


Book
Les dissidents
Author:
ISBN: 9782221254776 Year: 2022 Publisher: Paris : Robert Laffont,


Book
Identity and ideology in digital food discourse : social media interactions across cultural contexts
ISBN: 9781350189249 1350189243 Year: 2022 Publisher: London : Bloomsbury Academic,


Book
Exposer Fausses Croyances. L'ère de la désinformation et comment les fausses nouvelles se répandent, la désinformation survit et alimente les futures guerres de l'information
Authors: ---
ISBN: 9789493261808 Year: 2022 Publisher: Real News Books


Book
Big data et plateformes : la nouvelle économie des données
Authors: ---
ISBN: 9782807348158 2807348157 Year: 2022 Publisher: Louvain-la-Neuve : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La transition numérique provoque un bouleversement de l'économie mondiale. Dans la plupart des secteurs, la collecte, le traitement et l'exploitation des données permettent l'émergence de nouveaux modèles d'affaires. Google, TikTok, PayPal, Shopify, Tinder, BlaBlaCar, Uber, Palantir, IQVIA : comment ces sociétés dont le modèle d'affaires est basé sur l'exploitation des données ont-elles crû de manière si fulgurante ? Comment parviennent-elles à dominer leur secteur ? L'essor de cette nouvelle économie autour des données est marqué par la domination d'un principe de redevabilité qui investit tous les espaces de pouvoir, tant dans les démocraties que dans les entreprises. Pourtant, cette révolution a rarement fait l'objet d'une analyse rigoureuse, au-delà des controverses médiatiques. Ce livre raconte cette transformation et explique l'émergence de ces nouveaux acteurs. Il allie une approche théorique et des cas pratiques permettant de comprendre cette révolution en cours. Il s'adresse donc aussi bien aux étudiants en économie et gestion (écoles de commerce, universités, etc.), qu'aux professionnels de la finance (dirigeants d'entreprises, gérants de fonds, etc.) et à tous ceux qui souhaitent mieux comprendre les bouleversements récents du capitalisme.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by