Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This book explores the relationship between questioning and formative feedback in K-12 classrooms and spotlights dialogue as the bridge connecting the two.
Questioning. --- Feedback (Psychology) --- Thought and thinking.
Choose an application
Feedback is het meest krachtige medium in leerprocessen. Het is dus cruciaal om dit op de juiste manier te gebruiken. In dit boek laten de auteurs zien wat feedback precies inhoudt en hoe je er het beste mee om kunt gaan. Feedback met impact is dialoog is opgebouwd uit drie delen. In deel 1 wordt geschetst wat feedback is en hoe je het kunt inzetten. De auteurs gaan daarbij in op het feedbackproces, feedbackzoekgedrag en de kwaliteit van de feedback-boodschap. Feedback heeft pas impact als er sprake is van dialoog. Het waarom, wat en hoe van de feedbackdialoog staat centraal in deel 2. Deel 3 biedt veel praktische voorbeelden. Docenten/coaches van diverse opleidingen vertellen hoe zij de feedbackdialoog integreerden in hun opleiding. Ook komen veel tips aan bod, voor software en apps ter ondersteuning van het feedbackproces. Dit boek is essentieel voor iedereen die zich bezighoudt met het begeleiden van lerenden: trainers, coaches, docenten, beleidsmakers en opleidingsmanagers. De inhoud is zowel te gebruiken tijdens het coachen van lerenden als bij het vormgeven van opleidingen.https://www.standaardboekhandel.be/p/feedback-met-impact-is-dialoog-9789024441921
Dialoog --- Didactic strategies --- feedback --- coaching --- leraren-leerling relatie --- Assessment-center-methode. --- Communicatie. --- Feedback. --- Feedback --- Assessment-center-methode --- Hoger onderwijs --- Communicatie --- dialoog
Choose an application
Elk team heeft kleine en grote olifanten in de kamer. Zaken die onbesproken blijven of zelfs onbespreekbaar zijn. Het niet bespreken leidt ertoe dat teams kansen laten liggen. Kansen om beter te presteren, om meer plezier te hebben en alles uit de samenwerking te halen.Deze kaartenset helpt teams om:-kleine en grote olifanten in de kamer op te sporen-nieuwe vaardigheden te ontwikkelen-de kwaliteit van de interactie te versterken-makkelijker te verbinden-makkelijker in gesprek te gaan over spannende zaken-alle krachten in het team zichtbaar te maken en te benutten-de psychologische veiligheid in het team te vergrotenDe kaartenset nodigt teamleden uit om vragen aan elkaar te stellen die verbinden en verdiepen en niet dagelijks aan elkaar worden gesteld. Zo leren teamleden met en van elkaar. Ze ontwikkelen nieuwe, rijkere perspectieven op het werk en elkaar.Er bestaan twee aparte sets kaarten, los van elkaar verkrijgbaar. Elke set behandelt drie thema?s.Deel 1: Onze dynamiek gaat over:-Onze omgeving (klanten, andere afdelingen, de organisatie)-Verleden & toekomst-Dynamiek & positiesDeel 2: Hot items in de samenwerking gaat over:-Eigenaarschap-Verbinden-Aan- en uitsprekenElk set bevat 55 kaarten. Op de voorzijde van de kaarten staan vragen. Op de achterzijde zie je het thema waar de vraag over gaat. Ook zijn alle vragen genummerd zodat ze, aan de hand van de online werkvormen, makkelijk bij elkaar kunt zoeken.De kaartenset kun je op heel veel manieren inzetten. Via de QR-code kom je op de bijbehorende website waar wordt uitgelegd hoe je de kaartenset effectief inzet. Je vindt daar ook verschillende werkvormen.
Team --- Teamontwikkeling --- Groepsdynamiek --- Samenwerking --- Kennismakingsspel --- Verbindend werken --- Feedback --- Eigenaarschap
Choose an application
Dit boek is het vervolg op 'Didactisch Coachen: hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen'.Didactisch Coachen is de praktische vertaling van het wetenschappelijk onderzoek van Lia Voerman naar de manier waarop docenten zo feedback kunnen geven aan hun leerlingen, dat die leerlingen er echt iets aan hebben. De theorie over leerbevorderende feedback is gekoppeld aan de theorie over de hoge verwachtingen. Docenten die hoge verwachtingen hebben van hun leerlingen, laten dat zien door leerbevorderende feedback te geven, door higher order vragen te stellen en kwalitatief hoogwaardige aanwijzingen te geven.Didactisch Coachen is gebaseerd op deze principes.In dit 2e deel van Didactisch Coachen worden een aantal inhoudelijke verdiepende onderwerpen van Didactisch Coachen nader beschreven, zoals het geven van negatieve feedback, het coachen op cognitieve en metacognitieve strategieën en/of op motivatie en modusregulatie. Het zal niet verbazen dat juist categorie twee en categorie drie vragen hiervoor effectief zijn. Vandaar dat in dit boek daar veel voorbeelden van zijn opgenomen.Ook komen thema's over het leren van ervaren leraren en het duurzaam implementeren van Didactisch Coachen uitgebreid aan de orde.Achterin het boek zit een instrumentendeel met de praktische uitwerking van de beschreven thema's. De meeste van deze kunnen via een QR code worden gedownload van www.didactischcoachen.nl .https://www.standaardboekhandel.be/p/didactisch-coachen-9789083053011
Onderwijs --- Didactiek --- Coaching --- Coachend lesgeven --- Feedback --- Formatieve evaluatie --- Onderwijsstijl --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Feedback control systems. --- Control theory. --- Electronic circuits. --- Electron-tube circuits --- Electric circuits --- Electron tubes --- Electronics --- Dynamics --- Machine theory --- Feedback mechanisms --- Feedback systems --- Automatic control --- Automation --- Discrete-time systems --- Adaptive control systems --- Feedforward control systems
Choose an application
Veel scholen en opleidingen zijn of willen aan de slag met formatief handelen. Of het nu is om leerlingen en studenten te motiveren, hun zelfsturing te vergroten of om een betere balans te vinden tussen onderwijs en toetsing. Docenten zoeken echter vooral naar concrete manieren om formatief handelen te organiseren in de dagelijkse onderwijspraktijk. Hoe kan formatief handelen bijdragen aan een succesvol leerproces voor de leerling of student, maar ook aan een succesvol instructieproces voor de leraar en docent?In dit boek schetsen de auteurs aan welke uitvoeringsprincipes formatief handelen trouw moet blijven om van praktische en inhoudelijke betekenis te kunnen zijn. Ook maken ze duidelijk hoe docenten feedback effectiever en efficiënter kunnen inzetten, en welke essentiële rol de ?vergeten strategie? van kwaliteitsbesef bijbrengen hierin speelt.Kernboodschap van het boek is dat een geslaagde implementatie van formatief handelen en feedback in lessen begint bij een doordacht onderwijsontwerp. Als een docent immers een helder beeld heeft op de beoogde onderwijsdoelen en de samenhang tussen deze doelen, geeft dit houvast hoe formatief handelen in de dagelijkse didactiek zo optimaal mogelijk kan worden vormgegeven.Dit boek is geschikt voor leraren, docenten, leidinggevenden en curriculumontwikkelaars van primair tot hoger onderwijs. https://phronese.vrijeboeken.com/book/9789490120481-formatief-handelen.html
Formatief evalueren --- Toetsen --- Evaluatie --- Didactiek --- Feedback --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Didactic strategies --- evaluatie (onderwijs) --- Formatief handelen --- Onderwijs --- Curriculumontwikkeling --- feedback
Choose an application
Studenten aan hogescholen en universiteiten produceren flink wat teksten: papers, essays, verslagen, scripties en allerlei beroepsproducten. En al dat werk moet worden 'nagekeken'. Docenten en begeleiders besteden veel tijd aan het geven van feedback. Maar worden studenten er eigenlijk wel beter van?Dit boek presenteert alternatieven voor 'commentaar leveren' of 'correctie', namelijk activerende feedback die studenten aanzet om beter te (leren) plannen, schrijven, evalueren en herschrijven. De boodschap is: geef de schrijvers 'het nakijken'. Een belangrijke tussenstap hierbij is: stilstaan bij mogelijke oorzaken van schrijfproblemen, zoals kennisgebrek, onvoldoende vaardigheden, attitude en/of omstandigheden. Deze analyses maken feedback heel wat efficiënter.De inhoud van dit boek is gebaseerd op een unieke bundeling van wetenschappelijk onderzoek en meer dan 30 jaar ervaring met schrijfonderwijs en -begeleiding in het hoger onderwijs. De auteurs geven algemene feedbackstrategieën en concrete tips voor het verhogen van motivatie en self-efficacy van studentschrijvers, voor feedback bij veelvoorkomende tekstproblemen, voor de inzet van peer feedback en voor het voeren van efficiënte begeleidingsgesprekken.Joy de Jong coördineert het Skills lab aan de Universiteit Utrecht, is docenttrainer, schrijfcoach en auteur van het Handboek Academisch Schrijven. Ze deed onderzoek naar scriptiegesprekken. Jacqueline van Kruiningen is lector Taalontwikkeling aan de Hogeschool Rotterdam, docenttrainer en schrijfcoach, en werkte als docent en onderzoeker in diverse sectoren van het hoger onderwijs.https://www.standaardboekhandel.be/p/geef-ze-het-nakijken-9789024437436
Schrijven. --- schrijfbegeleiding --- feedback geven --- hoger onderwijs --- Science --- Educational sciences --- E-books --- Schrijven --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- eindwerken schrijven --- teksten schrijven --- Feedback
Choose an application
"This Element explores approaches to locating and examining social identity in corpora with and without the aid of demographic metadata. This is a key concern in corpus-aided studies of language and identity and this Element sets out to explore the main challenges and affordances associated with each approach and to discern what they can (and cannot) show. It describes two case studies, which each compare two approaches to social identity variables - sex and age - in a corpus of 14 million words of patient comments about NHS cancer services in England. The first approach utilises demographic tags to group comments according to patients' sex/age, while the second involves categorising cases where patients disclose their sex/age in their comments. This Element compares the findings from both approaches, which are critically discussed in terms of their implications for corpus-aided studies of language and identity"--
Cancer --- Cancéreux --- Corpora (Linguistics). --- Corpus (Linguistique). --- Feedback (Psychology). --- Feedback. --- Group identity. --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General. --- Rétroaction (Psychologie). --- Sociolinguistics --- Sociolinguistics. --- Sociolinguistique --- Patients --- Language --- Langage --- Great Britain. --- England.
Choose an application
Choose an application
This monograph is focused on control law design methods for asymptotic tracking and disturbance rejection in the presence of uncertainties. The methods are based on adaptive implementation of the Internal Model Principle (IMP). The monograph shows how this principle can be applied to the problems of asymptotic rejection/tracking of a priori uncertain exogenous signals for linear and nonlinear plants with known and unknown parameters. The book begins by introducing the problems of adaptive control, the challenges that are faced, modern methods and an overview of the IMP. It then introduces special observers for uncertain exogeneous signals affecting linear and nonlinear systems with known and unknown parameters. The basic algorithms of adaptation applied to the canonical closed-loop error models are presented. The authors then address the systematic design of adaptive systems for asymptotic rejection/tracking of a priori uncertain exosignals. The monograph also discusses the adaptive rejection/tracking of a priori uncertain exogenous signals in systems with input delay, the problems of performance improvement in disturbance rejection and reference tracking and the issue of robustness of closed-loop systems. Adaptive Regulation provides a systematic discussion of the IMP applied to a variety of control problems, making it of interest to researchers and industrial practitioners.
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|