Listing 1 - 10 of 221 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Meertaligheid is een realiteit, ook in de kinderopvang van baby’s en peuters. Veel kinderbegeleiders hebben vragen over hoe ze hier positief mee kunnen omgaan bij kinderen, ouders en in hun team. Om hen daarin te ondersteunen werd deze reflectiewaaier ontwikkeld. De Reflectiewaaier richt zich op professionals met een ondersteunende functie in de kinderopvang (pedagogisch coaches, teamverantwoordelijken …). De Reflectiewaaier biedt hapklare kennis, extra achtergrondinformatie en verschillende reflectie-instrumenten met beknopte handleidingen. Deze waaier aan mogelijkheden kunnen ondersteuners gebruiken om kinderbegeleiders te versterken in het werken in een meertalige context. Zo creëren ze samen een positieve context voor álle kinderen, gezinnen en de samenleving.
Choose an application
Dit boek documenteert hoe leraren vreemdetalenonderwijs taaltaken leren kennen en gebruiken. Het geeft eerst een verslag van hoe leraren taaltaken leren ontwerpen en evalueren, nadat ze ermee kennismaakten tijdens een bijscholingsprogramma. De auteurs gaan vervolgens de klaslokalen in om na te gaan op welke manieren leraren taken blijven gebruiken, als onderdeel van hun reguliere klaswerking, na hun bijscholing. Het boek documenteert hoe de leraren gebruikmaken van taken om kansen te creëren bij het taalleren en onderzoekt hoe leraren taken en TBLT begrijpen en positioneren als relevant en van waarde voor hun onderwijscontext. De uitdagingen waarmee leraren worden geconfronteerd bij het integreren van TBLT in hun praktijk worden ook onderzocht. Het boek suggereert hoe het gebruik van de taak als een pedagogisch hulpmiddel kan bijdragen aan een blijvend begrip over TBLT"--
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 221 | << page >> |
Sort by
|