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This book showcases six innovative, prize-winning proposals for the 16th EUROPAN competition for young planners under the age of forty. The projects are designed for locations in three Austrian cities: Graz, Klagenfurt, and Linz. They address important issues like climate change and human-made social, economic, environmental, and cultural inequalities, as well as show how architecture can play an important role in coping with such challenges. ‘Balancing’ and ‘repairing’ solutions are urgently needed to respond to the local, regional, and territorial impacts of an escalating, multi-layered global crisis. The right to the city and the question of social inclusion can no longer be conducted outside the debate about having arrived in the Anthropocene and the premises deriving from it. ‘Living Cities’ calls for a new planning paradigm determined to develop integrative strategies for a caring coexistence. It presents a nuanced understanding for the current discourse on urban development and architecture, and its translation into processes and projects.
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For most of the twentieth century, the “Mr. America” image epitomized muscular manhood. From humble beginnings in 1939 at a small gym in Schenectady, New York, the Mr. America Contest became the world’s premier bodybuilding event over the next thirty years. Rooted in ancient Greek virtues of health, fitness, beauty, and athleticism, it showcased some of the finest specimens of American masculinity. Interviewing nearly one hundred major figures in the physical culture movement (including twenty-five Mr. Americas) and incorporating copious printed and manuscript sources, John D. Fair has created the definitive study of this iconic phenomenon. Revealing the ways in which the contest provided a model of functional and fit manhood, Mr. America captures the event’s path to idealism and its slow descent into obscurity. As the 1960s marked a turbulent transition in American society—from the civil rights movement to the rise of feminism and increasing acceptance of homosexuality—Mr. America changed as well. Exploring the influence of other bodily displays, such as the Mr. Universe and Mr. Olympia contests and the Miss America Pageant, Fair focuses on commercialism, size obsession, and drugs that corrupted the competition’s original intent. Accessible and engaging, Mr. America is a compelling portrayal of the glory days of American muscle.
Bodybuilding --- Competitions --- History
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Pourquoi de nombreux sportifs pensent-ils qu'ils deviendront un jour de grands champions ? Pourquoi peu y parviendront-ils, en dépit des litres de sueur versés ? Comment cette croyance dans une réussite qui devrait tout au travail s'est-elle historiquement formée ? Est-elle illusoire ? Quelles en sont les conséquences éthiques et politiques ? Le sport fournit l'exemple rêvé d'une méritocratie si parfaite que la société est tentée de se fonder sur son modèle. Au cœur de la société, le sport, et au cœur du sport, le mérite, concept ambigu, insuffisamment analysé. En échouant à récompenser l'effort comme il se doit, le sport réussit peut-être tout de même quelque chose : produire des forçats condamnés à applaudir les champions siégeant sur le trône de leur génie à ou bien tricher, corrompre, se doper. Ainsi, c'est à une remise en question des valeurs qui fondent la société qu'une philosophie politique du sport conduit.
Sports --- Mérite. --- Philosophie --- Competition --- Sociologie du sport. --- Compétitions --- Philosophy. --- Sociological aspects. --- Philosophie. --- Aspect social.
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eSports (Contests) --- Competitive electronic sports (Contests) --- E-sports (Contests) --- Electronic sports (Contests) --- Video games --- Contests --- Competitions
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Music --- Competitions --- Social aspects --- Political aspects --- Eurovision Song Contest --- Social aspects.
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Exploration des coulisses des cérémonies de remise de prix cinématographiques français : festival de Cannes, prix Lumière, Louis-Delluc ou encore Jean Vigo. A partir d'entretiens avec les organisateurs de ces événements, l'auteure explore leur fonctionnement, au croisement de la sociologie, de l'économie du cinéma, des film festival studies et des sciences de l'information.
Motion picture industry --- Motion pictures --- Motion pictures --- Motion pictures --- Motion pictures --- Awards --- Competitions --- Social aspects. --- Social aspects
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Palme d'or, César, Lumière, Globe, Trophée et autres Prix Louis-Delluc, Jean-Vigo, Serge-Daney, Henri-Langlois, Jean-Renoir ou Alice-Guy : il n'a jamais existé autant de prix cinématographiques. Ce livre est le premier à leur être consacré. Et si les prix cinématographiques ne disaient pas tant du talent des artistes qui les reçoivent que des stratégies de celles et ceux qui les remettent ? A partir d'une enquête de terrain sur les prix du cinéma et de l'audiovisuel français, Chloé Delaporte offre un point de vue original en dévoilant les enjeux sociaux, économiques, artistiques et culturels qu'ils soulèvent. Des festivals célèbres aux compétitions confidentielles, l'ouvrage explore le versant organisationnel des prix cinématographiques : qui les met en œuvre, avec quelles ressources et quels objectifs ? Il propose une contribution empirique et théorique à l'analyse de la valorisation des biens culturels et invite à réfléchir plus largement sur la place symbolique du cinéma dans l'économie de marché.
Cinéma --- Festivals de cinéma. --- Prix et récompenses --- Cinéma -- Prix et récompenses --- Aspect social --- Aspect économique --- Anthropologie --- Film festivals --- Motion pictures --- Competitions --- Awards
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Montée des eaux, pénurie en eau potable, disparition inquiétante de la faune et de la flore... : "La maison brûle ! " Si ce cri d'alerte date déjà de 2002, nous n'avons plus le temps "de regarder ailleurs" . Il est urgent pour notre survie de changer dès maintenant nos modes de vie qui offensent la Terre et de les mettre enfin en cohésion avec l'ensemble des écosystèmes. Dans cette course effrénée contre la montre, quel rôle peut jouer l'architecture ? Comment construire peut-il signifier instaurer une nouvelle relation de l'homme à la planète ? Pour sa 8e édition, le concours Mini Maousse s'engage dans cette réflexion en appelant les jeunes créateurs à concevoir une aquabane : une petite cabane (moins de 50 m2) flottant entre deux rives, qui soit respectueuse de l'environnement et de ses usages. Inscrites dans le champ plus large de constructions contemporaines réalisées sur l'eau, ces créations invitent l'architecture à prendre le large, à imaginer de nouvelles voies pour l'habitat de demain : face à la maison qui brûle pourquoi pas une maison qui flotte ?
Sustainable architecture --- Houseboats --- History --- Constructions flottantes. --- Projets d'architecture. --- Architecture durable. --- Petits espaces (habitations) --- Architecture --- Concours. --- Architecture durable --- Bateaux-maisons --- Competitions --- Histoire --- Concours --- Constructions flottantes -- 2000-....
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This book takes a multidisciplinary approach to the question of esports and their role in society. A diverse group of authors tackle the impact of esports and the ways in which it has grown within the entertainment industry around the world.Chapters offer a coherent response to the following questions: What role do esports play in the entertainment industry? What communication skills can be learned through esports? What do the media gain from broadcasting esports? What is the relationship between social networks and esports? What are the main marketing strategies used in esports? What effect does communicative globalization have on the development of esports? What is the relationship between merchandising and esports? What do communication experts think about esports? Offering clear insights into this rapidly developing area, this volume will be of great interest to scholars, students, and anyone working in game studies, new media, leisure, sport studies, communication studies, transmedia literacy, and digital culture.
eSports (Contests) --- Competitive electronic sports (Contests) --- E-sports (Contests) --- Electronic sports (Contests) --- Video games --- Contests --- Competitions --- communication;Esports;e-sports;gamers;gaming;livestreaming;live-streaming;marketing;online games;social media;transmedia;twitch streaming;video games;YouTube
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Le 19 juillet 1971, Jean Prouvé et Robert Bordaz présentent le projet lauréat du futur Centre Pompidou de Paris devant un public ébahi. Les architectes du projet, Renzo Piano, Richard Rogers et Gianfranco Franchini sont considérés comme des « inconnus » ; ses promoteurs, les ingénieurs du bureau d’études Ove Arup & Partners, sont tous simplement oubliés ; l’idée du projet d’un « Live Centre of Information » est dénigrée et comparée à un « barrage métallique » en plein cœur de Paris ; le choix du jury est attribué à l’influence du charismatique Philip Johnson ; le promoteur du concours, le Président de la République Georges Pompidou, apparaît contraint de se plier au choix des membres du jury. Cinquante ans après ces événements, il est temps de tordre le cou à ces fausses certitudes grâce à la première reconstitution chronologique et documentaire de la genèse du Centre Pompidou.
Art centers --- Architecture --- Centres d'art --- Design and construction. --- Competitions --- History --- Conception et construction --- Concours --- Histoire --- Piano, Renzo --- Rogers, Richard --- Franchini, Gianfranco --- Centre Georges Pompidou. --- Piano, Renzo, --- Rogers, Richard, --- Franchini, Gianfranco, --- Paris (France) --- Centre national d'art et de culture Georges-Pompidou.
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