Listing 1 - 10 of 2792 << page
of 280
>>
Sort by

Book
Klachtenmanagement voor openbare besturen : uitbouw en invalshoeken
Author:
ISBN: 9782509040732 Year: 2022 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensenwerk is niet altijd perfect. Ook dienstverlening is niet altijd in overeenstemming met wat de burger ervan verwacht. Dat geeft aanleiding tot klachten.De overheid, die streeft naar een optimale relatie met de burger, heeft al heel wat gedaan op het gebied van klachtenmanagement: de introductie van talrijke ombudsdiensten, het Vlaamse Klachtendecreet, de Klachtenordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Gemeentedecreet zijn daar goede voorbeelden van. Maar klachtenbehandeling en klachtenmanagement bij de overheid zijn nog volop in beweging.Deze content is bedoeld als ondersteuning voor overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen. We gaan ervan uit dat er niet één weg is, niet één model dat op elke organisatie van toepassing is. Een klachtenmanagement moet men immers uitbouwen vanuit een concrete organisatie, rekening houdend met haar mogelijkheden en beperkingen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. Bestaande klachtensystemen worden geanalyseerd en beoordeeld, en een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. Er wordt op zoek gegaan naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.Deze informatie is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie zal het kunnen gebruiken in haar relaties met het publiek.

Keywords

books


Book
Klachtenmanagement voor openbare besturen : klacht en klager
Author:
ISBN: 9782509040817 Year: 2022 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze publicatie gaan we achtereenvolgens dieper in op:• wat het begrip ‘klacht’ inhoudt;• welke drempels kunnen voorkomen dat klagers een klacht indienen;• hoe het sociaaleconomische en normatieve profiel van de klager eruit ziet;• welke bescherming de klager en de klacht volgens de wetgeving genieten bij een openbaar bestuur;• hoe je best kan omgaan met klagers.Dit boek verschijnt in de reeks Klachtenmanagement voor openbare besturen. Die reeks wil overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen, ondersteunen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. De auteur analyseert en beoordeelt bestaande klachtensystemen. Een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. We gaan op zoek naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.De content is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie kan het gebruiken in haar relaties met het publiek.Mensenwerk is niet altijd perfect. Ook dienstverlening is niet altijd in overeenstemming met wat de burger ervan verwacht. Dat geeft aanleiding tot klachten.De overheid, die streeft naar een optimale relatie met de burger, heeft al heel wat gedaan op het gebied van klachtenmanagement: de introductie van talrijke ombudsdiensten, het Vlaamse Klachtendecreet, de Klachtenordonnantie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het Gemeentedecreet zijn daar goede voorbeelden van. Maar klachtenbehandeling en klachtenmanagement bij de overheid zijn nog volop in beweging.Deze content is bedoeld als ondersteuning voor overheden en organisaties die hun relatie met de burger op een degelijke manier willen uitbouwen. We gaan ervan uit dat er niet één weg is, niet één model dat op elke organisatie van toepassing is. Een klachtenmanagement moet men immers uitbouwen vanuit een concrete organisatie, rekening houdend met haar mogelijkheden en beperkingen.De inhoud is zowel wetenschappelijk als praktisch van aard. Bestaande klachtensystemen worden geanalyseerd en beoordeeld, en een aantal praktijkvoorbeelden maken de materie levendig. Er wordt op zoek gegaan naar de succesfactoren van een goed uitgebouwd klachtenmanagement, rekening houdend met de specificiteit van elke organisatie.Deze informatie is niet alleen bedoeld voor lokale en bovenlokale overheden, elke overheidsgerelateerde organisatie zal het kunnen gebruiken in haar relaties met het publiek.

Keywords

books


Book
Handboek hergebruik overheidsinformatie.
Author:
Year: 2022 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De regelgeving over het hergebruik van overheidsinformatie is verwant aan de openbaarheidswetgeving. De overheid beschikt immers over heel wat informatie die om verschillende redenen raadpleegbaar is: de passieve openbaarheid van bestuur, specifieke rechtsregels of omdat de overheid ze zelf ter beschikking stelt via allerlei kanalen. Het verkrijgen van overheidsinformatie is dus niet zo moeilijk. Daarna rijst evenwel de vraag in hoeverre die informatie of documenten gebruikt of hergebruikt mogen worden. Dat kan vanuit economisch oogpunt interessant zijn, en ook andere actoren hebben soms baat bij het hergebruik van overheidsinformatie. In deze content vindt u het antwoord op die vraag.

Keywords

books


Book
Rekindling life : a common front
Authors: ---
ISBN: 9781509549283 Year: 2022 Publisher: Cambridge Medford, MA Polity Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

books


Book
Institution
Authors: ---
ISBN: 9781509551569 Year: 2022 Publisher: Cambridge Medford, MA Polity Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

books


Book
The International Review of Constitutional Reform 2021
Authors: ---
ISBN: 9781737452720 Year: 2022

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Books


Book
De nieuwe wet over (elektrische) firmawagens en het mobiliteitsbudget : hoe gaat u vandaag als werkgever optimaal om met mobiliteit?
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789464151879 Year: 2022 Publisher: Indicator-Larcier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

books


Book
An all-too-human virus
Author:
ISBN: 9781509550227 Year: 2022 Publisher: Cambridge Medford Polity press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

books


Book
Ways of being alive
Authors: --- ---
ISBN: 9781509547203 Year: 2022 Publisher: Cambridge Polity press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

books


Book
The International Review of Constitutional Reform 2020
Authors: ---
ISBN: 9781737452706 Year: 2022

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Books

Listing 1 - 10 of 2792 << page
of 280
>>
Sort by