Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
112 verhalen met, over en op spoed geeft een inkijk in het dagelijkse reilen en zeilen op de spoeddienst. Verpleegkundige Stef Vanlee neemt je mee achter het stuur van de ziekenwagen en MUG naar bizarre, aangrijpende en vaak ijzingwekkende plekken en situaties. Hij ontmoet mensen in hun meest kwetsbare momenten en probeert samen met zijn collega’s het verschil te maken. Maar hoe snel en doelgericht hij telkens handelt, achter het uniform schuilt een mens van vlees en bloed die aangegrepen wordt door wat hij meemaakt. Sommige allesbepalende gebeurtenissen kleven jaren later nog aan hem. Gelukkig is het niet altijd kommer en kwel: van uit de hand gelopen communiefeesten tot dronken patiënten die avances maken, Stef maakt in zijn job ook de gekste taferelen mee. Dit boek bevat 112 waargebeurde verhalen met, over en op spoed. Ze zijn vaak heftig, soms grappig en af en toe onaannemelijk, maar altijd met veel respect voor alle betrokkenen.
Hygiene. Public health. Protection --- Belgium --- 613.3 --- intensieve zorgen --- autobiografisch --- horizoncollectie --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Dit trainingsboek helpt studenten van verpleegkundige opleidingen om effectieve strategieën voor motiverende gespreksvoering te ontwikkelen. Het combineert basiskennis met nieuwe inzichten en oefeningen op verschillende niveaus. Daardoor is het geschikt voor studenten die een hbo- of masteropleiding volgen, en voor deelnemers aan specialistische verpleegkunde-opleidingen of trainingen motiverende gespreksvoering. Motiverende gespreksvoering voor verpleegkundigen - Nieuwe inzichten in gespreksstrategieën is opgebouwd uit twee delen. Het eerste deel behandelt de basis: wat is motiverende gespreksvoering, wanneer is het goed om het te gebruiken, en wanneer niet? Dit deel gaat ook in op de basishouding, -processen en -vaardigheden. Het tweede deel richt zich op gevorderde studenten, en behandelt onder meer die onderdelen van motiverende gespreksvoering die het effect van het gesprek kunnen bepalen (actieve ingrediënten), de verandermechanismen en de manier waarop dit in een gespreksstrategie kan worden verwerkt. Beide delen bevatten oefeningen en audiofragmenten van motiverende gesprekken.
verpleegkunde --- communicatie --- gesprekstechnieken --- 613.3 --- sociale vaardigheden --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.
kunsteducatie --- didactiek --- didactisch proces --- didactische werkvormen --- leerstijlen --- leerprocessen --- 700.8 --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Kunstonderwijs --- Pedagogie --- Didactics of the arts --- art appreciation --- Beuys, Joseph --- Kunstzinnige vorming
Choose an application
The Artuarium presents keywords to reflect on art education today. Every keyword contains a text and/or an image that has been constitutive for the formation of the art school. Some texts unfold critical ideas and questions, some images evoke careful ob-servations, some texts tell stories, others reflect on the reflection.With contributions by: Giorgio Agamben Aristoteles, Herman Asselberghs, Maïté Baillieul, Joseph Beuys, Augusto Boal, Agnes Bube, Leonardo da Vinci, Serge Daney, Marc De Blieck, Fernand Deligny, John Dewey, Ana Dimke, Mattijs Driesen, Marguerite Duras, Jerzy Grotowski, Boris Groys, Kerstin Hallmann, Lisa Jevbratt, Allan Kaprow, Paul Klee, Eva Koethen, Wiebe Koopal, Julie Lesenne, Tyson E. Lewis, Audre Lorde, Pierangelo Maset, Maurice Merleau-Ponty, Volkmar Mühleis, Ludwig Münz, Kakuzo Okakura, Jacques Rancière, Adrienne Rich, Andrea Sabisch, Ousmane Sembene, Richard Serra, Michel Serres, Friedrich Schiller, Susan Sontag, Nancy Vansieleghem, Ella Ziegler.https://www.copyrightbookshop.be/shop/artuarium-the-grammar-of-art-school/
373.67(038) --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; woordenboeken --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- kunst --- 7.01 --- onderzoek in de kunsten --- kunstonderwijs --- kunsttheorie --- 373.67 --- kunsteducatie --- 700.8 --- 450.4 --- filosofie --- onderwijsfilosofie --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Kunstonderwijs --- Kunstfilosofie --- Art --- aesthetics --- art appreciation --- art education --- battledores [primers]
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|